>>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Posłuchaj kolejnego odcinka NowyMarketing Podcast, w którym rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem, dyrektorem marketingu w Decathlonie. Nasz gość opowiedział o kampanii Work-Sport Balance, w której Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy.
- – Zajmuję się marketingiem, między innymi dlatego, że łączy efektywność z kreatywnością, a to daje prawdziwą adrenalinę i napędza do działania – z Marketingową 11 mierzy się Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBank.
- Z Andrzejem Kosendiakiem, dyrektorem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, rozmawiamy o tym, w jaki sposób kultura wpływa na rozumowanie świata przez człowieka.
- Sprawdź kulisy kampanii „Chce się Ż” marki Żywiec, nagrodzonej w 2019 roku Grand Prix w konkursie Effie Awards Poland. To kolejna odsłona cyklu #TheBestOfEffie.
- Zatrzymanie popularnego youtubera Buddy spowodowało, że ponownie na krytykę wystawiono branżę influencer marketingu. Czy słusznie? Kto właściwie ponosi odpowiedzialność za nieuczciwe działania influencerów? Między innymi na to pytanie odpowiada Marek Myślicki.
- Aliusha Hinevich z TERRITORY Influence pisze o tym, jak efektywnie wykorzystać różne typy influencerów w okresie świątecznym w branży spożywczej?
- Przeczytaj kolejną część analizy blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. Przegląd przygotowała Sylwia Sopiak z Elephate.
- Jak robić reklamy wideo do digitalu? Między innymi na to pytanie odpowiada w swoim tekście Jacek A. Redźko.
- Platforma Allegro poinformowała, że rezygnuje z pilotażowej sprzedaży napojów alkoholowych.
- Prezes UOKiK postawił zarzuty serwisowi Temu. Chodzi o sposób przedstawiania przez Temu istotnych dla kupujących informacji zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji.
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Federacja Polskich Banków Żywności oraz Lidl Polska opublikowały najnowszy raport „Nie Marnuj Jedzenia 2024” na temat skali marnowania jedzenia w Polsce. Z badań wynika, że aż czterech na pięciu Polaków przyznaje się do marnowania żywności w domach, a wśród produktów które najczęściej lądują w koszach są: pieczywo, wędliny, warzywa i owoce.
- Do konsultacji społecznych trafia projekt ustawy związany z systemami AI. Główne rozwiązania zawarte w projekcie to powstanie Komisji Rozwoju i Bezpieczeństwa AI, interpretacje dla firm, informacja o mocach obliczeniowych na energię czy rekomendacje w zakresie stosowania AI.
- Tramwaje Warszawskie ruszyły z kampanią „Przejście przez tory to nie Silent Disco”, w której zwracają uwagę na bezpieczeństwo pieszych.
- Ruszyła kampania „ME, MYSELF & TOUCH”, w której udział wzięły kobiety znane z ekranów i pierwszych stron gazet. Twórczynią akcji jest Tala Dolgowska. Cel kampanii to zwrócenie uwagi na to, jak ważne jest samobadanie piersi.
- Ruszyła akcja #WspierajDolnyŚląsk, której celem jest przyciągnięcie w ten region turystów z całego kraju. Kampanię Samorządu Województwa Dolnośląskiego wspierają m.in. Hubert Hurkacz, Robert Makłowicz i Olga Tokarczuk.
- Fundacja Dr Clown oraz Bank BPH wspólnie przygotowali film „Idzie Klara do szpitala”, który ma za zadanie pomóc dzieciom w przygotowaniu się do hospitalizacji.
- Pracuj.pl ruszyło z kampanią „W środowisku Pracuj.pl”. W animowanych spotach wystąpiły zwierzęta, które symbolizują różne zawody, potrzeby i doświadczenia pracowników.
- Bank BNP Paribas ruszył z kampanią EB „Stereotypy nie pracują”, do której zaproszono między innymi @the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze i @domekgames_ to influencerzy. Celem akcji jest pokazanie prawdziwej twarzy pokolenia Z.
