PrzeglądTygodnia [05-11.08.2025]: suszonki lipca, Podlaskie z kampanią na rzecz Puszczy Białowieskiej, marki na festiwalach

przegląd tygodnia 5-11 sierpnia nowymarketing
Poznaj zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 5 a 11 sierpnia 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-08-11

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Poznaj suszonki miesiąca, czyli najciekawsze kampanie reklamowe, o których pisaliśmy w lipcu 2025 roku. Rakiettoni od Lubelli? Film w reżyserii Adriena Brody’ego? A może kamizelki duchów, które symbolizują ofiary utonięć? >>> Zobacz.

  • Jak marki planują obecność na festiwalach? Inwestują w jedną, silnie kojarzoną imprezę, czy stawiają na szeroki zasięg i obecność w wielu miejscach? Wracają co roku z tym samym pomysłem, czy każda edycja wydarzenia to nowa kreacja? Jaką rolę w wyborze wydarzeń odgrywają dane o uczestnikach i które formaty najbardziej angażują dziś festiwalowiczów? Poznaj opinie: Monika Buchwald (CEO i Head of Creative & Strategy, Creative Brand Stories), Marcin Gruszka (dyrektor komunikacji, Allegro), Agnieszka Kopiewska (PR & Marketing Director, Good Taste Production), Dagmara Berka-Kochańska (Operations Director, endorfina events), Marta Goźlińska (Senior Project Managerka, endorfina events) i Aldona Kupracz (Head of Range, Floor & Space Management, Żabka Polska). >>> Czytaj więcej.

  • Czy Instagram jako wyszukiwarka wymusi nowy sposób myślenia o obecności marki w social mediach? Jakie działania warto wdrożyć już teraz, zanim algorytmy znów nas zaskoczą? Czy nadchodzi era social SEO? Poznaj opinie ekspertów:  Krzysztof Marzec (CEO DevaGroup), Karolina Sobkowiak (Digital Director w agencji Tears of Joy), Wioletta Sotomska (Marketing & New Business Development Director w Fabryce Marketingu i Tears of Joy), Krzysztof Kobylarz (Head of Strategy&Creative w Harbingers), Piotr Michalak (Head of SEO w Harbingers). >>> Czytaj więcej.

  • Województwo Podlaskie ruszyło z kampanią kreatywną nawiązującą do klasyków kinowych. Akcja zachęca do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej. >>> Zobacz.

  • Zaktualizowano tożsamość marki Warszawa. Jakimi wartościami się kieruje? Jaka narracja wyeksponuje jej atuty? Odpowiedzi na te pytania znaleziono, dzięki badaniom, analizom, konsultacjom oraz testom różnych rozwiązań. >>> Czytaj więcej.
  • Katarzyna Jakubów-Tyka, SEO Director w Salestube, pisze o AI Overviews. Jak zadbać o widoczność marki w czasach wyszukiwania bez kliknięć? >>> Czytaj więcej.
  • Kancelaria Prezesa Rady Ministrów opublikowała projekt zmiany ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz ustawy o prawach konsumenta. Proponowane zmiany dotyczą m.in. rozszerzenia listy czarnych praktyk handlowych. >>> Czytaj więcej.
  • Prezes UOKiK postawił zarzuty firmom pożyczkowym – Aasa Polska i CAPITAL Service oraz pośrednikowi – Infostom, za oferowanie dodatkowych, płatnych usług w pakietach z umowami kredytu konsumenckiego. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Dawid Podsiadło i Kaśka Sochacka oddają w ręce fanów „tylko haj” – zbiór opowiadań inspirowanych ich albumem. W limitowanej edycji książki dostępnej wyłącznie dla uczestników ZORZY i subskrybentów biuletynu znalazł się tekst samego artysty. >>> Czytaj więcej.

  • Fundacja eFkropka i EPP rozpoczynają kampanię #ZadbajOMental. Jej celem jest wprowadzenie tematu zdrowia psychicznego do miejsc, w których przecinają się ścieżki milionów ludzi: centrów handlowych i przestrzeni biurowych. >>> Zobacz.
  • Sydney Sweeney wystąpiła w kampanii dżinsów American Eagle „Sydney Sweeney has great jeans” — a właściwie „genes”. Slogan wywołał lawinę oskarżeń o eugenikę i rasowy podtekst, jednocześnie podnosząc wartość marki o 10-15%. >>> Czytaj więcej.
  • Duńska organizacja Plastic Change podczas globalnej konwencji o plastiku ruszyła z kampanią parodiującą reklamy Calvina Kleina, by zwrócić uwagę na mikroplastik zagrażający męskiej płodności. >>> Czytaj więcej.

  • Walkers bawi się popkulturą. Marka sięgnęła po kultową kampanię „Wassup” Budweisera i przełożyła ją na własny język w spocie „Jheeeze & Onion”. >>> Czytaj więcej.
  • Aby ominąć cła nałożone na elektronikę przez Trumpa, firma DeLonghi wraz z agencją LOLA MullenLowe, zamieniły flagowy ekspres marki na komputer. >>> Czytaj więcej.
  • Reklama piwa BrewDog Wingman została zakazana w Wielkiej Brytanii przez Advertising Standards Authority. Według ASA plakat sugerował, że alkohol może złagodzić nudę, samotność i frustrację – co łamie brytyjskie przepisy reklamowe. >>> Czytaj więcej.
  • Agencja kreatywna BBH Singapore wprowadziła na rynek „Unthinkables”, pierwszą legalną w Singapurze „gumę do żucia”. >>> Zobacz.
  • W muzeum van Gogha w Amsterdamie można zobaczyć makietę kultowego Żółtego Domu, w którym tworzył artysta, zbudowaną z klocków LEGO. >>> Zobacz.

Raporty i badania

  • Zobacz kolejną odsłonę Instagram Trends od Sotrendera. Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w lipcu 2025? >>> Czytaj więcej.
  • IMM i „Forbes Women” opublikowały ranking „100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce” w kategorii „Media, kultura, lifestyle”. Na podium znalazły się: Katarzyna Cichopek, Magda Gessler i Olga Tokarczuk. Wartość ekspozycji medialnej każdej z tych marek przekracza 200 mln zł. >>> Zobacz pełny raport.

Wydarzenia

  • Weź udział w konferencji AIBA 2025, która odbędzie się od 8 do 10 października 2025 roku w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz online, i poznaj realne przykłady wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do biznesu. Nawiąż kontakty z ekspertami AI z całego świata i posłuchaj o insightach od liderów świata technologii. Szczegóły >> TUTAJ. A jeśli chcesz wygrać wejściówkę na to wydarzenie, weź udział w konkursie i odpowiedz na pytanie, które pojawi się w newsletterze NM już 11 sierpnia br.

#PolecajkiNM

Zobacz 61. odcinek cyklu #PolecajkiNM, a w nim między innymi o tym, jak wyglądała kampania prezydencka online, co łączy dzieła van Gogha z pogodą i dlaczego Tajlandia to już nie tylko raj dla urlopowiczów, ale też dla e-commerce.

Polecamy również podcastów:

  • „NowyMarketing Podcast”. Gościnią kolejnego odcinka jest Karolina Walo, dyrektorka Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie. Tematem rozmowy są: działania digitalowe, obecność w social mediach, współprace z influencerami i strategia brand hero marki.
  • „Kierunek e-commerce”. Jarek Rękas i Bartosz Fabjański rozmawiają o tym, jak skutecznie sprzedawać artykuły medyczne w internecie?
  • „Marketing oparty na danych”, w którym Sebastian Suma rozmawia z Maciejem Lewińskim na temat AI, GA4 i Big Query.
  • „Rozmowy na zapleczu”. O tym, jak budować strategię w e-commerce B2B, która naprawdę wspiera sprzedaż opowiada Grzegorz Frątczak. Poruszony został temat prelekcji Pawła Paszkowskiego.
  • „Wywiadowcy”. Arkadiusz Bartosiak i Łukasz Klinke rozmawiają z prof. Aleksandrą Przegalińską na temat AI, technologii i miłości.
  • „Boni Vibes”. Maja Musznicka-Janiec opowiada Ewie Bonder o tym, czy jesteśmy dziś na cyfrowym zakręcie.
  • „Kanał Strategiczny”. W kolejnym odcinku Wojtek Walczak i Tomasz Domański rozmawiają o mocy udanych RTM-ów.

PS PrzeglądTygodnia [29.07-04.08.2025]: granice RTM, reklama jeansów z Sydney Sweeney, przeprowadzka „Milionerów”