>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Poznaj suszonki miesiąca, czyli najciekawsze kampanie reklamowe, o których pisaliśmy w lipcu 2025 roku. Rakiettoni od Lubelli? Film w reżyserii Adriena Brody’ego? A może kamizelki duchów, które symbolizują ofiary utonięć? >>> Zobacz.
- Jak marki planują obecność na festiwalach? Inwestują w jedną, silnie kojarzoną imprezę, czy stawiają na szeroki zasięg i obecność w wielu miejscach? Wracają co roku z tym samym pomysłem, czy każda edycja wydarzenia to nowa kreacja? Jaką rolę w wyborze wydarzeń odgrywają dane o uczestnikach i które formaty najbardziej angażują dziś festiwalowiczów? Poznaj opinie: Monika Buchwald (CEO i Head of Creative & Strategy, Creative Brand Stories), Marcin Gruszka (dyrektor komunikacji, Allegro), Agnieszka Kopiewska (PR & Marketing Director, Good Taste Production), Dagmara Berka-Kochańska (Operations Director, endorfina events), Marta Goźlińska (Senior Project Managerka, endorfina events) i Aldona Kupracz (Head of Range, Floor & Space Management, Żabka Polska). >>> Czytaj więcej.
- Czy Instagram jako wyszukiwarka wymusi nowy sposób myślenia o obecności marki w social mediach? Jakie działania warto wdrożyć już teraz, zanim algorytmy znów nas zaskoczą? Czy nadchodzi era social SEO? Poznaj opinie ekspertów: Krzysztof Marzec (CEO DevaGroup), Karolina Sobkowiak (Digital Director w agencji Tears of Joy), Wioletta Sotomska (Marketing & New Business Development Director w Fabryce Marketingu i Tears of Joy), Krzysztof Kobylarz (Head of Strategy&Creative w Harbingers), Piotr Michalak (Head of SEO w Harbingers). >>> Czytaj więcej.
- Województwo Podlaskie ruszyło z kampanią kreatywną nawiązującą do klasyków kinowych. Akcja zachęca do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej. >>> Zobacz.


- Zaktualizowano tożsamość marki Warszawa. Jakimi wartościami się kieruje? Jaka narracja wyeksponuje jej atuty? Odpowiedzi na te pytania znaleziono, dzięki badaniom, analizom, konsultacjom oraz testom różnych rozwiązań. >>> Czytaj więcej.
- Katarzyna Jakubów-Tyka, SEO Director w Salestube, pisze o AI Overviews. Jak zadbać o widoczność marki w czasach wyszukiwania bez kliknięć? >>> Czytaj więcej.
- Tomasz Dominiak pisze o kulisach kampanii #NaCoSieGapisz. >>> Czytaj więcej.
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów opublikowała projekt zmiany ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz ustawy o prawach konsumenta. Proponowane zmiany dotyczą m.in. rozszerzenia listy czarnych praktyk handlowych. >>> Czytaj więcej.
- Prezes UOKiK postawił zarzuty firmom pożyczkowym – Aasa Polska i CAPITAL Service oraz pośrednikowi – Infostom, za oferowanie dodatkowych, płatnych usług w pakietach z umowami kredytu konsumenckiego. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Dawid Podsiadło i Kaśka Sochacka oddają w ręce fanów „tylko haj” – zbiór opowiadań inspirowanych ich albumem. W limitowanej edycji książki dostępnej wyłącznie dla uczestników ZORZY i subskrybentów biuletynu znalazł się tekst samego artysty. >>> Czytaj więcej.
- Fundacja eFkropka i EPP rozpoczynają kampanię #ZadbajOMental. Jej celem jest wprowadzenie tematu zdrowia psychicznego do miejsc, w których przecinają się ścieżki milionów ludzi: centrów handlowych i przestrzeni biurowych. >>> Zobacz.
- Sydney Sweeney wystąpiła w kampanii dżinsów American Eagle „Sydney Sweeney has great jeans” — a właściwie „genes”. Slogan wywołał lawinę oskarżeń o eugenikę i rasowy podtekst, jednocześnie podnosząc wartość marki o 10-15%. >>> Czytaj więcej.
