Kaufland zachęca do odpowiedzialnych wyborów zakupowych, wydając specjalny katalog zrównoważonych produktów

Nawet 78% konsumentów deklaruje, że warunkuje wybór konkretnego detalisty na podstawie kryterium dostępności asortymentu zrównoważonych produktów. Dane rynkowe potwierdzają, że klienci sklepów coraz częściej sięgają po artykuły wytworzone z poszanowaniem środowiska.
O autorze
1 min czytania 2023-05-31

Strategia zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland realizowana w myśl hasła „Zróbmy to razem” zakłada zaangażowanie do wspólnych działań na rzecz planety wszystkich grup interesariuszy – dostawców, partnerów biznesowych, a przede wszystkim konsumentów. Świadomość społeczna w zakresie proekologicznych postaw z całą pewnością rośnie, co sprawia, że Polacy coraz częściej wymagają zaangażowania środowiskowego również od firm. Nawet ponad 75% respondentów badania opracowanego przez Sustainable Brands zapewnia, że odczuwa większą lojalność wobec marek, które wspierają ich w podejmowaniu odpowiedzialnych wyborów zakupowych[1].

Promowanie zrównoważonego asortymentu

Kaufland od lat rozwija asortyment zrównoważonych produktów — artykułów wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego i wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Aby zwiększyć świadomość konsumencką w tym zakresie, sieć opublikowała specjalny katalog „Dla ludzi i natury”, w którym przybliża klientom m.in. najważniejsze metody certyfikacji i znaki pojawiające się na opakowaniach artykułów, świadczące o ich zrównoważonych walorach. Kaufland posiada w asortymencie m.in. ponad 60 produktów z Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa (MSC), 480 produktów bio, 180 produktów wegańskich ze znakiem V-Label VEGAN, 100 produktów ze znakiem FAIRTRADE, 120 produktów ze znakiem RAINFOREST ALLIANCE czy 170 produktów ze znakiem FSC.

Kaufland opisuje w katalogu również inne działania, jakie podjął w kierunku zrównoważonego rozwoju asortymentu. Sieć zrezygnowała ze sprzedaży jaj świeżych pochodzących od kur z chowu klatkowego, a na opakowaniach kurczaków marek własnych stosuje klasyfikację chowu. Realizując strategię redukcji zużycia tworzyw sztucznych, Kaufland m.in. dąży do eliminacji mikroplastiku w segmencie kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących marek własnych. Produkty niezawierające mikroplastiku można rozpoznać po specjalnym oznaczeniu na opakowaniu „receptura bez mikroplastiku”. Sieć ogranicza także powstawanie odpadów plastikowych, zmniejszając ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych, stosując materiały alternatywne lub zwiększając ich przydatność do recyklingu. Zoptymalizowane w ten sposób produkty marek własnych posiadają oznaczenie „świadomie zapakowane”.

Ze specyfikacją poszczególnych znaków oraz ofertą zrównoważonych produktów można zapoznać się pod adresem: Gazetki reklamowe | Kaufland.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[1] Raport Sustainable Brands Poland i Ipsos, 2022

PS DANONE wraz z partnerami uruchamia pionierski program recyklingu kubków po jogurtach

Na Śląsku uruchomiono pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie instalację do recyklingu zużytych opakowań, wykonanych z polistyrenu (PS), pochodzących z gospodarstw domowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się