TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Meta reaguje na molestowanie seksualne w metaverse. Gra Horizon Worlds z dodatkową funkcją bezpieczeństwa

Meta reaguje na molestowanie seksualne w metaverse. Gra Horizon Worlds z dodatkową funkcją bezpieczeństwa
Niespełna dwa miesiące temu Meta udostępniła swoją pierwszą grę osadzoną w metaverse. Firma już została zmuszona do wprowadzenia aktualizacji w aplikacji po tym, jak jedna z użytkowniczek poinformowała, że stała się ofiarą zbiorowego gwałtu.
O autorze
1 min czytania 2022-02-07

fot. Meta Quest

Horizon Worlds to interaktywna gra osadzona w metaverse, stworzona przez Meta Platforms, która pozwala użytkownikom na tworzenie własnych światów i gier oraz uczestniczenie w rozgrywkach z awatarami uosabiającymi innych graczy. Aby „wejść” w wirtualny świat, użytkownicy potrzebują okularów VR Oculus Quest 2. 

Okazuje się, że interakcje w wirtualnej rzeczywistości łączącej warstwę realną mają swoją ciemną stronę. Niedawno w Horizon Worlds grupa mężczyzn reprezentowanych przez męskie awatary postanowiła „zażartować” i dokonała napaści seksualnej na jednej z użytkowniczek. Z relacji ofiary wynika, że chwilę po dołączeniu do metawersum doświadczyła molestowania werbalnego, a następnie fizycznego ze strony czterech graczy. Co więcej, mężczyźni dokumentowali swój „żart” na wirtualnych fotografiach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Meta zareagowała na incydent natychmiast, wprowadzając do gry nowe narzędzie – Personal Boundary. Osobista granica będzie domyślną funkcją, jaką otrzymają awatary po dołączeniu do metaverse i zapewni im metrowy odstęp od innych graczy. Z czasem użytkownicy będą mogli modyfikować granicę i zmniejszać bądź zwiększać odległości według własnych preferencji.

– Wierzymy, że Personal Boundary to mocny przykład na potencjał wirtualnej rzeczywistości w kwestii wzajemnych społecznych interakcji odbywających się w sposób komfortowy dla obu stron. To ważny krok i jest jeszcze dużo pracy do wykonania. Będziemy nadal testować i szukać nowych dróg, by pomóc ludziom czuć się komfortowo w wirtualnej rzeczywistości – poinformowała Meta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy dodatkowa funkcja wprowadzona przez twórców gry uchroni uczestników metawersum przed podobnymi incydentami w przyszłości?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Wirtualna rzeczywistość to nie tylko gry. VR proponuje coraz więcej rozwiązań dla różnych branż – górników, żołnierzy, a nawet golfistów.

PS 2
Do metaverse wkroczyła także branża muzyczna. Warner Music Group zapowiada, że we współpracy z Sandbox stworzy „pierwszy świat o tematyce muzycznej w metaverse”, w którym zaprezentuje koncerty i muzyczne doświadczenia z udziałem takich gwiazd jak Ed Sheeran, Bruno Mars czy Dua Lipa.

PS 3
Krakowska spółka EpicVR otrzyma ponad 5 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na stworzenie narzędzia rozwijającego metaverse w ramach projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR”.