- AKQA, we współpracy z Thematic, DEGIRO i UN Women NL, stworzyły Pink Chip. To narzędzie finansowe, które śledzi wyniki przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety. Celem Pink Chip jest zwrócenie uwagi inwestorom na to, jak zatrudnianie kobiet na stanowiskach liderskich może polepszyć wyniki finansowe firm oraz zwiększyć ich zwroty.
- Lenovo we współpracy z Innovations in Dementia stworzyła Alzheimer’s Intelligence, czyli realistycznego awatara opartego na działaniu sztucznej inteligencji. Awatar został „napełniony” życiowymi doświadczeniami osób cierpiących na demencję i chorobę Alzheimera. W ten sposób chorzy zyskali źródło wiedzy na temat tych schorzeń, a także okazję do zadania pytań dotyczących sytuacji, w której znaleźli się w momencie diagnozy.
- Podczas jednego z meczów na stadionie Carrow Road miała miejsce akcja „A minute unsilenced”, przeprowadzona przez brytyjski zespół piłkarski Norwich City FC. Jej celem było skłonienie kibiców do rozmów, bo komunikacja to pierwszy krok na drodze do zapobiegania samobójstwom.
- Marka Crocs poszerza ofertę o model dla psów. Pet Crocs, czyli klapki dla czworonożnych, dostępne będą w trzech rozmiarach.
- Singapurski oddział McDonald’s ruszył z inicjatywą „Loving Me”, której celem jest wsparcie młodych klientów w budowaniu wiary w siebie i samoakceptacji. Kampania obejmuje m.in. podcast, klip wideo i zeszyt z ćwiczeniami.
- Fińska firma optyczna Silmäasema stworzyła kampanię „Inni widzą, że nie widzisz” opartą na żartobliwych billboardach. Każdy z nich prezentuje osobę mierzącą się z dalekowzrocznością i odsuwającą czytaną książkę czy telefon komórkowy możliwie daleko od twarzy.
Konkurs
- Upoluj bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”. Do rozdania mamy 2 wejściówki na wydarzenie. Aby wygrać bilet, wystarczy odpowiedzieć na pytanie, które pojawi się w naszym newsletterze już 21 października b.r. Dołącz do grona subskrybentów.
#PolecajkiNM cz. 27
Sprawdź kolejną porcję #PolecajekNM, a w nich między innymi:
- Eksperyment Zimbardo w erze AI, który krótko w swoim wpisie na LinkedInie opisał Marek Staniszewski,
- raport „The rise of the change makers” Meaningful Brands 2024 od Havas,
- bezpłatna aplikacja Eleven Reader od ElevenLabs, dzięki której można odsłuchiwać treści dokumentów w formacie PDF, skanów i rozmaitych artykułów (z polecenia Przemka Jurgiela-Żyły),
- kolejny odcinek „Kanału Strategicznego”, w którym Wojtek Walczak rozmawia o customer experience z Bartkiem Lechowskim,
- odcinek podcastu „Strefa Designu Uniwersytetu SWPS”, w którym Marcin Krzanicki, Senior UX Designer w Ocado Technology i Anna Sieroń, UX researcherka rozmawiają o tym, co zrobić, aby cyfrowy design pozytywnie wpływał na zdrowie psychiczne użytkowników oraz co oznacza termin „uniwersalny design” w kontekście cyfrowym,
- podcast „E-commerce Oczami Praktyków”, w którym Paweł i Igor Kęs dzielą się z prowadzącymi wspomnieniami, spostrzeżeniami i tipami związanym z prowadzeniem sklepu z odzieżą roboczą BalticBHP.pl,
- odcinek podcastu „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński rozmawia z Pawłem Porucznikiem, co-founderem marki Muscat Eyeweare, gość odcinka opowiada o tym, jak przejść od pomysłu do ponad 40 tys. klientów rocznie, a także, co zrobić, aby zatrudniać ponad 120 pracowników w swojej firmie,
- odcinek podcastu „Rozmowy B2B”, w którym Igor Bielobradek zastanawia się, czy niebawem czeka nas koniec marketingu B2B opartego na generowaniu leadów.