TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kreatywne przestrzenie cz.6

Kreatywne przestrzenie cz.6
Lada recepcyjna wykonana z żywicy, park technologiczny czy zapierająca dech w płucach panorama za oknem - odsłaniamy kolejne kreatywne przestrzenie.
O autorze
5 min czytania 2015-04-01

pierwszej odsłonie cyklu „Kreatywne przestrzenie” wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania. W drugiej pokazaliśmy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo. W trzeciej przedstawiliśmy warszawskie, wrocławskie i krakowskie biura Google Polska, gliwickie Chilid, XSolve i Future Processing oraz lubelskie Trzask! Studio Ożywiania Pomysłów. W czwartej odsłonie, swoje kreacje zaprezentowały Mindshare Polska, Positionly i IAI S.A.. W piątej pokazaliśmy przestrzenie warszawskich Creative House Media i GoldenSubmarine oraz katowickiego JCommerce.

Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie Grupy Advertis, Sociomantic i dunnhumby oraz i-systems.

Warszawa: Grupa Advertis

Grupa Advertis specjalizuje się w projektowaniu i kompleksowej realizacji form przestrzennych w obszarach komunikacji wizualnej oraz elementów aranżacji wnętrz. W tym przypadku powiedzenie „szewc bez butów chodzi” jest zdecydowanie bezzasadne – siedziba firmy jest doskonałą próbką jej możliwości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siedziba Grupy Advertis znajduje się w podwarszawskim Pruszkowie, w trójkondygnacyjnym budynku o łącznej powierzchni ok. 1000 metrów kwadratowych. Przestrzeń składa się z części biurowej, showroomu i parku technologicznego. Dzięki dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego powstało miejsce, w którym realizowane są najbardziej innowacyjne projekty własne i architektów. To przestrzeń dynamiczna, która ewoluuje, zmienia się co parę miesięcy. Równie ważne jak meble są tu próbniki, testery, prototypy, obrazujące nieustający proces twórczy – jedyną stałą w Grupie Advertis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Część biurowa podzielona została na strefy pracy poszczególnych działów: handlowego, designu, technologii, produkcji i zaopatrzenia, na salę konferencyjną, bibliotekę, gabinet prezesa, część wspólną z kuchnią oraz recepcję. Do wydzielonych pomieszczeń prowadzą przeszklone drzwi. Aranżacja biura ułatwia komunikację między działami, która jest niezwykle ważna w przypadku firmy, dla której jakość i terminowość sytuują się na szczycie listy wartości.

Przybyłych gości wita niebanalna lada recepcyjna wykonana z żywicy przy wykorzystaniu technologii przy budowania jachtów i desek windsurfingowych. Paweł Gardasiewicz – prezes Grupy Advertis jest olimpijczykiem z Atlanty, aktualnym mistrzem Europy w klasie Raceboard oraz mistrzem świata Masters z 2013 roku.

Żadna designerska nowinka nie umknie zespołowi Grupy Advertis. Śledzenie trendów, dzielenie się inspiracjami , stały rozwój by wyprzedzać potrzeby klientów – to codzienność całej ekipy. Dlatego ważnym miejscem jest stale uzupełniana biblioteka, w której nowe pozycje pojawiają się po wyjazdach na targi oraz prywatnych podróżach. 

Sala konferencyjna to najbardziej minimalistycznie urządzone wnętrze w siedzibie Grupy Advertis. Stonowane kolory i prostota mebli sprzyjają skupieniu, a wsłuchanie się w potrzeby klientów i pracowni architektonicznych to pierwszy krok, który przekłada się na sukces efektu końcowego. Drugi krok wiąże się ze zmianą przestrzeni – pora poszerzyć zasięg wyobraźni i udać się do showroomu…

To miejsce, które zajmuje całą powierzchnię najwyższego piętra siedziby Grupy Advertis. Każdy element showroomu ma służyć inspiracji, prezentacji materiałów i technologii, które powstają w dziale produkcji. Na odwiedzających czeka mnóstwo niespodzianek: materiał, który wydaje się sztywny okazuje się miękki w dotyku, płytki tylko z pozoru są ceramiczne – zmysły odwiedzających wystawiane są na próbę. Centralne miejsce zajmuje makieta, składająca się z ruchomych kwadratów, która jest swoistą prezentacją oferty Grupy Advertis. Klienci mogą zobaczyć jak prezentują się liczne tworzywa, jak reagują na światło, mogą poznać niestandardowe metody łączeń faktur i nanoszenia nadruków na różne formaty.

Menu według Grupy Advertis? Smoothie z pantone, brownie fornirowe, wyrenderowany sok z cytrusów. Kuchnia to miejsce spotkań, w którym często w porze lunchowej gromadzi się cała załoga firmy.

Na najniższej kondygnacji budynku znajduje się park technologiczny, w którym przy użyciu maszyn najnowszej generacji powstają wszystkie realizacje Grupy Advertis. Ślusarnia, lakiernia, montaż, laboratorium przeróbki tworzyw sztucznych, poligrafia – to tutaj projekty nabierają trzeciego wymiaru a designerskie szyldy, wielkoformatowe litery, tablice, nadruki oraz elementy aranżacji wnętrz trafiają bezpośrednio do siedzib topowych marek i nowoczesnych przestrzeni publicznych.

