W pierwszych tygodniach września kanał Comedy Central wspierał reklamowo serial „Przyjaciele” działaniami autopromocyjnymi oraz na Facebooku. Głównym celem przeprowadzonych aktywności było zaangażowanie fanów oraz umocnienie wizerunku Comedy Central jako „home of Friends” – kanału będącego domem dla serialu Przyjaciele.
W ramach kampanii przeprowadzona została 80-minutowa relacja live na Facebooku, w trakcie której fani mogli odpowiadać na 80 pytań związanych z serialem. Zdobywcy największej ilości punktów w quizie, mieli szansę wygrać nagrody związane z serialem. Ten element promocji wywołał ogromne zainteresowanie fanów, którzy w czasie poniżej półtorej godziny udzielili aż 260 tysięcy odpowiedzi w komentarzach. Konkurs wspierany był kampanią na antenie kanału Comedy Central. Po zakończeniu kampanii istotnie wzrosło zaangażowanie na fanpage’u stacji, a liczba obserwujących wzrosła o 5 tysięcy (z 296 tysięcy do 301 tysięcy).
Zobacz również
– W tej kampanii zostały odwrócone standardowe role mediów. W pełni został wykorzystany potencjał Facebooka do budowania zaangażowania i bezpośredniej interakcji odbiorców. Serwis społecznościowy stał się medium wiodącym i centralnym dla naszych działań, a telewizja zapewniła wsparcie. Model ten okazał się bardzo skuteczny, o czym świadczy niespotykane zaangażowanie fanów – mówi Zbigniew Komorowski, Marketing Manager w Viacom International.
Za pomysł i realizację kampanii odpowiadała agencja reklamowa Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a działaniami mediowymi w digitalu zajęła się agencja Performics.
>>> Kim był Chandler Bing z „Przyjaciół”?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing