>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Ciężarówka od Tindera? Spokój na Podlasiu? A może aktywność z Decathlonem? Poznaj suszonki miesiąca, czyli najciekawsze kampanie reklamowe, o których pisaliśmy w czerwcu 2025 roku. >>> Czytaj więcej.
- Grzechy polskiej reklamy. Lech, Allegro, Mastercard czy Diety od Brokuła – to między innymi te marki przesadziły ostatnio z formą lub treścią reklamy i zostały ukarane przez Komisję Etyki Reklamy. >>> Czytaj więcej.
- Czy Facebook w 2025 roku to już tylko cyfrowe muzeum, czy wciąż niedoceniane narzędzie? Opinią podzielili się: Anna Ledwoń-Blacha, Zuzanna Graczyk, Marta Durmowicz, Magda Kantorowicz, Jan Zając, Krzysztof Chałupczak, Mateusz Ryszka oraz Grzegorz Chojnacki. >>> Przeczytaj.
- Start TikTok Shop w Polsce coraz bliżej. Czy to przełom dla social commerce w naszym kraju? Jak powinny się przygotować marki i e-sklepy? Między innymi na te pytania odpowiedzieli eksperci: Rafał Wasyluk, Paweł Galiński, Paweł Paszkowski oraz Mateusz Płatnerz. >>> Przeczytaj opinie.
- Jak nie przepalać budżetów w Google i Meta? Między innymi na to pytanie odpowiedzieli podczas webinaru Ewa Kalata-Lewszuk oraz Michał Kwiatkowski z Awin. >>> Przeczytaj podsumowanie i zobacz nagranie z wydarzenia.
- Przeczytaj relację Marty Smyrskiej z targów technologicznych Viva Technology 2025. >>> Zobacz.
- Z kolei relacją z Expo Osaka Kansai 2025 dzieli się Arkadiusz Łoś. >>> Czytaj więcej.
- Dlaczego Labubu stało się nowym Furby? Co łączy recession blonde z rogalikiem pistacjowym i szminką Estée Lauder? O tym dlaczego w czasach kryzysu emocje rządzą rynkiem bardziej niż dane pisze Jolanta Podwysocka. >>> Przeczytaj.
- O krótkowzroczności, wąskich gardłach i innych dolegliwościach współczesnych social mediów pisze marketingu Agnieszka Czepiel. >>> Przeczytaj.
- O content marketingu, który naprawdę wspiera w codzienności pisze Małgorzata Bakowicz. >>> Czytaj więcej.
- W ostatnich latach rola mediów społecznościowych zmieniła się diametralnie. Jaką funkcję pełnią dziś i jak ewoluowało ich znaczenie? >>> Przeczytaj komentarz prof. Igora Borkowskiego, medioznawcę, dziekana Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS.
- Podszywają się pod polskie marki, kuszą promocjami, a za paczką stoi sprzedawca z Chin — UOKiK ostrzega przed nieuczciwymi e-sklepami i publikuje poradnik, jak nie dać się oszukać. >>> Zobacz więcej.

- Marzenie o czekoladowym imperium. Jak Jan Wedel zbudował fundamenty marki. >>> Czytaj więcej.
- Poznaj historię Snickers® – batona, która podbija świat od 95 lat. >>> Czytaj więcej.
- Przewodniczącą Rady Nadzorczej IAA Polska na kadencję 2025-2027 została Agnieszka Sora. Z kolei przewodniczącym Sądu Dyscyplinarnego został Olgierd Świerzewski. Prezesem Zarządu IAA Polska został Jovan Protić. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Stowarzyszenie mali bracia Ubogich rozpoczyna kolejną edycję akcji „Wakacje jednego dnia”, w ramach której organizuje jednodniowe, letnie wyjazdy dla seniorów. >>> Czytaj więcej.
- Lech opublikował 8-godzinne wideo z Kayah w roli głównej, na którym artystka czyta książkę w otoczeniu natury. Film nawiązuje do trendu ambient video, a jego celem jest stworzenie relaksacyjnego tła i nastroju. >>> Czytaj więcej.
- W odpowiedzi na rosnące napięcie wokół trasy koncertowej Oasis, Lidl wypuścił limitowaną edycję kurtki „Lidl by Lidl”. >>> Zobacz.
