W opublikowanym pod koniec kwietnia br. rankingu 75 najcenniejszych światowych marek handlowych na podium znalazły się kolejno brandy: Amazon, Alibaba (152,5 mld dolarów) oraz McDonald’s (129,3 mld dolarów). W pierwszej dziesiątce pojawiły się także firmy z sektora dóbr luksusowych: Louis Vuitton, Chanel oraz Hermès.
Zobacz również
W rankingu przygotowanym przez WPP i Kantar nie zabrakło także popularnych sieci handlowych – najwyższą, bo ósmą pozycję zajęła amerykańska marka Walmart. 17. miejsce należy do niemieckiej sieci Aldi (ok. 16 mld dolarów), na 24. pozycji uplasował się Lidl (9,78 mld dolarów), a na 29. – Tesco (8,5 mld dolarów).
W trzecim dorocznym rankingu najcenniejszych światowych marek detalicznych nie zabrakło także sieci Carrefour, która zajęła 38. miejsce (6,48 mld dolarów) oraz Auchan na 48. pozycji (4,83 mld dolarów).
Jak tłumaczą twórcy zestawienia, wartość 75 najlepszych światowych marek wzrosła w ubiegłym roku o 12%, do 1,5 bln dolarów.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W związku z pandemią koronawirusa wiele sieci handlowych postanowiło wprowadzić nowe rozwiązania, które usprawnią robienie zakupów, zmniejszą kolejki przed sklepami i jednocześnie ograniczą kontakty klientów z innymi osobami.
PS2
Które sklepy Polacy najchętniej wybierali w 2019 roku? Jak często chodzili na zakupy i jak często przed wyjściem szukali promocji w gazetkach? Wolą gazetki elektroniczne od papierowych czy zupełnie odwrotnie? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziecie w najnowszym raporcie Mojej Gazetki.
PS3
Najcenniejszą marką świata, prawie nie wykazując oznak spowolnienia dynamiki wzrostu, stał się Amazon – taki wniosek przynosi ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019.