Kreacja po tajsku, strategia w sosie z Indii. Czyli kilka azjatyckich kampanii reklamowych, nagrodzonych w konkursie D&AD 2024

Kreacja po tajsku, strategia w sosie z Indii. Czyli kilka azjatyckich kampanii reklamowych, nagrodzonych w konkursie D&AD 2024
„Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać, jak i one”. A jeśli oglądasz konkurowe kampanie, poprzeczka, którą stawiasz przed swoimi pomysłami, również się podnosi. Dlatego, chcąc rozwijać się jako kreatywny, co roku przeglądam większość nagrodzonych zgłoszeń z Cannes oraz wszystkie z D&AD.
O autorze
1 min czytania 2024-06-28

Szczególnie lubię ten drugi konkurs, który w Polsce jest dużo mniej popularny. A szkoda. Moim zdaniem D&AD jest bardziej praktyczne, mniej tutaj tzw. ghostów, bardziej ceniona jest idea niż technologiczne sztuczki. Jest tam także dużo fajnych propozycji z różnych odmiennych kulturowo zakątków świata. No i finalnie mamy otwartą i bezpłatną bazę zgłoszeń, które można sobie w prosty sposób filtrować i przeglądać. Moje serduszko bije po prostu mocniej w stronę D&AD.

Po przejrzeniu wszystkich tegorocznych nagrodzonych prac, szczególnie zapadły mi w pamięć zgłoszenia z Azji. Jeśli zatem oglądaliście z zapartym tchem „Squid game”, „Wszystko wszędzie naraz” czy „Parasite”, zobaczcie poniższe kreacje. Klimacik i kreatywność jest na podobnym poziomie.

TAJLANDIA – Not very sweet

Produkt ma mało cukru – brief, jaki każda agencja widziała wiele razy. A tutaj kreatywni opowiedzieli historyjkami kłócących się i niemiłych dla siebie ludzi, którzy po prostu nie są dla siebie słodcy. Epic!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

INDIE + TAJLANDIA – #UnplasticIndia

Prosta ilustracja, która pokazuje, jak używanie plastikowych butelek wpływa na środowisko. Megaprosta, czytelna kreacja, która po pierwszym rzucie oka jest zrozumiała.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: timesofabetterindia.com/unplastic-india

TAJLANDIA – The Boxer

Parenting to nie tylko słodkość i uśmieszki. Świetnie wyreżyserowana historia matki, która w wyjątkowy sposób pokazuje trudy codzienności życia z małym dzieckiem.

JAPONIA – Reach for the Summit

Czyli reklamy zawodów SUMO, z przepięknymi fotografiami, które przypominają masywy górskie. Niesamowicie wysmakowany kierunek artystyczny.

PAKISTAN – Child Wedding Cards

Kreacja szczególnie mi bliska, bo przypomina mi nasz projekt „Szukamy mamy” dla SOS Wiosek Dziecięcych z 2015 roku. Mamy tutaj direct mail do polityków – zaproszenia na śluby dzieci, wykonane przez dzieci właśnie.

źródło: caples.org

Wszystkie kreacje z D&AD można zobaczyć TUTAJ.

Zdjęcie główne: www.dandad.org

PS Cheil Polska wyróżniony za Bardzo Dobre Maniery w konkursie D&AD

Cheil Polska został wyróżniony w prestiżowym konkursie Design & Art Direction. Przygotowana przez agencję kampania Bardzo Dobre Maniery to jedyny polski projekt, który w tym roku trafi do albumu festiwalu reklamowego.