fot. Unsplash
Pod koniec 2018 roku na Instagramie pojawiła się opcja udostępniania relacji jedynie wybranej, wąskiej grupie odbiorców. Mowa o liście osób nazywanych przez portal bliskimi znajomymi, których w aplikacji można wytypować aż stu. Teraz twórcy Instagrama idą o krok dalej i wprowadzają kolejne nowe funkcje. Użytkownicy będą mogli zdecydować, do kogo konkretnie mają trafić publikowane przez nas posty i rolki (reels). Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zwiększyć zaufanie do aplikacji i nadać jej prywatny charakter.
Zobacz również
Prace nad unowocześnieniami aplikacji trwają od jakiegoś czasu, a pierwsi użytkownicy otrzymali możliwość zawężenia grupy odbiorców swoich materiałów już we wrześniu tego roku. Według informacji bezpośrednio od przedstawicieli Instagrama dostęp do nowych opcji powinien być powszechny od wtorku (14 listopada br.), jednak pamiętając o innowacjach wprowadzanych dotychczas, warto wziąć pod uwagę, że nowe funkcje będą się u poszczególnych użytkowników pojawiały stopniowo.
fot. Social Media Today
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Internauci (coraz bardziej) dbają o prywatność
W ostatnich miesiącach możemy zaobserwować wiele zmian zachodzących w obrębie mediów społecznościowych. Większość z nich ma związek nie tylko z innowacjami technologicznymi, ale także (a może nawet przede wszystkim) ze zmieniającym się profilem użytkowników social mediów. Kluczowe znaczenie wydaje się w tym przypadku mieć rosnąca potrzeba ochrony prywatności, również w przypadku publikowania treści w internecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dziś użytkownicy używają Instagrama znacznie częściej do publikacji stories i wysyłania prywatnych wiadomości niż do tworzenia tradycyjnych postów – tłumaczy Adam Mosseri, szef Instagrama.
Poza tym, na działanie portali społecznościowych, podobnie jak całego internetu, coraz bardziej wpływa sztuczna inteligencja. Tak istotna zmiana prowadzi do ograniczenia przestrzeni, w której mogłyby pojawiać się treści publikowane bezpośrednio przez znajomych na rzecz postów generowanych i rekomendowanych przez AI.
fot. Instagram
Social media zmieniają się na dobre?
Czy opisywane zmiany na Instagramie to kolejny krok w kierunku zwiększenia dbałości o internautów, czy jednak tylko chwyt marketingowy? Tego do końca nie wiadomo, jednak wydaje się, że twórcy obu portali robią, co mogą, aby utrzymać zainteresowanie produktami wśród najmłodszych internautów. Z ankiety przeprowadzonej między 25 września a 1 października br. przez PEW Reearch Center wynika, że wśród osób anglojęzycznych, grupa osób w wieku od 18. do 29. roku życia stanowi zaledwie 22 procent użytkowników Facebooka (najwięcej, bo aż 40 procent stanowią osoby w wieku 30 – 49 lat), podczas gdy w przypadku Instagrama to 42 procent.
PS Instagram testuje nową funkcję zapewniającą prywatność
Instagram wprowadza funkcję, która może spodobać się wielu użytkownikom popularnej platformy społecznościowej. Teraz będzie można kontrolować to, co widzą inni użytkownicy, dzięki nowej opcji umożliwiającej ukrywanie swojej aktywności.
PS2 Facebook i Instagram z zakazem personalizacji reklam w Europie
Europejska Rada Ochrony Danych zdecydowała, że Meta Platforms, będący właścicielem Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać stargetowanych reklam w Unii Europejskiej. Czy to oznacza koniec reklamodawców w social mediach? Czy zakładanie konta reklamowego będzie jeszcze jakkolwiek opłacalne?