>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- 12 lipca 2025 roku Iga Świątek po raz pierwszy zdobyła tytuł na kortach trawiastych Wimbledonu. Jak na to zwycięstwo najlepszej polskiej tenisistki zareagowały marki z całego świata? >>> Zobacz.


- Ekspansja zagraniczna to szansa dla twojego e-commerce. Jak uniknąć błędów, spełnić lokalne przepisy i nie narazić się na kary? Między innymi o tym opowiedział Marcin Tomczak podczas webinaru. >>> Zobacz nagranie.
- Choć twierdzenia marketingowe miały dawać odpowiedzi, nie potrafiły wyjaśnić dlaczego niektóre zasady działają, a inne zawodzą. Poszli więc głębiej – aż do neuronów. Tak zaczęła się fascynacja mózgiem i neuronauką Gabrieli Lupy i Marcina P. Stopy, autorów książki „NeuroMarketing Insight”. >>> Przeczytaj wywiad.
- Z roku na rok rośnie liczba polskich firm, które prowadzą sprzedaż na rynku międzynarodowym. Działania których z nich zasługują na szczególną uwagę i są warte naśladowania? O prawdziwe perełki (i antyperełki) cross-border e-commerce spytaliśmy Martę Jabłońską – Senior Content Designerkę w edrone, Przemysława Kalinowskiego Chief Growth Officera w Olimp Marketplace, Ewę Grzeszczuk-Karzyńską – Marketing Team Managerkę w IdoSell i Joannę Stachowiak – Head of Customer Growth w Shoper. >>> Czytaj więcej.
- Maria Pietrzyk-Wdowiak w cyklu #LegalneCzwartki rozprawia się z mitami i rzuca nieco światła na najczęstsze błędy podatkowe influencerów, które mogą kosztować sporo pieniędzy i nerwów. >>> Czytaj więcej.
- Ponad połowa subskrybentów Netflixa ogląda anime – to aż ok. 300 mln widzów na całym świecie. W 2024 r. anime osiągnęło ponad miliard odtworzeń, a 33 tytuły trafiły do globalnego Top 10 – dowód, że animacja japońska zdobywa główny nurt platformy. >>> Czytaj więcej.
- O rosnącej obecności trendu Sexy Reinvigorated w Polsce pisze Gabriela Syroka. >>> Czytaj więcej.
- Mateusz Malinowski w swoim tekście pokazuje, jak zamienić AI-ową papkę w autentyczny głos, którego ludzie naprawdę chcą słuchać. Poznaj odpowiedź na pytanie: jak humanizować treści AI. >>> Czytaj więcej.
- Wojtek Wicherski pisze o tym, dlaczego ESG nie działa wewnątrz firm. >>> Czytaj więcej.
- Agencja digital marketingu mbridge przeprowadziła proces rebrandingu samodzielnie zamiast – tak, jak większość firm – zlecać go na zewnątrz. Jak dokładnie wyglądał ten proces i jak powinny planować go marki, które również chcą podjąć się tego wewnętrznie? >>> Czytaj więcej.
- Szybko zmieniające się trendy, słabnące znaczenie tradycyjnych kanałów komunikacji czy kryzys zaufania ludzi wobec korporacji wymagają nowego podejścia do brandingu, ale… czym jest NOWE? O narracjach kulturowych, które wzbudzają zainteresowanie konsumentów piszą Marta Marczak oraz Joanna Aleksandrowicz. >>> Czytaj więcej.
- Do UOKiK wpłynęły skargi konsumentów, które dotyczą wprowadzenia zakazu wnoszenia bagaży na imprezy organizowane przez Live Nation oraz obowiązkowej opłaty za zostawienie plecaków i torebek w depozycie. Po analizie regulaminów spółki, Prezes UOKiK postawił jej zarzuty stosowania klauzul abuzywnych. >>> Czytaj więcej.
- Prezes UOKiK zakwestionował praktyki PayPal dotyczące dokonywania zmian w umowie na podstawie nieuczciwej klauzuli modyfikacyjnej i nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat. >>> Czytaj więcej.
- SHEIN z karą 40 mln euro nałożoną przez francuską Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji, Konsumpcji i Zwalczania Nadużyć Finansowych. Powodem jest stosowanie nielegalnych praktyk, które wprowadzają kupujących w błąd. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Tylko w 2024 roku w Polsce życie odebrało sobie 4845 osób — 11 na 13 z nich to mężczyźni. Aby zwrócić uwagę na ten problem, twórcy kanału na YouTube „Nie wiem, ale się dowiem!” stworzyli akcję FILAR, wspierającą zdrowie psychiczne mężczyzn. >>> Czytaj więcej.
- Od 9 lipca br. na Allegro można kupić lalkę Barbie z cukrzycą typu 1. Wyposażona w odpowiednie akcesoria zabawka, ma uczyć empatii i otwartości już od dzieciństwa. >>> Czytaj więcej.

