Wyobraź sobie taką sytuację. Napisałeś/napisałaś właśnie niezwykle złośliwy komentarz. Klikasz „Wyślij” i przyglądasz się z satysfakcją temu, jakie wywołuje reakcje. Do momentu, w którym ktoś zamieszcza w odpowiedzi na Twój komentarz krótkie wideo. A w nim…A w nim najlepsza na świecie zawodniczka MMA mówi (bezpośrednio do Ciebie!): Co to za komentarz tam u góry?
To oznacza, że właśnie trafiłeś na celownik Pogromców Złośliwości, którzy na złośliwe komentarze (głównie na Facebooku) odpowiadają specjalnymi grafikami lub krótkimi filmami. W nich przekonują: zamiast się wyzłośliwiać w internecie, lepiej wpłacić kilka złotych na dzieci walczące z prawdziwą złośliwością… czyli chore na raka. Twarzami akcji jest dwójka dzielnych dzieciaków, Bartek i Nadia, którym nieobce są zmagania z najzłośliwszą z chorób, a także zawodnicy MMA: Joanna Jędrzejczyk i Artur „Kornik” Sowiński.
Zobacz również
Pogromcy powstali jako inicjatywa stworzona przez sieć klubów fitness CityFit we współpracy z Fundacją Cancer Fighters, wspierającą dzieci walczące z chorobą nowotworową. Celem akcji jest nie tylko pomoc małym pacjentom pozostającym pod opieką fundacji, lecz także wzrost świadomości społecznej dotyczącej hejtu oraz dotyczącej aktywności fizycznej jako ważnego elementu profilaktyki przeciwnowotworowej.
– Naszą akcją chcemy zachęcić do zmiany perspektywy i do przekucia złej energii w coś dobrego. Pozytywne nastawienie i wzajemne wsparcie to wartości ważne dla naszej marki i bardzo liczymy na to, że wspólnie z naszymi Ambasadorami, przekonamy nieprzekonanych, że pomaganie jest fajniejsze niż hejtowanie – mówi Karolina Bałaban, PR Manager CityFit.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na stronie akcji można kupić cegiełki oraz charytatywne wejściówki do klubów CityFit, z których dochód trafi na konto fundacji. Równolegle CityFit uruchomił również możliwość charytatywnej dopłaty do karnetu dla swoich klubowiczów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Każdego dnia robimy wszystko, aby na twarzach naszych Wojowników gościł wyłącznie uśmiech. Środki zebrane dzięki akcji pomogą nam przeprowadzić kolejne akcje, ale co najważniejsze – zakupić specjalistyczny sprzęt medyczny, który jeszcze bardziej wpłynie na jakość leczenia naszych podopiecznych – mówi Marek Kopyść, Prezes Zarządu Fundacji Cancer Fighters.
Za produkcję i promocję materiałów wspierających akcję odpowiedzialna jest poznańska agencja reklamowa GPD Agency, która stworzyła koncept akcji. Pogromców Złośliwości wspierają również system płatności Tpay.com oraz dostawca oprogramowania firma NVT. W wyszukiwaniu najbardziej złośliwych komentarzy pomaga zespół i aplikacja Newspoint.
PS
Kazimierz Barczyk, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego, jest pomysłodawcą akcji #KrakówBezHejtu, która ma na celu wyeliminowanie wszechobecnego hejtu w polityce, zwłaszcza podczas tych ostatnich kilkunastu dni przed tegorocznymi wyborami samorządowymi.
PS2
We wrześniu wystartowała kampania społeczna Love Over Hate!, której celem jest zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Ambasadorką akcji została Kasia Warnke. W ramach akcji do końca października b.r. mieszkańcy Warszawy mogą podziwiać nowy mural Pawła Swanskiego. Dzieło tego artysty powstało przy użyciu farb usuniętych z miejsc naznaczonych słowami nienawiści.
PS3
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS4
Polska instagramerka Laura Reiss wyznaczyła nagrodę w wysokości 100 tys. złotych za wskazanie hejtera, który od ponad dwóch lat prześladuje ją i jej córkę.
PS5
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.