TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Meta pozwana za śledzenie aktywności użytkowników mimo zakazów Apple

Meta pozwana za śledzenie aktywności użytkowników mimo zakazów Apple
Do sądu federalnego w San Francisco trafił zbiorowy pozew przeciwko koncernowi Meta. Zgodnie ze skargami Facebook i Instagram omijały zabezpieczenia prywatności firmy Apple, aby śledzić aktywność użytkowników iPhone’ów.
O autorze
1 min czytania 2022-09-23

Apple wielokrotnie podkreślało troskę o bezpieczeństwo swoich użytkowników. W 2021 roku gigant technologiczny wprowadził dla posiadaczy urządzeń z systemem iOS specjalne narzędzia, które ograniczają aplikacjom możliwość śledzenia ich aktywności.

Nie od dziś wiadomo, że utrata możliwości śledzenia aktywności użytkowników była sporym ciosem dla Facebooka. Firma podała wówczas, że w wyniku zmian spodziewa się strat z przychodów z reklam w wysokości 10 miliardów dolarów.

Okazuje się jednak, że nieświadomi internauci mogli być śledzeni przez aplikacje mimo wprowadzonej blokady. Do sądu zostały skierowane co najmniej dwa zbiorowe pozwy, zgodnie z którymi firmy Marka Zuckerberga podstępnie omijały zabezpieczenia Apple i gromadziły dane użytkowników iPhone’ów bez ich zgody.

Oskarżenia zostały oparte o raport badacza bezpieczeństwa – Felixa Krausa, który ustalił, że po kliknięciu w link z poziomu aplikacji Facebooka, strona otwiera się w przeglądarce z kodem JavaScript, który jest w stanie śledzić całą aktywność użytkownika, łącznie z wprowadzaniem danych uwierzytelniających.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Meta zaprzecza jednak doniesieniom i twierdzi, że roszczenia w pozwach są „bezpodstawne”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zaprojektowaliśmy naszą przeglądarkę w aplikacji, aby szanować wybory dotyczące prywatności użytkowników, w tym sposób, w jaki dane mogą być wykorzystywane w reklamach – podaje Meta.

PS
Meta (dawniej Facebook) nieraz odpowiadała w sądzie za stosowanie nieuczciwych praktyk. Na początku roku firma została ukarana 90 mln dolarów za nielegalne śledzenie działań internautów w sieci. Do sądu trafił też pozew w sprawie nieuczciwego wykorzystywania swojej dominacji na rynku i narzucanie brytyjskim użytkownikom warunków korzystania z serwisu.