- Leroy Merlin odpowiada na zakaz koszenia trawników w 23 francuskich departamentach. Marka oferuje usługę „Plan Bêêê”, czyli koszenie trawników z pomocą owiec i kóz z lokalnych farm. >>> Zobacz.
- CANAL+ w ramach kampanii R0_B0+ prezentuje film, który pokazuje granice między człowiekiem a AI. Spot przedstawia jednoznaczną tezę: człowiek jest sercem kreatywności, a AI może być jedynie jej wsparciem. >>> Zobacz.
- Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii FORMUŁY 1® 2025, Grupa LEGO wręczyła trzem najlepszym kierowcom i zwycięskiemu konstruktorowi pierwsze w historii puchary F1 wykonane w całości z klocków LEGO®. >>> Czytaj więcej.
- Międzynarodowa firma ubezpieczeniowa Hiscox wysłała listy poplamione winem, by przypomnieć, jak kosztowne mogą być drobne wypadki. >>> Zobacz.
- H&M prezentuje cyfrowe sobowtóry modelek w sesji zdjęciowej wygenerowanej dzięki AI. >>> Zobacz.
- Adidas Originals prezentuje „Superstar: The Original” – kampanię w hołdzie legendarnym butom Superstar. W czarno‑białych kadrach kultowe obuwie wystąpili: Missy Elliott, JENNIE, Anthony Edwards i inni. Narratorem jest z kolei Samuel L. Jackson. >>> Zobacz.
- Po raz piąty w historii marka Bentley wprowadziła zmianę w logo. Projekt nawiązuje do propozycji projektu F. Gordona Crosby’ego z 1919 r. >>> Zobacz.
Raporty i badania
- Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Facebooka w czerwcu 2025 według raportu Facebook Trends Sotrender? >>> Czytaj więcej.
- Temu wyemitowało w czerwcu o 51% więcej reklam niż w maju. Swoje działania reklamowe zintensyfikowali również Żabka Jush, NOYO, Somersby czy BIODERMA. Tak prezentuje się reklamowe podsumowanie czerwca 2025 w ekosystemie Meta według raportu Ad Trends Sotrender. >>> Czytaj więcej.
- Wspomnienie Igi Świątek na konferencji prasowej, że jej ulubionym daniem jest makaron z truskawkami, stało się światowym viralem. Jak policzyli analitycy Instytutu Monitorowania Mediów w ciągu zaledwie kilku dni temat ten dotarł do niemal 25 milionów zagranicznych internautów. >>> Czytaj więcej.

#PolecajkiNM
Zobacz 57. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
Przeczytasz między innymi o raporcie Dentsu nt. nawyków zakupowych w Europie czy o publikacji „Branża piwowarska w Polsce. Wpływ na polską gospodarkę. Edycja 2025”. Dowiesz się również, dlaczego Polska jest krajem pełnym paradoksów w kontekście korzystania z AI.
Posłuchasz:
- Pawła Chodkiewicza, który analizuje zmiany wprowadzane przez Allegro w lipcu 2025 roku i odpowiada na pytanie co niosą ze sobą nowości największej platformy e-commerce w Polsce?
- Podcastu „Marketing w kosmetykach”, gdzie w jednym z odcinków Małgorzata Włodarczyk i Zuzanna Mann rozmawiają na temat konfliktów na najwyższych firmowych szczeblach.
- Podcastu „Intymnie o Strategiach” od Szymona Darowskiego, w którym gościem był Maciej Lewiński. Podczas rozmowy pada niewygodne pytanie: czy twój dział marketingu wyrzuca pieniądze w błoto?