Kreatywne przestrzenie cz. 8

Kreatywne przestrzenie cz. 8
Jak zaaranżować biuro tak, aby stworzyć przestrzeń, w której po prostu „chce się być”? A jak wygląda takie biuro w XIX wiecznej kamienicy? Odsłaniamy kolejne kreatywne przestrzenie.
O autorze
4 min czytania 2015-11-25

pierwszej odsłonie cyklu „Kreatywne przestrzenie” wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania. W drugiej pokazaliśmy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo. W trzeciej przedstawiliśmy warszawskie, wrocławskie i krakowskie biura Google Polska, gliwickie Chilid, XSolve i Future Processing oraz lubelskie Trzask! Studio Ożywiania Pomysłów. W czwartej odsłonie, swoje kreacje zaprezentowały Mindshare Polska, Positionly i IAI S.A.. W piątej pokazaliśmy przestrzenie warszawskich Creative House Media i GoldenSubmarine oraz katowickiego JCommerce. W szóstej odsłonie zaprezentowały się  Grupa Advertis, Sociomantic i dunnhumby, a także i-systems. Z kolei w siódmej pojawiły się Mediakraft Polska oraz PIXERS.

Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie warszawskich GoldenLine i Edgewell Personal Care oraz łódzkiego Le Polish Bureau / UNIT9.

Warszawa: GoldenLine

GoldenLine to największy serwis rekrutacyjny w Polsce, lider na rynku rekrutacji kandydatów pasywnych. Umożliwia rekruterom dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów – bazy 2 mln profili zawodowych specjalistów oraz kierowników niższego i wyższego szczebla. Biuro GoldenLine mieści się w biurowcu, przy ulicy Kolejowej 5 w Warszawie, skąd jest blisko do centrum, a jednocześnie z dala od zgiełku miasta.

O aranżacji biura opowiada Pakita Łowczyńska, HR Director:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że otoczenie ma znaczenie. Ludzie chcą pracować w miejscu, w którym się dobrze czują, chcą w nim spędzać czas i pozytywnie nastraja ich do pracy. Aranżując biuro chcieliśmy stworzyć przestrzeń, w której po prostu „chce się być” i która odzwierciedla nasz wewnętrzny charakter. Każda cegła na ścianie, trawa w poczekalni czy hamak jest dla nas nawiązaniem do początków firmy, biura GoldenLine sprzed 10 lat, które mieściło się w domu z ogródkiem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

GoldenLine to przede wszystkim młodość, nowoczesność i radość i wydaje nam się, że widać to już po otwarciu głównych drzwi. Po przekroczeniu progu mamy wrażenie, że trafiliśmy się do magicznej krainy, która zaskakuje z każdym kolejnym krokiem. Obok recepcji znajduje się poczekalnia dla gości, cała w soczystej zieleni z drewnianymi siedziskami i stołem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tam gdzie tylko to możliwe zastosowaliśmy szklane ściany, dzięki temu cała przestrzeń jest otwarta, co ułatwia integrację pracowników. W GoldenLine stawiamy na pracę zespołową – wiemy, że razem możemy więcej – dlatego nie widzieliśmy potrzeby zamykania się w kilkuosobowych pokojach. Szklane ściany doskonale sprawdzają się także jako tablice, na których można pisać podczas działowego spotkania lub zamieszczać motywacyjne hasła.

Biuro doświetlone jest naturalnym światłem, wpadającym przez duże okna, które sięgają od podłogi po sufit.

Za przestrzenią recepcyjną stworzyliśmy tzw. strefę ciszy z hamakami i kolorowymi pufami.

Hamaki i pufy to także obowiązkowe wyposażenie każdego open space. Kto powiedział, że nie można pracować w hamaku z laptopem na kolanach czy na wygodnych pufach?

Zadbaliśmy też o to, aby nie zabrakło miejsca dla tych, którzy chcą porozmawiać przez telefon lub popracować w ciszy i spokoju. Doskonałym rozwiązaniem okazała się strefa kolorowych budek telefonicznych. Każda budka wyposażona jest w wygodny fotele i poduszki.

Centralnym miejsce biura jest kuchnia, wyposażona w kolorowe duże stoły i krzesła. Nie chcieliśmy, by kojarzyła się tylko z miejscem, w którym robimy kawę czy podgrzewamy obiad, a następnie idziemy bezpośrednio do biurka. Nasza kuchnia pomieści bardzo wiele osób, przez co możemy cieszyć się wspólnymi posiłkami i ciekawymi rozmowami.

W myśl zasady nie samą pracą żyje człowiek, zadbaliśmy też o to, aby nie zabrakło w biurze miejsc do zabawy. Rozrywka jest ważna w twórczym myśleniu, dlatego strefy chilloutu – pokój z piłkarzykami oraz play station – są dla nas bardzo istotne, pozwalają na chwilę oderwać się od wykonywanych zadań, odświeżyć umysł i pobudzić kreatywność.

