KFC Singapore chciało znaleźć sposób na promocję jednej z wersji popularnego kurczaka, który ma wrócić do singapurskich restauracji. W ten sposób pojawił się pomysł na wykorzystanie technologii neuromarketingowej Sonic Seasoning, dzięki której dźwięki są w stanie wywołać określone emocje i zmienić pracę mózgu konsumentów w taki sposób, by czuli lepszy smak potrawy.
Dźwięki soniczne zostały stworzone przy współpracy z neurobiologiem konsumenckim, profesor Gemmy Calvert z Nanyang Technological University. Melodia ma niskie częstotliwości, ciężkie basy i rezonansowe tony, które podobno wzmacniają umami oraz ostre i wysokie częstotliwości, takie jak dzwonki lub nuty staccato, które zwiększają odczuwanie chrupkości.
Zobacz również
Powstały utwór świąteczny został wcześniej poddany testom.
„Jingle Your Tastebuds” jest dostępny również na Spotify.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Naszym celem było zaskoczenie i zachwycenie naszych klientów w sposób, którego nigdy by się nie spodziewali. Nie chodzi tylko o przywrócenie dania – chodzi o ponowne wynalezienie doświadczenia, dzięki unikalnej przyprawie dźwiękowej, która wzmacnia smak – mówi Jaslyn Lam, dyrektor ds. marketingu i innowacji w żywności w KFC Singapore.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Żadne spotkanie świąteczne nie jest kompletne bez muzyki, która wprowadza nastrój. Ale po co na tym poprzestawać, skoro muzyka ma dźwiękową moc, która wzmacnia profile smakowe. Wciągając profesor Gemmę i ekspertów z Massive Music do kuchni, chodzi o wyjście poza tradycyjną komunikację i stworzenie produktu, dzięki któremu możemy sprawić, że konsumenci będą mogli cieszyć się smacznym daniem – powiedział Ed Cheong, dyrektor kreatywny w R/GA Singapore.