Z początkiem kwietnia 2020 roku mija okres przejściowy gdańskiej uchwały krajobrazowej. W związku z tym władze miasta prowadzą intensywną kampanię informacyjną, która ma za zadanie pomóc przedsiębiorcom dostosować ich szyldy oraz reklamy w przestrzeni miejskiej tak, by były one zgodne z wytycznymi zawartymi w nowych przepisach.
Jednym z takich działań jest Gdańska Szkoła Szyldu, którą na tę chwilę tworzy grupa piętnaściorga projektantek i projektantów. Wspólnie na platformie stworzonej w ramach szkoły publikują najciekawsze, a zarazem zgodne z uchwałą projekty, związane z reklamą i identyfikacją wizualną kilkunastu gdańskich lokali. Z pomysłów tych mogą korzystać więc przedsiębiorcy, którzy w przyszłości będą tworzyć swoje własne kreacje.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Do projektu zostali zaproszeni twórcy związani z gdańską Akademią Sztuk Pięknych. Wśród nich znaleźli się: Ania Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (duet Psowron), Anita Wasik, Hanna Kmieć i Katarzyna Cichosz (Studio Kmicic), Adam Kamiński, Piotr Paluch, Tomek Pawluczuk (Nylon Studio), Michał Pecko, Ania Tatar, Ania Witkowska, Zuza Zamorska i Mikołaj Sałek (Studio Workshop 91), Kasia Zwierzyńska (Bang Bang Design) i Stefan Stefaniszyn.
Do tej pory zaprojektowali oni nowe szyldy dla kilkunastu obiektów w całym Gdańsku.
PS
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
To niewątpliwie chwila, na którą czekali wszyscy warszawiacy – 16 stycznia br. podczas posiedzenia Rady Miasta radni przyjęli uchwałę krajobrazową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.