NOWY®ŁAD: Chcemy budować własne „produkty” – atrakcyjne, angażujące i dotykające hasła „marketingu zmiany”

NOWY®ŁAD: Chcemy budować własne „produkty” – atrakcyjne, angażujące i dotykające hasła „marketingu zmiany”
NOWY®ŁAD to nowa grupa kreatywna na polskim rynku, którą tworzą Marzena Szkolak, Filip Połoska i Paweł Stremski. Z twórcami kolektywu rozmawiamy m.in. o tym, co wyróżnia ich od tradycyjnej agencji, a także, w jaki sposób planują zawojować branżę kreatywną.
O autorze
3 min czytania 2021-03-03

Skąd wziął się pomysł na założenie grupy kreatywnej NOWY®ŁAD?

Znamy się od lat, budowaliśmy razem portal Gazeta.pl. Mamy podobną wizję i wyczucie dobrego contentu, skutecznej i autentycznej komunikacji, spektakularnych akcji i jakości pracy. Często rozmawialiśmy o branży kreatywnej i widzieliśmy na rynku deficyt wiedzy na temat mediów i contentu, który chcielibyśmy wypełnić. A do tego prywatnie bardzo dobrze się znamy i lubimy, więc gdy około rok temu Paweł napisał do nas, żeby „zrobić coś razem”, szybko doszliśmy do wniosku, że powinniśmy razem pracować, na własnych zasadach.

Czy spotkaliście się z jakimiś wyzwaniami przy zakładaniu własnego kolektywu? Coś was zaskoczyło, czegoś się nie spodziewaliście?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli zaskoczyło, to tylko pozytywnie. Zanim ogłosiliśmy się światu, spotykaliśmy się z wieloma fantastycznymi ludźmi, z którymi wcześniej robiliśmy projekty, pracowaliśmy, albo chcielibyśmy pracować w przyszłości. I zaskoczyło nas, jak dużo osób podziela naszą diagnozę i wizję, ma pomysły, w które możemy się wpisać, lub którym możemy pomóc naszą działalnością. Od razu rzuciliśmy się do pracy i nie było czasu na zajęcie się własnym brandingiem czy stroną www, dlatego ogłosiliśmy powstanie grupy dopiero po kilku miesiącach nieformalnej działalności. 

Czym NOWY®ŁAD różni się od standardowej agencji?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nie nazywamy siebie „agencją”, bo naszym celem nie jest ani rozrastanie się i budowanie struktur agencyjnych, ani startowanie w tradycyjnych przetargach reklamowych. Chcemy działać w trójkę, przy każdym projekcie współpracując ze zdolnymi ludźmi, których znamy i cenimy, z najlepszymi ekspertami, których widzimy na rynku. Sporą częścią naszej działalności będą szkolenia i warsztaty z tworzenia contentu, programmingu czy robienia skutecznej komunikacji. Mamy też mnóstwo własnych pomysłów na niestandardowe akcje społeczne, czy marketingowe, pojedyncze ale mocne uderzenia, do których będziemy szukać partnerów i klientów. I na koniec  – chcemy budować własne „produkty” – atrakcyjne, angażujące i dotykające hasła „marketingu zmiany”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy możecie uchylić rąbka tajemnicy na temat Waszych pierwszych projektów?

Z kilkoma bardzo fajnymi markami pracujemy nad projektami, których szczegółów nie możemy ujawniać, a efekty będą widoczne w drugiej połowie tego roku. Możemy zdradzić, że wiosną chcielibyśmy zadebiutować z naszym autorskim projektem w przestrzeni miejskiej. 

Każdy z Was ma na koncie kilka naprawdę imponujących projektów. Jak zamierzacie wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenie przy nowych projektach?

W NOWYM®ŁADZIE najlepsze jest to, że naprawdę chcemy zajmować się tym, w czym jesteśmy najmocniejsi. Marzena całe życie zawodowe „robiła w contencie”, od pisania tekstów po zarządzanie strategią contentową dużego portalu, ma też na koncie udział w projekcie który jest kwintesencją społecznego custom publishingu, czyli „Ostatnim Twoim Weekendzie”. Filip począwszy od Faktoidu, przez pracę w Gazeta.pl, aż po zarządzanie redakcjami NOIZZ na 6 rynkach wymyślił i zrealizował jedne z najgłośniejszych zaangażowanych w ekologię czy prawa mniejszości akcji w Polsce i nie tylko, również akcji komercyjnych. A Paweł po wieloletnim kierowaniu Gazeta.pl współstworzy wielkie, biletowane i angażujące dziesiątki tysięcy osób wydarzenie, które jest cykliczne i skalowalne – Targi Rzeczy Ładnych. Wszystkie tego typu rzeczy będziemy teraz robić w NOWYM®ŁADZIE.

Czy oprócz Was ktoś jeszcze tworzy NOWY®ŁAD? 

Nie, działamy w trójkę, ale fundamentem naszej działalności jest współpraca i łączenie najfajniejszych ludzi na rynku z konkretnymi markami i agencjami w konkretnych projektach. 

Mocno wierzymy w ten model. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości grupa NOWY®ŁAD poszerzy się o kolejnych członków.

Planujecie w przyszłości zatrudniać osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w branży, czy raczej stawiacie na znane nazwiska?

Na pewno planujemy dużo współpracować również z młodymi twórcami. Już przy tworzeniu własnego brandingu i strony www nawiązaliśmy kilka ciekawych kontaktów i zamierzamy je w przyszłości wykorzystywać. Świetnie pracuje się z tak uznanymi osobami jak Bartek Walczuk i Julia Konopka z OSOM Studios, ale zapraszamy do nas wszystkich chętnych do działania.

Co Was inspiruje?

Na naszej stronie www.grupanowylad.pl napisaliśmy, że inspiruje nas zmiana. I naprawdę – może to kwestia tego, że tyle lat przepracowaliśmy w mediach newsowych – bardzo ekscytują nas czasy, w których żyjemy i ich konsekwencje – kulturowe społeczne, ekonomiczne. Ten trudny i dziwny 2020 rok dał nam nawet większą motywację do działania, zainspirował do zmiany własnej sytuacji zawodowej i wzięcia „spraw” mocniej w swojej ręce i wykorzystanie swoich kompetencji w nowych obszarach i własnych projektach.

A jak ładujecie baterie?

Paweł właśnie jest w Tatrach, Marzena też ucieka w góry, gdy tylko to możliwe. Nic tak nie czyści głowy jak wysiłek fizyczny: Marzena chodzi na ściankę wspinaczkową, a Filip gra w koszykówkę. A tak całkiem serio to najbardziej ładujemy baterie gdy spotykamy ciekawych ludzi i jest między nami energia i chęć do zrobienia czegoś z impaktem.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

W żartach – kupić sobie szybko po iPadzie PRO, bo bardzo lubimy rysować swoje pomysły. A poważnie – mamy tylko jeden plan na przyszłość – żeby za 2-3 lata, każdy, kto zobaczy jakiś ciekawy, angażujący i zaskakujący projekt w mediach, reklamie czy przestrzeni miejskiej, pomyślał „O, to wygląda jakby to zrobił NOWY®ŁAD”.