W wyniku badań Originality.ai ustaliło, że:
- liczba postów AI na LinkedInie wzrosła o 189% od czasu uruchomienia ChataGPT (uruchomienie popularnego chatbota AI, ChataGPT pod koniec 2022 r., prawdopodobnie doprowadziło do 189% wzrostu wykorzystania AI w postach LinkedIn; od tego czasu dane pokazują stałą i ugruntowaną rolę AI w postach LinkedIn),
- 54% wszystkich długich postów na LinkedInie jest prawdopodobnie generowanych przez AI (szacuje się, że w październiku 2024 r. 54% dłuższych postów na LinkedInie zostało wygenerowanych przez sztuczną inteligencję);
- długość posta wzrosła o 107% od czasu uruchomienia ChataGPT (dłuższe wpisy, w których wykorzystano sztuczną inteligencję, wykazują wzrost liczby słów o 107% od czasu wprowadzenia ChataGPT).
Zobacz również
Uruchomienie ChataGPT i wzrost liczby postów opartych na sztucznej inteligencji o 189%
Uruchomienie ChataGPT mogło mieć wpływ na wzrost liczby postów opartych na sztucznej inteligencji na LinkedInie. Wynik Originality.ai pokazuje, że przed uruchomieniem ChataGPT w 2022 r., wykorzystanie sztucznej inteligencji przez użytkowników LinkedIn było niskie. Z kolei po jego wydaniu liczba treści opartych na sztucznej inteligencji w postach na LinkedInie w skali miesiąca znacząco wzrosła, wykazując wzrost o 189% od stycznia do lutego 2023 r. Wzrost jest prawdopodobnie spowodowany łatwością użytkowania ChataGPT, jego dostępnością i zdolnością do generowania wysokiej jakości treści przypominających treści ludzkie. Po tym znaczącym wzroście w lutym 2023 r. nastąpiła stabilizacja.
Ponad połowa wszystkich długich postów na LinkedInie jest prawdopodobnie generowana przez sztuczną inteligencję
Przyglądając się ostatnio opublikowanym postom na LinkedInie, Originality.ai zauważa, że ponad 50% wszystkich dłuższych postów na LinkedInie zostało wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Originality.ai przeanalizowało posty na LinkedInie opublikowane w październiku 2024 r. Na ich podstawie okazało się, że znaczną część tworzenia dłuższych treści na LinkedInie wspomaga sztuczna inteligencja. Tak było również w okresie od czerwca do października 2024 r., co wskazuje na nową normę na platformie.
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Długość postów na LinkedInie wzrosła o 107%, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji
Od czasu wydania ChataGPT długość postów LinkedIn znacznie wzrosła. Średnio posty LinkedIn mają większą liczbę słów. Poniższy wykres pokazuje korelację między liczbą słów w długich postach LinkedIn a podejrzewanym wykorzystaniem AI. Trend ten prawdopodobnie potwierdza, że korzystanie z narzędzi AI nie tylko zwiększyło odsetek postów generowanych przez AI w miesiącu, ale także wpłynęło na liczbę słów w tych postach. Lata 2023 i 2024 pokazują silną korelację między wykorzystaniem AI a liczbą słów w długich postach LinkedIn.
Metodologia
Badanie Originality.ai polegało na przeanalizowaniu 8795 długich postów LinkedIn przy użyciu własnego detektora AI, aby określić, czy post został wygenerowany przez AI, czy napisany przez człowieka. Badanie obejmowało treści opublikowane w okresie 82 miesięcy od stycznia 2018 r. do października 2024 r. Ustalono, że długie posty to te, które zawierają co najmniej 100 słów. Posty zostały wybrane spośród różnych użytkowników LinkedIna na platformie.
źródło: Originality.ai, opracowanie: Agata Drynko