Koszulki, maskotki, breloczki… Igrzyska olimpijskie to nie tylko sportowe starcia, ale także okazja do zarobienia niemałych pieniędzy. Mowa przy tym nie tylko o nagrodach dla złotych medalistów na bieżni czy korcie, ale także o efekcie sprzedaży olimpijskich i paraolimpijskich pamiątek. Niestety, jak zwykle w takich sytuacjach, nie brakuje oszustów chcących zarobić na podrobionych towarach. To właśnie z nimi i nagminnym łamaniem praw własności intelektualnej postanowił walczyć MKOL (Międzynarodowy Komitet Olimpijski) oraz organizatorzy XXXIII Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.
W tym celu zastosowano zaawansowane środki technologiczne umożliwiające uwierzytelnianie każdego sprzedawanego produktu i pozwalające kupującym na łatwą weryfikację autentyczności towarów z kolekcji olimpijskiej.
Zobacz również
– Naszym celem jest wspieranie konsumentów, aby zapewnić im ochronę i pewność, że mają dostęp do wysokiej jakości, oficjalnych towarów. Co ważne, dzięki naszemu modelowi finansowania solidarnościowego, przychody generowane ze sprzedaży oficjalnych, licencjonowanych produktów wspierają nasze wysiłki w celu oddawania 90 procent przychodów sportowcom i rozwojowi sportu na całym świecie. Kwota ta wynosi 4,2 miliona USD dziennie. Ten wkład jest szczególnie ważny w regionach, które są całkowicie zależne od finansowania solidarnościowego z MKOL – tłumaczy Anna-Sophie Voumard, Dyrektor zarządzająca MKOL Television and Marketing Services.
W ramach swoich działań MKOL umocnił partnerstwo ze Światową Organizacją Celną, a także regularnie szkoli organy ścigania na całym świecie, aby ułatwić wykrywanie podrobionych produktów olimpijskich. W ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 przeszkolono w tym celu ponad 20 000 funkcjonariuszy organów ścigania.
Ponadto chodzi również o zapobieganie nielegalnej odsprzedaży biletów i pakietów, co ma zapewnić kibicom możliwość bezpiecznego i autentycznego doświadczania wrażeń olimpijskich.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: Olympics.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Czy Esportowe Igrzyska Olimpijskie 2025 przyciągną uwagę sponsorów tradycyjnych igrzysk [OPINIE]
Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił, że w 2025 roku odbędą się Esportowe Igrzyska Olimpijskie. Czy przyciągną one uwagę tradycyjnych sponsorów? Czy zmieni się podejście firm do sponsoringu sportowego? Sprawdź opinie ekspertów.
.