- Duńska organizacja Plastic Change podczas globalnej konwencji o plastiku ruszyła z kampanią parodiującą reklamy Calvina Kleina, by zwrócić uwagę na mikroplastik zagrażający męskiej płodności. >>> Czytaj więcej.
- Walkers bawi się popkulturą. Marka sięgnęła po kultową kampanię „Wassup” Budweisera i przełożyła ją na własny język w spocie „Jheeeze & Onion”. >>> Czytaj więcej.
- Aby ominąć cła nałożone na elektronikę przez Trumpa, firma DeLonghi wraz z agencją LOLA MullenLowe, zamieniły flagowy ekspres marki na komputer. >>> Czytaj więcej.
- Reklama piwa BrewDog Wingman została zakazana w Wielkiej Brytanii przez Advertising Standards Authority. Według ASA plakat sugerował, że alkohol może złagodzić nudę, samotność i frustrację – co łamie brytyjskie przepisy reklamowe. >>> Czytaj więcej.
- Agencja kreatywna BBH Singapore wprowadziła na rynek „Unthinkables”, pierwszą legalną w Singapurze „gumę do żucia”. >>> Zobacz.
- W muzeum van Gogha w Amsterdamie można zobaczyć makietę kultowego Żółtego Domu, w którym tworzył artysta, zbudowaną z klocków LEGO. >>> Zobacz.
Raporty i badania
- Zobacz kolejną odsłonę Instagram Trends od Sotrendera. Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w lipcu 2025? >>> Czytaj więcej.
- IMM i „Forbes Women” opublikowały ranking „100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce” w kategorii „Media, kultura, lifestyle”. Na podium znalazły się: Katarzyna Cichopek, Magda Gessler i Olga Tokarczuk. Wartość ekspozycji medialnej każdej z tych marek przekracza 200 mln zł. >>> Zobacz pełny raport.
Wydarzenia
- Weź udział w konferencji AIBA 2025, która odbędzie się od 8 do 10 października 2025 roku w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz online, i poznaj realne przykłady wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do biznesu. Nawiąż kontakty z ekspertami AI z całego świata i posłuchaj o insightach od liderów świata technologii. Szczegóły >> TUTAJ. A jeśli chcesz wygrać wejściówkę na to wydarzenie, weź udział w konkursie i odpowiedz na pytanie, które pojawi się w newsletterze NM już 11 sierpnia br.
#PolecajkiNM
Zobacz 61. odcinek cyklu #PolecajkiNM, a w nim między innymi o tym, jak wyglądała kampania prezydencka online, co łączy dzieła van Gogha z pogodą i dlaczego Tajlandia to już nie tylko raj dla urlopowiczów, ale też dla e-commerce.
Polecamy również podcastów:
- „NowyMarketing Podcast”. Gościnią kolejnego odcinka jest Karolina Walo, dyrektorka Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie. Tematem rozmowy są: działania digitalowe, obecność w social mediach, współprace z influencerami i strategia brand hero marki.
- „Kierunek e-commerce”. Jarek Rękas i Bartosz Fabjański rozmawiają o tym, jak skutecznie sprzedawać artykuły medyczne w internecie?
- „Marketing oparty na danych”, w którym Sebastian Suma rozmawia z Maciejem Lewińskim na temat AI, GA4 i Big Query.
- „Rozmowy na zapleczu”. O tym, jak budować strategię w e-commerce B2B, która naprawdę wspiera sprzedaż opowiada Grzegorz Frątczak. Poruszony został temat prelekcji Pawła Paszkowskiego.
- „Wywiadowcy”. Arkadiusz Bartosiak i Łukasz Klinke rozmawiają z prof. Aleksandrą Przegalińską na temat AI, technologii i miłości.
- „Boni Vibes”. Maja Musznicka-Janiec opowiada Ewie Bonder o tym, czy jesteśmy dziś na cyfrowym zakręcie.
- „Kanał Strategiczny”. W kolejnym odcinku Wojtek Walczak i Tomasz Domański rozmawiają o mocy udanych RTM-ów.