KFC Singapore chciało znaleźć sposób na promocję jednej z wersji popularnego kurczaka, który ma wrócić do singapurskich restauracji. W ten sposób pojawił się pomysł na wykorzystanie technologii neuromarketingowej Sonic Seasoning, dzięki której dźwięki są w stanie wywołać określone emocje i zmienić pracę mózgu konsumentów w taki sposób, by czuli lepszy smak potrawy.
Dźwięki soniczne zostały stworzone przy współpracy z neurobiologiem konsumenckim, profesor Gemmy Calvert z Nanyang Technological University. Melodia ma niskie częstotliwości, ciężkie basy i rezonansowe tony, które podobno wzmacniają umami oraz ostre i wysokie częstotliwości, takie jak dzwonki lub nuty staccato, które zwiększają odczuwanie chrupkości.
Zobacz również
Powstały utwór świąteczny został wcześniej poddany testom.
„Jingle Your Tastebuds” jest dostępny również na Spotify.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Naszym celem było zaskoczenie i zachwycenie naszych klientów w sposób, którego nigdy by się nie spodziewali. Nie chodzi tylko o przywrócenie dania – chodzi o ponowne wynalezienie doświadczenia, dzięki unikalnej przyprawie dźwiękowej, która wzmacnia smak – mówi Jaslyn Lam, dyrektor ds. marketingu i innowacji w żywności w KFC Singapore.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Żadne spotkanie świąteczne nie jest kompletne bez muzyki, która wprowadza nastrój. Ale po co na tym poprzestawać, skoro muzyka ma dźwiękową moc, która wzmacnia profile smakowe. Wciągając profesor Gemmę i ekspertów z Massive Music do kuchni, chodzi o wyjście poza tradycyjną komunikację i stworzenie produktu, dzięki któremu możemy sprawić, że konsumenci będą mogli cieszyć się smacznym daniem – powiedział Ed Cheong, dyrektor kreatywny w R/GA Singapore.