Stworzenie muralu na zlecenie marki Coca-Cola zostało zainspirowane wprowadzeniem kultowej już butelki konturowej do sprzedaży detalicznej w styczniu br. – dotychczas była ona dostępna jedynie w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Mural jest też częścią kampanii reklamowej „Ikona powraca”.
Autorem malowidła jest Piotr Młodożeniec, artysta specjalizujący się w sztukach wizualnych. W 2001 roku zaprojektował na zlecenie Museum of the Seam w Jerozolimie znak Coexist, wykorzystując litery połączone z symbolami trzech największych religii. Znak ten wykorzystał m.in. Bono, lider U2, w scenografii jednej z międzynarodowych tras koncertowych.
Zobacz również
Mural pojawił się na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15 w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: Łukasz Król
PS
Natalia Rak i Beata Śliwińska Barrakuz zaprojektowały swoje własne kolekcje ubrań dla marki Medicine. W ramach ich promocji artystki stworzyły barwne murale w Krakowie i Warszawie.
PS2
W 2013 roku Fundacja Urban Forms wraz z marką Cropp przygotowały konkurs na najlepsze zdjęcia murali Galerii Urban Forms.
PS3
Netflix został partnerem tegorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.
PS4
W Krakowie i Warszawie „Owoc Kultury” FRUGO pojawił się w zupełnie nowej odsłonie. W istotnych dla obu miast zagłębiach miejskiego życia powstały murale odwzorowujące layouty reklamy outdoorowej.
PS5
W kwietniu 2018 roku marka Magnum zaprezentowała kampanię, w której kształty lodów były sprytnie zintegrowane z artystycznymi reklamami zewnętrznymi.