Co się dzieje, gdy w środku nocy masz ochotę na fast food, a wszystkie restauracje są już zamknięte? Zdaniem marki Lay’s, świetnym rozwiązaniem są chipsy o smaku kultowych dań ze znanych sieciówek.
Nowe smaki Lay’s’ów, inspirowane znanymi daniami fast food, miały mieć swoją dystrybucję w restauracjach KFC, Subway i Pizza Hut. Niestety te plany przekreśliła pandemia, dlatego Lay’s zaprosił do współpracy agencję reklamową Fitzroy i wspólnie założono „nieistniejącą restaurację”.
Zobacz również
Na fasadzie nowo utworzonej knajpy znalazły się wszystkie trzy loga, ale tak naprawdę cała akcja działa się w sieci – na portalu do zamawiania jedzenia. Klient zamawiający jedzenie, np. słynne skrzydełka lub kanapkę, spotykał się z zaskoczeniem, gdy odkrywał, że w otrzymanym kubełku lub papierowym pudełku po pizzy znajdują się chipsy. Co ciekawe przekąska miała smak oryginalnej potrawy, do której nawiązywało „fałszywe” opakowanie. A to wszystko po to, aby odbiorca kampanii jeszcze lepiej mógł poczuć smak nowych produktów.
Fikcyjna restauracja znajdowała się w siedzibie biura Fitzroy Amsterdam i była otwarta przez dwa dni – 3 i 4 czerwca.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing