Marki na Dzień Kobiet 2024 [PRZEGLĄD]

Marki na Dzień Kobiet 2024 [PRZEGLĄD]
Z okazji Dnia Kobiet, wiele marek przygotowało specjalne akcje. Obok kreatywnych postów i pomysłów na prezent są również kampanie i inicjatywy poruszające ważne problemy społeczne. Sprawdź najciekawsze propozycje zebrane przez redakcję Nowego Marketingu.
O autorze
9 min czytania 2024-03-08

Jakie są współczesne Polki? Serwis Prezentmarzeń przeprowadził badanie, z którego wynika, że współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód. Wśród cech dominuje chęć rozwoju i niezależność, a także wielozadaniowość i inteligencja. Jak wynika z raportu „Współczesne Polki”, dziś Panie, szczególnie wśród młodszego pokolenia, są również liderkami.

Lisek.App, Fundacja Różowa Skrzyneczka oraz agencja Feeders zmieniają popularny bukiet na Różowy Bukiecik

W odpowiedzi na problem wykluczenia menstruacyjnego w Polsce Lisek.App wspólnie z Fundacją Różowa Skrzyneczka i agencją Feeders uruchamiają kampanię Różowy Bukiecik. Zgodnie z ideą kampanii, marki chcą, by w tym roku Dzień Kobiet przestał być symbolem pustych gestów.

Kampania, mająca na celu wsparcie walki z wykluczeniem menstruacyjnym, startuje 8 marca i potrwa do końca miesiąca. Różowy Bukiecik to symboliczna cegiełka dostępna w sklepie Lisek.App w dwóch formatach: metalowej przypinki z motywem kwiatu i digitalowej animacji.

fot. Materiały prasowe

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

HAYB tworzy Kobiecą Kawę w ramach akcji „Szacunek zamiast kwiatów”. Zysk ze sprzedaży przekaże Fundacji Feminoteka

We współpracy z marką ELEMETY, palarnia kawy HAYB już po raz piąty wypaliła specjalną Kawę Kobiecą. Zarobione na jej sprzedaży pieniądze zostaną przekazane na szczytny cel.

– Choć Kawę Kobiecą wypalamy z okazji Dnia Kobiet, nie chcemy, by była ona jedynie dodatkiem do bukietu. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi zmagają się Polki. W poprzednich latach głośno mówiliśmy m.in. o ubóstwie menstruacyjnym, luce płacowej, a także wspieraliśmy uchodźczynie wojenne. W tym roku skupiamy się na kwestii przemocy wobec kobiet — tłumaczy Lena Wrzosek, head of marketing & e-commerce warszawskiej palarni kawy speciality HAYB.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA przekonuje do dzielenia obowiązków 50 na 50

Sieć sklepów IKEA na Dzień Kobiet przygotowała kampanię zwracającą uwagę na nierówny podział obowiązków wśród mężczyzn i kobiet. W social mediach marki czytamy, że raport pt. „IKEA. Życie w domu 2023” pokazuje częstsze w przypadku kobiet niż mężczyzn poczucie nadmiaru obowiązków domowych. IKEA zwraca też uwagę na trzykrotnie większy nakład nieodpłatnej pracy związanej z opieką w przypadku kobiet niż mężczyzn.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Ladies First”: Answear symbolicznie zwraca uwagę na lukę płacową. Wprowadza różne zniżki na ofertę dla kobiet i dla mężczyzn

Z okazji Dnia Kobiet Answear.com już po raz drugi wprowadza obniżkę pomyślaną tak, by symbolicznie zniwelować różnicę w zarobkach kobiet i mężczyzn. Od 1 do 11 marca wybrane produkty damski i dziecięce można kupić z rabatem 23 proc., a objęte promocją produkty męskie „tylko” 10 proc.

fot. Materiały prasowe

Akcja Avon „Mów o tym głośno i świeć przykładem” zwraca uwagę na bezpieczeństwo kobiet

Najnowsze badanie Avon „Równe szanse dla kobiet 2024” jasno wskazuje, że aż 65% z nich nie czuje się bezpiecznie, wychodząc wieczorem z domu. W ramach akcji „Mów o tym głośno i świeć przykładem” powstał specjalny zestaw kosmetyków.

fot. Materiały prasowe

Taxi tylko dla kobiet – w Krakowie rusza Uber by Women

W Dzień Kobiet w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski, a w ciągu niespełna pół roku warszawianki skorzystały z niego ponad 25 tys. razy. Inauguracji usługi towarzyszyła konferencja, podczas której paneliści dyskutowali nt. wyzwań w przewozach pasażerskich dla kobiet. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka.

– Uber by Women to wyjątkowa usługa, która stanowi odpowiedź nie tylko na potrzeby pasażerek, ale także samych kierowczyń. Ogromnie cieszy nas jej popularność, dlatego – po dobrym przyjęciu w Warszawie zdecydowaliśmy się uruchomić ją w kolejnym mieście – mówi Marcin Moczyróg, dyrektor generalny, Uber CEE.

„Misja Talita”: uchroń kobiety przed koniecznością prostytucji w alternatywnym scenariuszu GTA V

Szwedzka organizacja non profit, Talita, stworzyła autorską wersję kultowej gry GTA. Scenariusz rozgrywki oparła na prawdziwych historiach kobiet zmuszanych do prostytucji. Wybierając jeden z czterech dostępnych scenariuszy specjalnej rozgrywki, można odwrócić losy bohaterek. W jeszcze głośniejszym mówieniu o problemie handlu ludźmi i prostytucji ma pomóc także, będący częścią gry kanał radiowy z muzyką szwedzkiego house, Mafia feat. Sting.

– W roku 2024 przypada dwudziesta rocznica powstania organizacji Talita, a inauguracja „Misji Talita” pokazuje nasze ciągłe zaangażowanie w znajdowanie nowych sposobów uwidocznienia poważnych sytuacji, z którymi codziennie boryka się zdecydowanie zbyt wiele kobiet na całym świecie” – stwierdziła Anna Sander, współzałożycielka Talita.

YES dla pro-kobiecych projektów

Firma YES Biżuteria założyła własną Fundację, w ramach której będzie finansować projekty przyczyniające się do poprawy sytuacji kobiet w Polsce. 

– Założenie własnej Fundacji jest kolejnym krokiem na drodze do zmiany sytuacji kobiet. Zależy nam na tym, aby nie tylko mówić i pokazywać, co jest nie tak w świecie kobiet, ale też realnie ten świat zmieniać. Chcemy to robić poprzez współpracę z tymi, którzy mają na to najlepszy pomysł, ale brakuje im środków. W tym zakresie będą mogli liczyć na wsparcie Fundacji – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES i członkini Zarządu Fundacji.

fot. Materiały prasowe

„Naked Talks”: Peachaus wspiera kobiety podczas wystąpień publicznych

Istnieje wiele metod radzenia sobie ze stresem przed wystąpieniami publicznymi. Jedna z najbardziej popularnych to wyobrażenie sobie publiczności ubranej w samą bieliznę.

Marka modowa Peachaus w nowej kampanii za cel wzięła budowanie pewności siebie u kobiet. „Naked Talks” to format, który ma na celu zachęcić kobiety, aby czuły się dobrze w swojej skórze i miały odwagę być sobą każdego dnia. Reklama nakręcona wyłącznie z udziałem kobiet, odważnie zachęca je, aby przezwyciężyły swoje lęki i metaforycznie obnażyły się przed publicznością, która robi to samo – tyle że dosłownie.

„Do tego projektu przekonały mnie obecność marki, która stawia człowieka na pierwszym miejscu i to, że opiera się na autentyczności. Peachaus to marka stworzona przez kobiety i dla kobiet, więc chciałam, żeby miało to odzwierciedlenie w produkcji. Na planie były więc tylko kobiety, co jest rzadkie w branży zdominowanej przez mężczyzn. Dzięki temu udało się stworzyć budujące okoliczności – nie tylko dla obsady, ale dla całego zespołu” – mówi Tulsi Shivaanand, reżyserka spotu.

Za kreację odpowiada agencja kreatywna Dude London, za produkcję Papaya Films, a za zakup mediów GoodNet.

Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”

Kompania Piwowarska wspiera stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” w organizacji cyklu warsztatów i wykładów pod hasłem „Jestem silna i…” odbywających się w 9 regionach kraju. Ich celem jest rozwój kompetencji zawodowych i budowanie pewności siebie kobiet z mniejszych miejscowości. Szkolenia i kursy prowadzić będą doświadczone specjalistki, w tym psycholożki, przedsiębiorczynie czy ekspertki od bankowości.

– W Kompanii Piwowarskiej szanujemy to, że jesteśmy różni, wyznając zasadę, że różnice są siłą napędową innowacji i zwiększają kreatywność. Budujemy kulturę organizacji w taki sposób, żeby było w niej miejsce dla każdego bez względu na płeć, wiek, narodowość czy wyznanie. Działalność Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum” idealnie wpisuje się w nasze cele i podejście, które mają łamać polskie stereotypy. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu stowarzyszenie będzie mogło zrealizować w bieżącym roku cykl warsztatów i wykładów dla kobiet – komentuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

„See My Name”: Molson’s odsłania nazwiska hokeistek na strojach

Problemy zawodowych sportsmenek? Siniaki, otarcia, zakwasy, ale także… pytanie o to, co zrobić z włosami, aby nie przeszkadzały podczas wysiłku. Z pomocą postanowiła przyjść firma Molson’s, sponsor profesjonalnej kobiecej ligi hokeja (PWHL), która zrezygnowała z umieszczania własnego logo na koszulkach, a w zamian za to rozwiązała problem zasłaniania nazwisk zawodniczek przez warkocze czy kucyki. Prosty zabieg, polegający na przeniesieniu nazwiska z góry na dół stroju pozwala łatwo zauważyć, kto zdobywa punkty albo dośrodkowuje podczas najważniejszych hokejowych rozgrywek

– Międzynarodowy Dzień Kobiet jest po to, aby uczcić i wyróżnić kobiety, które wprowadzają zmiany. Właśnie dlatego ta okazja pasuje do inicjatywy takiej jak „See My Name”, która zapewnia wyjątkowe uznanie zawodnikom PWHL – powiedziała Jayna Hefford, starsza wiceprezes PWHL ds. działań hokejowych.

Klarna wspiera kobiecą piłkę 

Drużyna piłkarska Legia Ladies zadebiutowała w tym sezonie w kobiecej pierwszej lidze, a dzięki wsparciu Klarny, zawodniczki przygotowywały się do startu w takim samym standardzie, jak męska drużyna Legii Warszawa, m.in. trenowały w tych samych warunkach, co męska drużyna Legii Warszawa. Klarna będzie kontynuowała współpracę z drużyną jako główny sponsor w sezonie 2023/2024

– Jako marka mamy obsesję na punkcie naszych klientów. Dotyczy to także sportu. Chcemy umożliwić wszystkim dostęp do sportowych emocji, spełnianie sportowych marzeń i swobodę kibicowania ukochanym drużynom. W szczególności, gdy chodzi o sport kobiecy i kobiecą piłkę, która, choć bardzo zyskuje na popularności, nadal jest w Polsce mniej doceniana niż piłka męska – mówi Agnieszka Jabłońska-Twaróg, marketing manager CEE w Klarnie

fot. Materiały prasowe 

Charytatywny Dzień Kobiet z Fundacją Świętego Mikołaja

Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczęła akcję „Skrzydła dla dziewczynek”. Jej celem jest zebranie środków na pomoc dziewczynkom w Aleppo, które z powodu wojny i trzęsienia ziemi w Syrii zostały pozbawione dostępu do edukacji. „Kobiety i dziewczynki – dziewczynkom w Aleppo” – pod takim hasłem odbywa się tegoroczna akcja.

