Od kilku dni coraz większą popularność zdobywa akcja #StopHateForProfit, która ma na celu walkę z szerzącą się w mediach społecznościowych mową nienawiści oraz dezinformacją – wszystko bowiem zaczęło się od kontrowersyjnego tweeta Donalda Trumpa, w którym zasugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi, tuż po śmierci czarnoskórego George’a Floyda.
W ramach akcji wiele znanych marek, takich jak m.in. Lego, The North Face czy też Coca-Cola zapowiedziały wstrzymanie swoich działań reklamowych na Facebooku na co najmniej miesiąc. Tego typu bojkot ma na celu wywarcie wpływu na portal Marka Zuckerberga, aby wspólnymi siłami zostały opracowane konkretne plany, zasady, które pomogą walczyć z mową nienawiści w internecie.
Zobacz również
Przykładem tego może być nowy plan producenta alkoholi Pernod Ricard – firma chce bowiem wprowadzić aplikację, która pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych zgłaszać wątpliwej jakości treści promujące m.in. mowę nienawiści.
Producent alkoholi rozpoczął poszukiwania partnerów do pomocy w opracowaniu aplikacji z uwzględnieniem ścisłych wytycznych dotyczących prywatności użytkowników. Platforma miałaby być też nadzorowana przez zewnętrznego eksperta.
Przedstawiciele firmy przyznali, że aplikacja zapewniłaby konsumentom głos, by ci mogli mieć wpływ na treści, z którymi codziennie się spotykają. Przyniosłaby również wymierne korzyści dla firm i marek, których reklamy często pojawiają się obok niepożądanych treści, a co za tym idzie – wpływają niekorzystnie na ich wizerunek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.
PS2
Twitter rozpoczął testy nowej funkcji, której celem jest walka z rozpowszechnianiem się fake newsów publikowanych przez polityków oraz znane osoby. W jej ramach to m.in. użytkownicy będą mogli sami oznaczać te wpisy, które mogą zawierać nieprawdziwe informacje.
PS3
LinkedIn postanowił rozpocząć walkę przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji w internecie – w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku portal podjął działania w sprawie 21,6 mln fałszywych kont.
PS4
W sierpniu 2019 roku dla swoich amerykańskich użytkowników Instagram wprowadził opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe.