Meta postanowiła uruchomić fizyczny sklep, który będzie wprowadzeniem do metawersum i pomoże nieco „odczarować” tę koncepcję. Meta Store ma na celu uświadomienie ludziom, jakie możliwości dają nowoczesne produkty przeznaczone do eksplorowania wirtualnego świata.
Nie sprzedajemy metaverse w Meta Store, ale miejmy nadzieję, że ludzie wyjdą ze sklepu, wiedząc trochę więcej o tym, jak nasze produkty pomogą im się z nim połączyć – zachęca Martin Gilliard, szef Meta Store.
Zobacz również
W sklepie Meta o powierzchni blisko 140 metrów kwadratowych klienci będą mogli odkryć działanie inteligentnych okularów Ray-Ban Stories, które pozwalają na robienie zdjęć i kręcenie wideo. W Meta Store będzie można też odwiedzić interaktywną ścianę wystawową Quest 2. Podczas prezentacji na dużym ekranie LED zostanie wyświetlony obraz, który powstaje w goglach użytkowników. Klienci otrzymają następnie 30-sekundowy klip, którym będą mogli się podzielić.
Odwiedzający będą mogli wziąć udział w interaktywnych prezentacjach rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji – m.in. Meta Portal, czyli „inteligentnych rozmów wideo dających ludziom poczucie więzi”. Po wejściu do środka odwiedzający będą mogli nawiązać rozmowę wideo ze sprzedawcą, aby w pełni poznać możliwości inteligentnej kamery i bawić się funkcjami takimi jak Story Time.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pierwszy Meta Store zostanie otwarty 9 maja w Burlingame (Kalifornia) w pobliżu siedziby Reality Labs, gdzie firma buduje metaverse.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kiedy ludzie poznają tę technologię, będą mogli ją lepiej docenić. Jeśli dobrze wykonaliśmy naszą pracę, ludzie powinni po wyjściu powiedzieć swoim znajomym: „Musisz iść sprawdzić Meta Store” – twierdzi Martin Gilliard.
Oprócz nowego sklepu stacjonarnego firma uruchomi również zakładkę Sklep na meta.com, co ułatwi kupowanie wszystkich produktów Mety w jednym miejscu online.
fot. about.fb.com
PS
Meta uruchomiła testy nowych narzędzi do monetyzacji działań w metaverse. Czy zarabianie w wirtualnej rzeczywistości będzie rentownym rozwiązaniem dla twórców internetowych?