Nosorożec biały północny to główny symbol nowej kampanii WWF pod hasłem #NaprawdeStraszne, która zwraca uwagę na problem wymierania zwierząt z winy człowieka – w sposób, który nawiązuje do halloweenowej tradycji przebierania się. Tym razem strach ma wywołać kostium nosorożca białego północnego – podgatunku, który wyginął zaledwie kilkanaście miesięcy temu.
Do nowej akcji WWF przyłączył się tancerz i aktywista Michał Piróg, który znany jest ze swojego zaangażowania w różnorodne działania na rzecz ochrony środowiska. W ramach kampanii przebrał się za nosorożca, który wyginął.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Co więcej, podczas tegorocznego Halloween wszyscy będą mogli zaangażować się kampanię WWF – na Facebooku bowiem udostępniony został specjalny filtr, za pomocą którego każdy może zmienić się w nosorożca białego północnego.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Twórcy kampanii:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- DDB Warszawa – twórca kampanii, kreacja
- Papaya Films – produkcja
- Paweł Fabiański | Shootme Visual Artists – fotograf
- Redosfx, Wanda Kędzierzawska – kostium/maska
- Pracownia Szumu – PR
- Facebook/Creative shop – wsparcie kampanii
- OMD – dom mediowy
- More than real (Brazylia) – twórcy filtra AR
- Jetline – nośniki digitalowe
PS
Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.
PS2
Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.
PS3
Gdańskie ZOO pod koniec września 2018 roku ruszyło z akcją #Olejolej, której celem była walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.
PS4
Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć pewien zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.
PS5
We wrocławskim ZOO zeszłoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia.
PS6
Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.
PS7
„Save Our Species” to nazwa kampanii marki Lacoste, która w tym roku miała swoją drugą odsłonę. W jej ramach brand zmienił swoje charakterystyczne logo przedstawiające krokodyla na wymierające gatunki zwierząt – m.in. wieloryba, rysia iberyjskiego oraz żabę.