Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

McDonald’s najcenniejszą marką fast foodową w rankingu BrandZ

McDonald’s najcenniejszą marką fast foodową w rankingu BrandZ
Zdrowsza żywność i opakowania przyjaźniejsze dla planety – dzięki nim marki fast foodów rosną o 13% do poziomu 261,1 mld dolarów. Natomiast takie sieci jak KFC, Taco Bell, Pizza Hut czy Starbucks wzrost zawdzięczają sukcesom na chińskim rynku.
O autorze
2 min czytania 2019-07-29

Globalna sieć McDonald’s to najbardziej wartościowa marka fast food na świecie według rankingu najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 za rok 2019, ogłoszonego przez WPP i Kantar na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Dzięki swojej zdolności do wykorzystywania takich trendów, jak rosnący popyt na zdrowszą żywność i opakowania przyjaźniejsze dla planety marka McDonald’s osiągnęła wzrost o +18%, awansując na miejsce nr 1 w rankingu, z wartością marki na poziomie 130,4 mld dol. Wiele restauracji McDonald’s obecnie oferuje klientom możliwość zamawiania przy ladzie, w kiosku lub za pośrednictwem aplikacji oraz wybór między odbiorem zamówienia przy okienku lub dostarczeniem go do stolika. Nieustanne koncentrowanie się na doskonaleniu obsługi klienta sprawiło, że McDonald’s nabył również start up z branży sztucznej inteligencji (AI).

Domino’s Pizza (marka fast food nr 5, wyceniona na 9,6 mld dol.) i Chipotle (nr 9, wyceniona na 6,2 mld dol.) również ucyfrowiły doświadczenia swoich klientów dzięki sztucznej inteligencji. Domino’s Pizza nagradza punktami lojalnościowymi tych klientów, którzy przesyłają zdjęcia ze smartfona, rozpoznawane przez aplikację jako zdjęcia pizzy. Planuje też umożliwić klientom zamawianie pizzy wprost z samochodów mających połączenie z Internetem.

Chipotle natomiast umożliwia klientom zamawianie z wyprzedzeniem (online lub przez telefon komórkowy), a zamówione dania czekają na nich w ustalonym punkcie typu drive-thru („Chipolane”). Marka Chipotle próbowała również odzyskać wiarygodność na wymiarach świeżości i zdrowia w kampanii pt. „For Real”, w której podkreślano świeżość składników. Badania w ramach rankingu BrandZ pokazują, że zmiany te pomogły sieci meksykańskich dań z grilla kształtować wśród konsumentów wizerunek marki pożądanej, odważnej, buntowniczej, a tym samym odmiennej od konkurencji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W chwili obecnej warunki gry rynkowej dyktują już nie sieci detaliczne, a klienci, którzy kupują ich produkty. Nabywcy nie przejmują się kanałami zakupu – zależy im na dobrej łączności, wyborze i wygodzie. Aby konkurować w dzisiejszym wyścigu, detaliści inwestują w technologie, które podnoszą jakość obsługi klienta, a także koncentrują się na tym, aby zaoferować coś wyjątkowego, co pozwoli im się wyróżnić – stwierdził David Roth, prezes The Store WPP EMEA and Asia, stojący na czele projektu BrandZ.

BrandZ Top 10 – Najcenniejsze marki fast foodów w 2019 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wiele marek w rankingu skorzystało na wzroście rynku chińskiego. Przykładowo Starbucks (marka nr 2 w segmencie fast foodów, wyceniona na 45,9 mld dol.), KFC (nr 3, wycena: 17,2 mld dol.), Pizza Hut (nr 6, wycena: 7,6 mld dol.) i Taco Bell (nr 10, wycena: 6,2 mld dol.) rozwijają swoje placówki i podnoszą przychody na rynku chińskim. Wzrostowi sprzyja personalizacja menu, łączenie produktów zachodnich i chińskich oraz rozszerzenie opcji dostawy (np. współpraca partnerska sieci Starbucks z firmą Alibaba).

– Detaliści z sektora fast food odpowiedzieli na potrzeby klientów – poszukiwanie zdrowszej żywności i nowych sposobów zakupu, oferując np. wybór między dostawą do domu lub spożywaniem posiłków poza domem. Dostrzegając możliwości rozwoju w Chinach, marki inwestują również w dostosowanie swojej oferty do potrzeb tego rynku, dzięki czemu osiągają świetne wyniki – zauważył Graham Staplehurst, pełniący funkcję Global Strategy Director dla rankingu BrandZ w firmie Kantar.

PS

Louis Vuitton już 14. rok z rzędu utrzymuje 1. miejsce w rankingu najcenniejszych marek luksusowych BrandZ. Ikoniczne wyroby skórzane i wyjątkowa kreatywność widoczna w całej gamie produktów i w relacjach z konsumentami pozwalają zachować równowagę między tradycją a nowoczesnością.