– Dzień Kobiet to doskonała okazja, żeby przypomnieć sobie, o czym marzyłyśmy, kiedy byłyśmy małe. Dziewczynki z Aleppo, które wspiera Fundacja Świętego Mikołaja marzą o normalnej, bezpiecznej przyszłości, o chodzeniu do szkoły, o nauce, o zabawie. Zapraszamy wszystkie panie i panów do udziału i wsparcia akcji „Skrzydła dla dziewczynek”, w ramach której zbierzemy środki na pomoc dziewczynkom w Aleppo.Oprócz tulipanów, róż czy czekoladek zachęcamy, aby postawić na gest solidarności z naszymi podopiecznymi z Aleppo. Czekają na to z sercami pełnymi nadziei – mówi Jola Górska z Fundacji Świętego Mikołaja.

fot. Materiały prasowe

Carrefour zaprasza do kwiaciarni LEGO

Sieć supermarketów Carrefour otworzyła wyjątkowe kwiaciarnie, w których, zamiast tradycyjnych roślin, można kupić bukiety zbudowane z klocków LEGO. To ciekawa alternatywa dla bukietu tulipanów, która nie tylko zostanie z obdarowaną na zawsze, ale także pozwoli jej rozwijać wyobraźnię podczas składania kolorowych elementów.

– Oferując naszym klientom możliwość wręczenia bukietu z klocków LEGO, chcemy pokazać, że Dzień Kobiet to doskonała okazja do świętowania w oryginalny i kreatywny sposób. Z dala od tradycyjnych prezentów, jak rajstopy czy goździki, chcemy zaproponować coś, co nie tylko jest piękne, ale również pozwala na wspólne spędzenie czasu, budując wspomnienia — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych z Carrefour Polska.

fot. Materiały prasowe

Kobiety i kawa

Lavazza zdecydowała się przypomnieć o fundamentalnej roli kobiet w świecie kawy i nie tylko. 11 marca br., z okazji 68. sesji Komisji ds. Statusu Kobiet w ONZ, marka otworzy wystawę Kalendarza Lavazza 2024 More than Us, która znajdzie się przy wejściu dla delegatów w siedzibie tej organizacji. Inicjatywa ma na celu zabranie widzów w wizualną podróż do Afryki, celebrując, jej mieszkańców i krajobrazy, szczególny nacisk kładąc, na wzmocnienie pozycji kobiet i wspieranie ich przedsiębiorczości.

Dodatkowo, 8 marca w godz. 15:30-16:30 Lavazza będzie gospodarzem webinarium „To (nie) jest praca dla dziewcząt: jak kobiety kształtują przemysł kawowy” w transmisji na żywo na LinkedIn pod linkiem.

Kobiety liderki w Grupie Żabka 

Tylko w 2023 r. w Żabce awansowały 273 pracowniczki. Obecnie panie stanowią 40,3 proc. wszystkich zatrudnionych w firmie. Blisko połowa zarządu Grupy Żabka to kobiety. Kierują kluczowymi obszarami działalności takimi jak finanse, HR czy ekspansja zagraniczna. Panie stanowią także większość – 65 proc. – wśród współpracujących z Żabką franczyzobiorców, prowadzących sklepy w całej Polsce. 

– Równowaga płci w zatrudnieniu jest dla nas bardzo ważna. Zbudowaliśmy organizację, która wspiera kobiety i daje im takie same szanse rozwoju i awansu jak mężczyznom, dzięki czemu mają one realny wpływ na kształt otoczenia biznesowego i społecznego naszej firmy. Coraz więcej pań wykorzystuje swoje kompetencje oraz potencjał, realizując się na odpowiedzialnych menedżerskich i kierowniczych stanowiskach w ramach Grupy Żabka – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu, Chief People Officer.

Pepco jest kobietą!

Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Oznacza to, że aż 93% załogi Pepco w całej Europie stanowią panie. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę kochaną przez miliony kobiet – klientek w Polsce i Europie. 

– Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas – kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję aż 80% zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju – podkreśla Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director.

fot. Materiały prasowe

MotherEmpower od Bosch. Wizerunek matek w oczach pracodawców

Marka Bosch przygotowała raport „#MotherEmpower”, który pokazuje perspektywy pracodawców, rekruterów i specjalistów HR w związku z powrotem kobiet do aktywności zawodowej po urlopie macierzyńskim.

Wybrane wnioski:

  • 70% respondentów uważa, że kobiety wracające na rynek pracy po przerwie związanej z macierzyństwem są silnie zmotywowane do rozwoju kariery,
  • 80% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że istnieją obszary, w których kobiety posiadające dzieci wyróżniają się poprzez swoje kompetencje i umiejętności,
  • 84% osób uczestniczących w badaniu uważa, że praca może mieć pozytywny wpływ na dobrostan psychiczny matek.

– Z naszych doświadczeń w programie Mother Empower wynika, że wiele mam obawia się momentu powrotu do aktywności zawodowej. Szczególnie, jeśli wiąże się on z koniecznością znalezienia nowej pracy – mimo przygotowanego CV, rozwiniętych kompetencji miękkich i ogromnej motywacji, często czują się w procesach rekrutacji niepewnie. Dlatego zależy nam, aby w kobietach posiadających dzieci umacniać przekonanie, że rynek pracy na nie czeka, a rodzicielstwo może być postrzegane jako mocny punkt w CV – podkreśla Katarzyna Nieroda, Senior HR Business Partner w Bosch, mentorka i koordynatorka w programie Mother Empower.

W marce Bosch działa także program mentoringowy Mother Empower, realizowany przez Bosch i Fundację Mamo Pracuj, który skierowany jest do kobiet planujących powrót do aktywności zawodowej po przerwie związanej z macierzyństwem.

Dzień Kobiet w Radiu Nowy Świat

8 marca w ramówce Radia Nowy Świat pojawią się materiały, rozmowy oraz wątki muzyczne, które zwrócą uwagę Patronów i Słuchaczy na Międzynarodowy Dzień Kobiet. Wśród propozycji pojawi się m.in. rozmowa w paśmie „Nowy świat po południu” (16:00-19:00) autorstwa Olgi Bobienko, która poruszy temat krzywdzących stereotypów. Dlaczego płeć żeńską nazywa się słabymi kierowcami, kurami domowymi czy neurotyczkami. Ten temat szerzej przedstawi Ksenia Maćczak po godzinie 17.35 w rozmowie z psycholożką prof. Katarzyną Popiołek z Uniwersytetu SWPS.

fot. Materiały prasowe
Opracowały: Agata Drynko, Dominika Mizerska, Ania Wilma

PS Kobieta w reklamie – jak zmienił się jej wizerunek? [OPINIE]

Z okazji Dnia Kobiet postanowiliśmy zapytać kilka przedstawicielek płci żeńskiej z branży kreatywnej o to, jak ich zdaniem zmieniał się wizerunek kobiet w reklamie. Czy zmienił się na lepsze czy na gorsze? Co miało na to wpływ?

PS2 Być kobietą, być kobietą… Przegląd najciekawszych kampanii społecznych (nie tylko z Sashą Grey w roli głównej)

W związku z nadchodzącym Międzynarodowym Dniem Kobiet postanowiliśmy zebrać najciekawsze kampanie społeczne, które zwracały uwagę na płeć piękną w społeczeństwie. Czy faktycznie, jak śpiewała Alicja Majewska, kobieta „może muzą dla poetów, adresatką wielkich wzruszeń” i …

PS3 8* najlepszych reklam w nurcie #girlspower z okazji Dnia Kobiet

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet postanowiłam przygotować 8 najlepszych kampanii, które powstały w duchu „girl power”, aby pokazać, że kobiety są samoświadome, walczą ze stereotypami i nie poddają się presji otoczenia.

Zdjęcie główne: materiały prasowe