#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu

#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
W 26. części cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o strefie marki CeraVe na Taobao, raporcie na temat inicjacji alkoholowej dzieci w Polsce oraz podcaście „Kanał Strategiczny”, poświęconym metodom marek na wygrywanie sezonu jesienno-zimowego dzięki magii świąt.
O autorze
3 min czytania 2024-10-04

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

Raport na temat weryfikacji wieku w internecie

Agencia Española de Protección de Datos (AEPD) opublikowała raport dotyczący weryfikacji wieku w sieci. Podkreśla w nim m.in. znaczenie ochrony zarówno nieletnich, jak i dorosłych użytkowników internetu bez nadmiernej ingerencji w ich prywatność.

E-commerce przyszłości: strefa marki CeraVe na Taobao

Antoni Radziwiłł, L’Oréal Poland & Baltic – E-commerce PM podzielił się na LinkedInie podglądem strefy marki CeraVe na Taobao: wbudowane narzędzie do skanowania twarzy, które pomaga dobrać „odpowiednie” produkty, całodobowe transmisje na żywo z udziałem wygenerowanego przez AI influencera. Średni czas spędzony na stronie wynosi co najmniej kilkadziesiąt minut.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport ICS „Inicjacja alkoholowa dzieci i młodzieży w Polsce. Diagnoza problemu, przyczyny i konsekwencje”

Instytut Człowieka Świadomego przygotował raport „Inicjacja alkoholowa dzieci i młodzieży w Polsce. Diagnoza problemu, przyczyny i konsekwencje”. Poruszono w nim m.in. wpływ dozwolonych w Polsce reklam piwa na spożycie alkoholu przez nieletnich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2024”

Ukazał się najważniejszy, coroczny raport e-commerce opublikowany przez Gemius. Z „E-commerce w Polsce 2024” wynika m.in., że odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie 78%, czyli zbliżonym do tego z 2023 roku.

Raport POR i K+ Group „PL CMO Survey 2024/2025” 

Opublikowano raport „PL CMO Survey 2024/2025”, stworzony przez Polską Organizację Reklamodawców i K+ Group. Wynika z niego m.in., że według 65% marketerów rola dyrektora marketingu w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie. Niemal 75% pytanych prognozuje zwiększenie budżetów marketingowych w 2025 roku.

„Włączaj nie wyłączając”

Wybrane praktyki z obszaru DEI prezentują firmy zrzeszone w Klubie DEI CHAMPIONS. Pełen raport znajdziesz TUTAJ >>

Ranking Nieufności Polaków 2024

SW Research opublikowało raport „Polski Ranking Nieufności 2024″, który pokazuje wnioski na temat poziomu zaufania Polaków wobec różnych narodowości i mniejszości. Jak wynika z raportu, największy dystans czujemy wobec Rosjan, podczas gdy na przeciwnym biegunie znajdują się Amerykanie.

#warte przetestowania

  • Narodowe Archiwum Cyfrowe to miejsce, w którym bez trudu można znaleźć fotografie z przeszłości. Odpowiednio zdigitalizowane, stanowią wspaniałą bazę wiedzy o tym, co minione. Poza zdjęciami, w Archiwum znajdziesz też nagrania dźwiękowe.

  • Pika 1.5, czyli nowa odsłona modelu opartego na sztucznej inteligencji. Wykorzystując konkretne prompty, Pika umożliwia m.in. dodawanie efektów wybuchów i zgniatania do gotowych plików wideo.

  • ChatGPT 4o with canvas to nowy model AI umożliwia użytkownikom m.in. pracę nad tekstem ze wsparciem ChatGPT poprzez otwarcie zapisanej treści w osobnym oknie. Dzięki temu piszący może dowolnie edytować poszczególne fragmenty niemal tak samo, jak zrobiłby to w Wordzie

  • GetResponse, polski dostawca rozwiązań do marketingu online, prezentuje platformę do monetyzacji treści. Celem narzędzia jest wzmocnienie pozycji edukatorów online, indywidualnych przedsiębiorców oraz twórców treści poprzez pomoc w tworzeniu, promowaniu i monetyzowaniu ich wiedzę.
  • Platforma ClickMeeting wprowadziła możliwość dzielenia się donejtami, czyli dobrowolnymi wpłatami uczestników webinarów. Ich twórcy mogą więc zarabiać… również na bezpłatnym wydarzeniach.

#warte posłuchania/obejrzenia

  • Gościniami Agnieszki Sory, Prezeski Zarządu IAA Polska w cyklu „IAA POWER PODCAST – puls branży marketingowej”Beata Osiecka, CEO Kinnarps i Agnieszka Maszewska, CMO Jetline Polska. Ekspertki rozmawiają o wpływie ekstremalnych sportowych wyzwań na życie liderek biznesu.

  • W podcaście „Kanał Strategiczny” Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają o tym, jakie są kluczowe elementy skutecznych świątecznych kampanii oraz kiedy marki zaczynają planować swoje świąteczne działania i dlaczego tak wcześnie. Ponadto w odcinku poznasz najciekawsze przykłady marek, które wygrywają sezon świąteczny, startując z kampaniami jeszcze w wakacje.

  • W podcaście „Marketng oparty na danych” gościem Sebastiana Sumy jest Rafał Jackiewicz, Digital Analytics & Automation Team Manager DAT/CRO w Sempai. Rozmówcy poruszają tematy związane z tym, jak skutecznie integrować dane w swojej organizacji i zbudować jedno, spójne źródło prawdy, które pomoże podejmować lepsze decyzje. 

  • Michał Sadowski, założyciel Brand24, poleca dokument „The Cult of the Dead Stock”. Dostępny na YouTubie film Sadowski nazywa „jednym z najbardziej wartościowych, porażających dokumentów o finansach, inwestycjach, psychologii i granicach ludzkiego odklejenia, jaki widział od dawna”. I to powinno być wystarczającą zachętą dla wszystkich zainteresowanych tematem.

#warte udziału 

  • 9 października, w przededniu Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie troski o zdrowie psychiczne podzieli się dr Joanna Wojsiat (dawniej Podgórska). Przeczytaj więcej TUTAJ i weź udział.

  • 3 grudnia 2024 roku online odbędzie się konferencja „Odpowiedzialność reklamy”. Wydarzenie będzie okazją do spędzenia czasu w gronie specjalistów z różnych dziedzin, praktyków oraz naukowców, rozmowy o tym, jaka jest współczesna reklama i co realizuje, oraz próby zdefiniowania rodzajów zniekształceń rzeczywistości. Zapoznaj się ze szczegółami wydarzenia TUTAJ i zapisz się.

  • Foresight.edu to wspólny projekt Busola Trends i Happy Futures Lab. W 5 polskich miastach: Warszawie, Olsztynie, Trójmieście, Poznaniu i Katowicach, a także online odbędą się bezpłatne warsztaty, podczas których będzie można m.in.: zrozumieć foresight od podstaw, poznać foresight w praktyce i nawiązać cenne kontakty. Aby zdobyć więcej szczegółów, wystarczy napisać e-mail na adres [email protected].

PS PolecajkiNM cz. 25: Ogilvy 75, grzejnowar, hotel dla komórek, cyfrowy bliźniak i Święto Kina

Przed tobą 25. odsłona cyklu #PolecajkiNM. Tym razem przyglądamy się m.in. publikacji „CEO Sustainability Guide”, wspominamy konferencję Meta Connect 2024 i tłumaczymy, czym jest Grzejnowar. A to nie wszystko.