Instagram nie będzie już całkiem darmowy
Kilka miesięcy temu Instagram zapowiedział wdrożenie płatnych funkcji dla użytkowników platformy w celu zapewnienia dodatkowego źródła dochodu dla twórców. Teraz serwis wprowadza swoje plany w życie, rozpoczynając testy subskrypcji, dzięki którym użytkownicy zyskają dostęp do dodatkowych treści. Nowa funkcja została na razie udostępniona dziesięciu instagramerom z USA. Wśród nich znaleźli się: koszykarka Sedona Prince, modelka Kelsey Cook, aktor-influencer Alan Chikin Chow czy gimnastyczka Jordan Chiles.
Zobacz również
– Subskrypcje umożliwiają twórcom zarabianie i zbliżanie się do swoich obserwatorów dzięki ekskluzywnym doświadczeniom – powiedział Adam Mosseri, szef Instagrama.
Dzięki wykupieniu abonamentu w sklepach Google Play lub App Store, obserwatorzy zyskają dostęp do specjalnie oznaczonych, dodatkowych treści na Stories i Live’ach swoich ulubionych instagramerów. Jako komentujący, zostaną również dodatkowo oznaczeni kolorem fioletowym, aby wyróżnić się jako subskrybenci.
Według zapowiedzi Instagrama, twórcy będą mogli ustalić ceny miesięcznych subskrypcji w kwocie 0,99, 1,99, 2,99, 9,99, 19,99, 49,99 lub 99,99 dolarów.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Subscriptions Subscriptions allow creators to monetize and become closer to their followers through exclusive experiences:– Subscriber Lives– Subscriber Stories– Subscriber Badges We hope to add more creators to this test in the coming months. More to come. pic.twitter.com/SbFhN2QWMX — Adam Mosseri (@mosseri) January 19, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Instagram nie poinformował na razie, kiedy i na jaką skalę rozszerzy funkcję płatnych subskrypcji po fazie testowej w USA. Wśród zapowiedzi serwisu pojawiła się jednak informacja o tym, że do 2023 roku nie będą pobierane żadne dodatkowe prowizje związane z subskrypcjami.
Sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku?
W sieci zaczęły krążyć pogłoski o tym, że na fali popularności metaverse i niewymienialnych tokenów, Meta udostępni użytkownikom Instagrama i Facebooka funkcję tworzenia i sprzedaży NFT. Źródła Financial Times poinformowały, że „właściciel Meta zanurza się w szaleństwo cyfrowych kolekcji NFT”. Oprócz spekulacji, że Instagram testuje funkcję wyświetlania zasobów cyfrowych przez użytkowników, pojawiły się informacje o tym, że portfel Novi Meta ma być „funkcją wspierającą” na platformach.
Do tej pory przedstawiciele Meta nie skomentowali oficjalnie informacji na temat nowych opcji. Zauważono jednak, że szef Instagrama, Adam Mosseri, ujawnił w grudniu, że platforma „aktywnie bada” NFT.
Czy Meta wkrótce podejmie działania, aby zaznaczyć swoją obecność na rynku NFT i stać się konkurencją dla takich platform jak OpenSea? Na oficjalne informacje musimy jeszcze poczekać.
PS
Płatne subskrypcje w social mediach stały się popularnym sposobem na monetyzację treści udostępnianych przez twórców, dostęp do funkcji premium czy ukrycie reklam.
PS 2
Dzisiejsi konsumenci coraz więcej usług czy produktów mogą nabyć dzięki opłacie abonamentowej. Subskrypcje dają dostęp zarówno do serwisów streamingowych, jak i produktów higienicznych, a nawet wina.