W 2014 roku firma reprezentowała Mazowsze podczas Prezentacji Polskich Regionów z okazji dziesięciolecia wejścia do Unii Europejskiej, jako przykład najbardziej efektywnego wykorzystania środków unijnych.

Warszawa: Sociomantic i dunnhumby 

Po warszawskiej siedzibie Sociomantic oraz dunnhumby oprowadza nas Beata Banaś, Marketing Manager CEE w Sociomantic.

Ikona miasta

Połączone biuro Sociomantic i dunnhumby mieści się w jednym z najbardziej atrakcyjnych architektonicznie budynków w Warszawie – kompleksie biurowo-handlowym Plac Unii. Budynek zaprojektowany został przez pracownię APA Kuryłowicz & Associates, a inspiracją stała się nowojorska ikona architektoniczna – budynek Flatrion, zlokalizowany u zbiegu Fifth Avenue i Broadway. Znakiem graficznym budynku, który został wykorzystany na wielu elementach architektonicznych, jest wzór trójkąta nawiązujący do kształtu kompleksu widzianego z lotu ptaka. Plac Unii był wielokrotnie nagradzany. Zdobył między innymi tytuł Best New Office of the Year at Eurobuild Awards 2013, a także CIJ Awards Poland 2013: ”Office Development of the Year” czy „Top Commercial Investment Project in an Urban Space”.

Temat przewodni: Warszawa

Kompleks Plac Unii został oddany do użytku w październiku 2013 roku. Po roku do biura na 8 piętrze nieruchomości sprowadził się zespół Sociomantic oraz dunnhumby. Na 300 metrach powierzchni biurowej zaaranżowano przestronny open space z zapierającą dech panoramą Warszawy, 2 sale konferencyjne z systemem ścian przesuwnych pozwalających na ich połączenie, kuchnię oraz playroom.

Za design biura odpowiada międzynarodowy zespół grafików. Stało przed nimi nie lada zadanie – zaprojektowanie pierwszej w historii wspólnej przestrzeni spokrewnionych od 2014 rok firm Sociomantic i dunnhumby z zachowaniem odmiennych kolorystyk i CI. Motywem przewodnim projektu została Warszawa.

Głównymi elementami wystroju są murale ścienne przedstawiające zestawienie najważniejszych budynków stolicy, a także wyeksponowana na wielkiej szklanej ścianie grafika mostu, która stanowi doskonałe graficzne połączenie dwóch sal konferencyjnych. Miejskiego charakteru dopełniają drzewka owocowe ustawione w przestrzeniach między biurkami – kumkwaty, cytryny i mandarynki.

Przy wejściu wykorzystany został jeden z międzynarodowych motywów Sociomantic – pozdrowienia z krajów gdzie firma ma swoje biura. Dla zachowania równowagi między pracą a relaksem zaprojektowano playroom wyposażony w stół do piłkarzyków, worek bokserski oraz wygodne pufy. Dzięki temu każdy członek zespołu może pracować w takim stylu, trybie i miejscu jakie mu najbardziej odpowiada.

Niemal osobny projekt stanowiła aranżacja kuchni. Motyw przewodni stanowiło zdrowe odżywianie oraz ekologia. Z grafik na ścianach kuchni członkowie zespołu dowiadują się co powinny, a czego nie powinny zawierać spożywane przez nich produkty. Na uwagę zasługuje wielka mapa smaków – „Sociomantic&dunnhumby Foodprints”, oraz wkomponowane w grafikę lustro masterchefa. Projektu dopełni wkrótce specjalna przestrzeń służącą do wymiany przepisów. Zadbano także o detale. W wystrój biura wkomponowane zostały także w 100 proc. spersonalizowane, jak przystało na firmy zajmujące się reklamą osobistą i analizą indywidualnych zachowań konsumentów, kubki z motywami znanymi z murali. 

100 proc. Code Green 

Sociomantic i dunnhumby to firmy odpowiedzialne, a ważnymi elementami w strategiach firm są projekty proekologiczne. Należy do nich między innymi projekt Code Green, który zakłada segregację śmieci oraz minimalizację zużycia prądu i wody. Nieprzypadkowo na swoją siedzibę firmy wybrały Plac Unii. W budynku zastosowano rząd proekologicznych rozwiązań jak energooszczędne oświetlenie, energooszczędne windy i schody ruchome, a także technologie niskowęglowe redukujące emisję CO2. Wiele z zastosowanych rozwiązań, jak kontrola nasłonecznienia czy monitorowanie jakości powietrza, ma także bezpośredni wpływ na komfort rezydentów biura. Kompleks Plac Unii otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM, a także nagrody CEE Green Building Award za 2011 i 2012 rok.

Gliwice: i-systems

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla sieci handlowych i dystrybucji. Specjalizuje się w rozwiązaniach B2B, integracjach z systemami ERP, obsłudze dużego ruchu oraz integracjach kanałów sprzedaży.

Siedziba firmy mieści się w Gliwicach w budynku przy ulicy Bojkowskiej 47. Do dyspozycji pracowników jest ponad 800 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej oraz wewnętrzny taras o powierzchni stu metrów kwadratowych.

Wszystkie wnętrza urządzone są w minimalistycznym stylu. Na części ścian widać cegłę, a inne są całkowicie surowe. Ascetyczny styl podkreślany jest również przez występujące szkło. Wszystko przełamane jest surrealistycznymi dziełami sztuki autorstwa nie tylko lokalnych malarzy. To połączenie nowoczesności z prostotą tworzy klimat firmy.