Taką aranżacją biura są zachwyceni nie tylko pracownicy. Biuro robi pozytywne wrażenie na naszych gościach, klientach i partnerach biznesowych.

Łódź: Le Polish Bureau / UNIT9

Trzypiętrowa kamienica z końca XIX wieku pamięta czasy fabrykanckiej Łodzi, Ziemi Obiecanej, złotego okresu w historii miasta. Obecnie drugie piętro budynku to ponad tysiąc metrów sześciennych hiper aktywnej przestrzeni kreatywnej, dostarczających inspirację specjalistom Le Polish Bureau, polskiego oddziału innowacyjnego studia produkcyjnego UNIT9.

Fasadę kamienicy zdobią dwa symetryczne wykusze oraz misternie wykonane kobiece popiersia, muszle i amorki. Wnętrze lokalu zostało odrestaurowane z troską o najdrobniejsze szczegóły: piękne sztukaterie, parkiety, drewniane elementy wykończenia. To wszystko nadaje wnętrzu niepowtarzalny klimat minionej epoki i nawiązuje do bogatej i pięknej historii miasta.

UNIT9 to studio produkcyjne specjalizujące się w realizacji innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów kampanii reklamowych dla największych na świecie agencji reklamowych i ich klientów: od interaktywnych stron i aplikacji, reklam TV i kampanii społecznych, po zaawansowane instalacje VR. UNIT9 ma swoje biura w wielu państwach na świecie, a od 2011 roku posiada także oddziały w Polsce: Łodzi i Poznaniu. To właśnie z uwagi na unikalny profil działalności UNIT9 oraz technologiczny, kreatywny i eksperymentalny zakres działań, Łódź została wybrana na główną siedzibę polskiego oddziału firmy.

Kreatywna przestrzeń w wydaniu UNIT9 to przede wszystkim innowacja, technologiczne eksperymenty, zespołowa praca twórcza, niestandardowe rozwiązania, kreatywny ferment i oczywiście unikatowe gadżety. Specjalność UNIT9 to wykorzystanie najnowszych technologii w marketingu. To jedno z tych miejsc w którym pasja i talent łączą się z oryginalnym hobby. Łódzkie biuro przypomina mieszkanie fabrykanta i odtworzone zostało z troską o najmniejsze detale. Pokoje: biały, czerwony, zielony i pomarańczowy, sala konferencyjna, każde z nich posiadają swój własny, niepowtarzalny klimat.

Nasze projekty to w pewnym sensie kontynuacja artystycznej tradycji Łodzi, tyle, że w wymiarze technologicznym, mówi Maciej Zasada, założyciel polskiego oddziału firmy. Projekty, które realizujemy, będące na pograniczu filmu, gier czy instalacji interaktywnych doskonale wpisują się w historię twórczego przemysłu łódzkiego.

Autor zdjęć: Mariusz Derendarz

Warszawa: Biuro Edgewell Personal Care – harmonia aż po detal

Za aranżację wnętrz siedziby spółki Edgewell Personal Care w biurowcu przy ulicy Domaniewskiej 45 odpowiedzialna jest firma CBRE, system oznaczeń wykonała Grupa Advertis.

Powierzchnia aranżacji obejmowała ok. 580 metrów kwadratowych. To przykład bardzo spójnego wizualnie projektu, w którym dominuje obecny w logotypie korporacji motyw kolibra. Równie ważna jak zwracająca uwagę estetyka biura była funkcjonalność – zagospodarowanie poszczególnych pomieszczeń dostosowane do charakteru pracy i sposobu użytkowania.

Proces projektowy odbywał się etapowo. Efekt jest wypadkową potrzeb klienta, wizji architekta oraz korporacyjnych wytycznych brandingowych – mówi Anna Tokarz, projektant CBRE. Dobór wyposażenia wnętrz poprzedziły wizyty w showroomach i poszukiwania sprawdzonych rozwiązań w oparciu o najnowsze trendy.

System identyfikacji wizualnej wdrożony przez Grupę Advertis obejmował  reprezentacyjną strefę recepcji z podświetlanym logotypem, oznakowanie sal konferencyjnych, tabliczki przydrzwiowe z satynowej pleksi oraz fototapety pokrywające ściany i szyby. Ważne było wykreowanie indywidualnych wizualnie przestrzeni, przy zachowaniu konsekwencji kompozycyjnej – podkreśla Aldona Strup z Grupy Advertis.

Dzięki zastosowaniu gradientu transparentności naklejek na płaszczyznach szklanych oraz efektu „przechodzenia” motywu przewodniego ze ścian pełnych na szyby, przestrzeń biura tworzy harmonijną całość. Siedziba Edgewell Personal Care to miejsce stworzone w oparciu o najwyższe standardy aranżacji przestrzeni biurowych.