- Cztery piłki tenisowe, żadnego samochodu i tylko dwa słowa w sloganie – tyle wystarczyło, by Audi zwróciło na siebie uwagę w minimalistycznej kampanii OOH na Wimbledonie. >>> Zobacz więcej.
- Dom nie musi być idealny, żeby nasze życie było wyjątkowe – przekonuje IKEA w Norwegii w kampanii „Made for Life”. W serii 11 filmików pokazuje wnętrza dalekie od katalogowych i uporządkowanych pomieszczeń, rezygnując z nich na rzecz tego, co towarzyszy nam na co dzień. >>> Czytaj więcej.
- Nike Football w kampanii „Scary Good” opublikowało serię klipów inspirowanych horrorami i programami grozy. Gwiazdy futbolu wcieliły się w rolę postrachów boiska, budząc zaniepokojenie wśród rywali. W kampanii wystąpili m.in. Alexia Putellas jako jasnowidzka, Kylian Mbappé, Ronaldinho i Vini Jr. >>> Czytaj więcej.
Raporty i badania
- Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w czerwcu 2025 według raportu Instagram Trends Sotrender? >>> Czytaj więcej.
- Z badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Group wynika, że rynek audio w Polsce ma się świetnie. Już 8,4 miliona Polaków słucha podcastów co tydzień, a miesięczny zasięg sięga niemal 11 milionów. >>> Poznaj więcej wniosków z szóstej edycji publikacji.
- Spośród 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce, aż pierwsze siedem z nich związanych jest ze sportem, a Iga Świątek już po raz piąty zdobyła pierwsze miejsce w rankingu przygotowywanym przez „Forbes Women Polska” i Instytut Monitorowania Mediów (IMM). W TOP 15 sportsmenek znalazło się również aż siedem nowych nazwisk, w tym: Aleksandra Mirosław, Julia Szeremeta czy Ewa Pajor. >>> Czytaj więcej.
- 80,4% Polaków w wieku 18-25 lat spożywa alkohol z różną częstotliwością. Wśród pijących jest więcej kobiet niż mężczyzn. Takie wnioski płyną z raportu „Młodzi Polacy vs alkohol. Edycja 2025” przeprowadzonego przez platformę UCE RESEARCH i platformę psychoterapii online ePsycholodzy.pl. >>> Czytaj więcej.
Konkurs
- Ponad 500 stron o tym, co dzieje się w mózgu podczas zakupów. Książka Marcina P. Stopy i Gabrieli Lupy „NeuroMarketing Insight” czeka na Ciebie. Zdobądź ją w konkursie. >>> Sprawdź.
#PolecajkiNM
Sprawdź 56. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
Przeczytasz o:
- tym, czym jest Single Economy i dlaczego powinno być uwzględniane w marketingu,
- raporcie NIVEA „Connect Compass”, który dotyczy tematu samotności i izolacji społecznej,
- raporcie Havas Commerce „SecondHand”, dotyczącego konsumpcji cyrkularnej.
Posłuchasz także podcastów:
- „Mamy na to slajd”, w którym Marta Ulman i Jakub Kwaczyński rozmawiają z Anną Marią Szutowicz i dr Iwoną Wilmowskąna temat wyników raportu „Family Matrix” o stosunkach rodzinnych w Polsce i kondycji rodziców dzieci do lat 18.
- „Moja droga”, w którym gościnią Dagmary Brzezińskiej i Barbary Mierzwińskiej jest projektantka Zofia Chylak, a tematem rozmowy design inspirowany ludowymi wzorami, pracowitość i dziecięce fascynacje.
- „Nieoczywiste rozmowy o PR”, w którym Łukasz Zając i dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk goszczą Karolinę Łuczak.
- „Marketingu opartym na danych”, w którym Sebastian Suma rozmawia z Mateuszem Sękarą i Aleksandrem Radwanem-Pragłowskim o tym, jak technologia zmienia SEO i doświadczenie klienta w e-commerce.
- „99 twarzy AI”, w którym Karol Stryja rozmawia z Maciejem Janikiem o tym, czy AI to narzędzie, czy już złodziej. Tematem odcinka jest prawo autorskie.
- „Kulisy biznesu online bez cenzury”, w którym posłuchasz rozmowy Dominiki Dalby z Martyną Zastawną o kulisach prowadzenia biznesu z misją.