MKOL i organizatorzy Igrzysk w Paryżu razem przeciwko naruszeniom praw własności intelektualnej

MKOL i organizatorzy Igrzysk w Paryżu razem przeciwko naruszeniom praw własności intelektualnej
Ponad 20 000 funkcjonariuszy organów ścigania przeszkolonych przez igrzyskami. W ten sposób Międzynarodowy Komitet Olimpijski wraz z organizatorami Igrzysk Olimpijskich w Paryżu rozpoczęli działania, aby zapobiec naruszeniom praw własności intelektualnej, w tym podrabianiu towarów z marką olimpijską. To sposób na ochronę konsumentów i sprzedawców, ale też zagwarantowanie sportowcom odpowiedniego finansowania, częściowo pochodzącego ze sprzedaży oficjalnych gadżetów olimpijskich.
O autorze
1 min czytania 2024-07-30

Koszulki, maskotki, breloczki… Igrzyska olimpijskie to nie tylko sportowe starcia, ale także okazja do zarobienia niemałych pieniędzy. Mowa przy tym nie tylko o nagrodach dla złotych medalistów na bieżni czy korcie, ale także o efekcie sprzedaży olimpijskich i paraolimpijskich pamiątek. Niestety, jak zwykle w takich sytuacjach, nie brakuje oszustów chcących zarobić na podrobionych towarach. To właśnie z nimi i nagminnym łamaniem praw własności intelektualnej postanowił walczyć MKOL (Międzynarodowy Komitet Olimpijski) oraz organizatorzy XXXIII Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.

W tym celu zastosowano zaawansowane środki technologiczne umożliwiające uwierzytelnianie każdego sprzedawanego produktu i pozwalające kupującym na łatwą weryfikację autentyczności towarów z kolekcji olimpijskiej.

– Naszym celem jest wspieranie konsumentów, aby zapewnić im ochronę i pewność, że mają dostęp do wysokiej jakości, oficjalnych towarów. Co ważne, dzięki naszemu modelowi finansowania solidarnościowego, przychody generowane ze sprzedaży oficjalnych, licencjonowanych produktów wspierają nasze wysiłki w celu oddawania 90 procent przychodów sportowcom i rozwojowi sportu na całym świecie. Kwota ta wynosi 4,2 miliona USD dziennie. Ten wkład jest szczególnie ważny w regionach, które są całkowicie zależne od finansowania solidarnościowego z MKOL – tłumaczy Anna-Sophie Voumard, Dyrektor zarządzająca MKOL Television and Marketing Services.

W ramach swoich działań MKOL umocnił partnerstwo ze Światową Organizacją Celną, a także regularnie szkoli organy ścigania na całym świecie, aby ułatwić wykrywanie podrobionych produktów olimpijskich. W ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 przeszkolono w tym celu ponad 20 000 funkcjonariuszy organów ścigania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto chodzi również o zapobieganie nielegalnej odsprzedaży biletów i pakietów, co ma zapewnić kibicom możliwość bezpiecznego i autentycznego doświadczania wrażeń olimpijskich.

Zdjęcie główne: Olympics.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Czy Esportowe Igrzyska Olimpijskie 2025 przyciągną uwagę sponsorów tradycyjnych igrzysk [OPINIE]

Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił, że w 2025 roku odbędą się Esportowe Igrzyska Olimpijskie. Czy przyciągną one uwagę tradycyjnych sponsorów? Czy zmieni się podejście firm do sponsoringu sportowego? Sprawdź opinie ekspertów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

.