Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

DOŁĄCZAM DO Q&A

#PrzeglądTygodnia [21.06-27.06.2024]: marki a zdrowie psychiczne, pierwsza reklama wygenerowana przez Sorę, Podlaskie zwierzaki znów w akcji

#PrzeglądTygodnia [21.06-27.06.2024]: marki a zdrowie psychiczne, pierwsza reklama wygenerowana przez Sorę, Podlaskie zwierzaki znów w akcji
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 21 a 27 czerwca 2024 roku.
O autorze
5 min czytania 2024-06-28

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową.

Polecamy także zerknąć na podsumowanie „z mrugnięciem”, które na swoim LinkedInie opublikował Matt Zaremba.

Miłej lektury!  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • – Rozwój szeroko pojętej kategorii UGC i miejsc, w których można tworzyć, dystrybuować czy też po prostu pokazywać to, co się stworzyło, przybywa coraz więcej i nic nie zapowiada żeby miało się to zmienić – na temat User Generated Content (UGC) rozmawiamy z Joanną frotą Kurkowską, Insights & Trade Strategist w G2A.COM, prelegentką Infoshare 2024.

  • W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę DESEO, o której opowiedzieli nam Łukasz Smoliński (CEO/owner) oraz Natalia Sitarska (executive director).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Czy marki powinny podejmować się tematów związanych ze zdrowiem psychicznym? Jakie kroki powinny podjąć marki, aby ich działania w obszarze zdrowia psychicznego były autentyczne i wiarygodne? Jak konsumenci postrzegają marki, które angażują się w tematy zdrowia psychicznego? Czy istnieje ryzyko, że takie działania mogą być postrzegane jako próba wykorzystania popularnego tematu w celach komercyjnych? Między innymi o to zapytaliśmy ekspertów. Na pytania odpowiedzieli: dr Adam Zemełka, Julia Markowska (OSHEE), Jakub Polakowski (Havas Media Network), Darek Kubuj (Kubuj Strategia) oraz Fundacja UNAWEZA.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Prawo związane z działaniami internetowymi ciągle się zmienia – ale nie wszystkie zmiany mają charakter reaktywny. Niektóre przepisy wprost kształtują to, jak działa branża marketingowa. Przykładem jest prawo związane z konkursami i loteriami. O czym pamiętać i na co uważać, gdy organizuje się akcję wsparcia sprzedaży? Między innymi na te pytania w videocaście Sales&Marketing Power by Pluxee odpowiada Tomasz Palak, radca prawny, prelegent, autor artykułów poświęconych prawu w internecie.
  • Sprawdź konkursowe kampanie, które wyróżnia w swoim tekście Albert Stęclik, ponad 40-krotny laureat wielu branżowych nagród kreatywnych i efektywnościowych (w tym Effie Global, Effie Europe, KTR, Effie Poland, MIXX Awards, Kreatura, Złote Spinacze, Gerety Awards czy YouTube Works). Przegląd opiera się o nagrodzone zgłoszenia z Cannes oraz wszystkie z D&AD.
  • Dragon Rouge prezentuje 30 lat brandingu. Agencja przygląda się najciekawszym wydarzeniom okołobrandingowym z ostatnich trzech dekad. Na początek bierze na warsztat lata 1994-1998, kiedy branding w Polsce dopiero nabierał rozpędu, a na Zachodzie pojawiły się trendy, które utrzymują się do dzisiaj.
  • Dlaczego FOOH stały się tak popularne? Jak wyglądały najciekawsze projekty wykorzystujące CGI? Między innymi o tym piszą Katarzyna Zielińska (senior social media strategist) oraz Katarzyna Kęcka (creative production manager) z agencji Performance Media.
  • – Mój pierwszy dyrektor kreatywny, chcąc pomóc mi rozwijać narastający problem z tekstem, powiedział: „Łukasz, zacznij zgrabnym cytatem”. Odniósł się do tego mój belfer od filozofii, tylko że kilkanaście lat wcześniej: „jeżeli nie masz właściwego cytatu, to go wymyśl” – o tym, jak został copywriterem pisze Łukasz Ciuchnicki.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Agencja White Bits przygotowała dla marki Podlaskie drugą odsłonę popularnej kampanii online „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. Tym razem w akcji zobaczymy zarówno dobrze znanych, jak i nowych zwierzęcych bohaterów.

  • „The Rooms That Remain” to kampania społeczna organizacji Youthline i grupy non-profit PleaseStay Movement, która zwraca uwagę na rosnącą skalę samobójstw wśród młodych osób w Singapurze. Akcji towarzyszą grafiki, na których widać pokoje pozostawione przez samobójców.

  • Sport to zdrowie, o ile uprawiasz go z umiarem i rozwagą, o czym przypomina kampania „Silhouettes”. Fundacja Melanoma Fund zwraca w niej uwagę na to, jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna podczas uprawiania sportu na dworze.

  • „Dbaj o zdrowie roślin, chroń życie” to hasło tegorocznej odsłony kampanii #PlantHealth4Life, w której Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przypomina, aby nie przywozić z zagranicznych podróży owoców, warzyw, nasion, roślin ani kwiatów, ponieważ każda z takich „pamiątek” może spowodować sprowadzenie do Europy szkodników.

Raporty i badania

  • Po ośmiu latach przerwy w obszernych badaniach wizerunku polskich przedsiębiorców, magazyn Wprost, Szkoła Główna Handlowa, agencja badawcza SW Research oraz Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych postanowiły sprawdzić, jak Polacy postrzegają ludzi biznesu? Sprawdź raport.

  • Od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, liczba przedsiębiorstw w Polsce systematycznie rośnie. W 2004 r. w naszym kraju działało 1,7 mln firm. Z kolei w 2022 r. było ich już o ponad jedną trzecią więcej. O tym, co polska przedsiębiorczość zyskała na unijnej akcesji oraz o sytuacji krajowych firm, przeczytamy w „Raporcie o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2024” od PARP.

  • Na początku 2024 roku Fundacja Nowej Wspólnoty zorganizowała akcję pt. „Polska rozmawia”, w ramach której połączyła w pary osoby o odmiennych poglądach. Celem było sprawdzenie, czy potrafimy rozmawiać, nawet jeśli wyraźnie się od siebie różnimy. Jakie wnioski pojawiły się, dzięki badaniu? Sprawdź.

  • W ciągu ostatniego roku, większość przedstawicieli agencji PR-owych uczestniczyło w negatywnie ocenionych przez nich przetargach, które według badanych stanowią aż 30-50% wszystkich postępowań w branży PR. To jeden z wniosków, który płynie z raportu o „Doświadczeniach przetargowych”, stworzonego dla ZFPR przez K+Research w ramach kampanii „Partnerski PRzetarg”.

  • Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić odpowiedzialnie, uzasadniając, że wszystko jest dla ludzi – o ile zachowujemy umiar, jak wynika z badania „Kultura picia w Polsce – co o sobie myślimy?”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który zainicjował właśnie nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Jeśli % to tylko kulturalnie”.

Webinar

  • Już 11 lipca o godz. 10:00 odbędzie się kolejny webinar w formacie Q&A. Tym razem naszym gościem będzie Michał Dunin, ekspert w zakresie digital marketingu, social media i marketingu zintegrowanego. Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI, które agencje i marki powinny uwzględniać? Jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas webinaru. ZAREJESTRUJ SIĘ.

>>> Sprawdź także #PolecajkiNM, w nich między innymi:

  • „Digital News Report 2024″, czyli raport pokazuje, jak wygląda konsumowanie wiadomości online na całym świecie. Opiera się na badaniu YouGov przeprowadzonym wśród ponad 95 tys. osób w 47 krajach, które stanowią połowę światowej populacji. Więcej informacji o badaniu znajdziesz w artykule.
  • Najnowszy odcinek „Marketingu z ludzką twarzą” od Andrzej Wierzchonia, który został w całości poświęcony spotkaniu z Katarzyna Konkel na temat socjologii w świecie marketingu.
  • Najnowszy odcinek podcastu WARC, który poświęcony jest tegorocznej odsłonie konkursu Cannes Lions.

PS #PrzeglądTygodnia [14.06-20.06.2024]: reklamy z tatą w roli głównej, perełki i antyperełki influencerskie, smok na Empire State Building

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 14 a 20 czerwca 2024 roku.