>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową.
Zobacz również
Polecamy także zerknąć na podsumowanie „z mrugnięciem”, które na swoim LinkedInie opublikował Matt Zaremba.
Miłej lektury!
- – Rozwój szeroko pojętej kategorii UGC i miejsc, w których można tworzyć, dystrybuować czy też po prostu pokazywać to, co się stworzyło, przybywa coraz więcej i nic nie zapowiada żeby miało się to zmienić – na temat User Generated Content (UGC) rozmawiamy z Joanną frotą Kurkowską, Insights & Trade Strategist w G2A.COM, prelegentką Infoshare 2024.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę DESEO, o której opowiedzieli nam Łukasz Smoliński (CEO/owner) oraz Natalia Sitarska (executive director).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Czy marki powinny podejmować się tematów związanych ze zdrowiem psychicznym? Jakie kroki powinny podjąć marki, aby ich działania w obszarze zdrowia psychicznego były autentyczne i wiarygodne? Jak konsumenci postrzegają marki, które angażują się w tematy zdrowia psychicznego? Czy istnieje ryzyko, że takie działania mogą być postrzegane jako próba wykorzystania popularnego tematu w celach komercyjnych? Między innymi o to zapytaliśmy ekspertów. Na pytania odpowiedzieli: dr Adam Zemełka, Julia Markowska (OSHEE), Jakub Polakowski (Havas Media Network), Darek Kubuj (Kubuj Strategia) oraz Fundacja UNAWEZA.
- Prawo związane z działaniami internetowymi ciągle się zmienia – ale nie wszystkie zmiany mają charakter reaktywny. Niektóre przepisy wprost kształtują to, jak działa branża marketingowa. Przykładem jest prawo związane z konkursami i loteriami. O czym pamiętać i na co uważać, gdy organizuje się akcję wsparcia sprzedaży? Między innymi na te pytania w videocaście Sales&Marketing Power by Pluxee odpowiada Tomasz Palak, radca prawny, prelegent, autor artykułów poświęconych prawu w internecie.
- Sprawdź konkursowe kampanie, które wyróżnia w swoim tekście Albert Stęclik, ponad 40-krotny laureat wielu branżowych nagród kreatywnych i efektywnościowych (w tym Effie Global, Effie Europe, KTR, Effie Poland, MIXX Awards, Kreatura, Złote Spinacze, Gerety Awards czy YouTube Works). Przegląd opiera się o nagrodzone zgłoszenia z Cannes oraz wszystkie z D&AD.
- Dragon Rouge prezentuje 30 lat brandingu. Agencja przygląda się najciekawszym wydarzeniom okołobrandingowym z ostatnich trzech dekad. Na początek bierze na warsztat lata 1994-1998, kiedy branding w Polsce dopiero nabierał rozpędu, a na Zachodzie pojawiły się trendy, które utrzymują się do dzisiaj.
- Marka Toys „R” Us jako pierwsza wykorzystała narzędzie od Open AI – Sorę, do stworzenia wideo promującego. Krótki film zaprezentowano podczas festiwalu Cannes Lions 2024.
- Dlaczego FOOH stały się tak popularne? Jak wyglądały najciekawsze projekty wykorzystujące CGI? Między innymi o tym piszą Katarzyna Zielińska (senior social media strategist) oraz Katarzyna Kęcka (creative production manager) z agencji Performance Media.
- Marka HARIBO prezentuje jubileuszowy film, przedstawiający proces twórczy powstawania kultowych reklam HARIBO, opartych na koncepcie, w którym dorośli mówią dziecięcymi głosami.
- – Mój pierwszy dyrektor kreatywny, chcąc pomóc mi rozwijać narastający problem z tekstem, powiedział: „Łukasz, zacznij zgrabnym cytatem”. Odniósł się do tego mój belfer od filozofii, tylko że kilkanaście lat wcześniej: „jeżeli nie masz właściwego cytatu, to go wymyśl” – o tym, jak został copywriterem pisze Łukasz Ciuchnicki.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Agencja White Bits przygotowała dla marki Podlaskie drugą odsłonę popularnej kampanii online „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. Tym razem w akcji zobaczymy zarówno dobrze znanych, jak i nowych zwierzęcych bohaterów.
- Po raz pierwszy w historii australijski rząd w ogólnokrajowej kampanii reklamowej „Give Up For Good” zwraca uwagę na szkodliwość wapowania oraz palenia tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Zaostrzeniu uległy także przepisy.
- IKEA zainstalowała w centrum szwedzkiej stolicy lustro sterowane nadajnikiem GPS. Dzięki mechanizmowi GPS, kąt nachylenia lustrzanej tafli zmienia się zgodnie z kierunkiem padającego w danej chwili światła słonecznego.
- Oslo postawiło na nietypową formę reklamy, która szybko stała się viralem. Główny bohater wideo zapewnia: „Nie przyjechałbym tu” – a to jedynie zapowiedź zgryźliwego humoru.
- Snickers stworzył wirtualną wersję legendarnego trenera piłki nożnej, José Mourinho. Wszystko po to, aby wesprzeć fanów piłki nożnej w radzeniu sobie z porażkami. Na WhatsAppie „selekcjoner” dzieli się motywującymi sentencjami.
- „The Rooms That Remain” to kampania społeczna organizacji Youthline i grupy non-profit PleaseStay Movement, która zwraca uwagę na rosnącą skalę samobójstw wśród młodych osób w Singapurze. Akcji towarzyszą grafiki, na których widać pokoje pozostawione przez samobójców.
- Sport to zdrowie, o ile uprawiasz go z umiarem i rozwagą, o czym przypomina kampania „Silhouettes”. Fundacja Melanoma Fund zwraca w niej uwagę na to, jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna podczas uprawiania sportu na dworze.
- Spot promujący miasto Wrocław „Wrocław Miasto Przygody” zdobył nagrodę na festiwalu US International Awards Los Angeles 2024.
- „Dbaj o zdrowie roślin, chroń życie” to hasło tegorocznej odsłony kampanii #PlantHealth4Life, w której Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przypomina, aby nie przywozić z zagranicznych podróży owoców, warzyw, nasion, roślin ani kwiatów, ponieważ każda z takich „pamiątek” może spowodować sprowadzenie do Europy szkodników.
Raporty i badania
- Po ośmiu latach przerwy w obszernych badaniach wizerunku polskich przedsiębiorców, magazyn Wprost, Szkoła Główna Handlowa, agencja badawcza SW Research oraz Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych postanowiły sprawdzić, jak Polacy postrzegają ludzi biznesu? Sprawdź raport.
- Od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, liczba przedsiębiorstw w Polsce systematycznie rośnie. W 2004 r. w naszym kraju działało 1,7 mln firm. Z kolei w 2022 r. było ich już o ponad jedną trzecią więcej. O tym, co polska przedsiębiorczość zyskała na unijnej akcesji oraz o sytuacji krajowych firm, przeczytamy w „Raporcie o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2024” od PARP.
- Na początku 2024 roku Fundacja Nowej Wspólnoty zorganizowała akcję pt. „Polska rozmawia”, w ramach której połączyła w pary osoby o odmiennych poglądach. Celem było sprawdzenie, czy potrafimy rozmawiać, nawet jeśli wyraźnie się od siebie różnimy. Jakie wnioski pojawiły się, dzięki badaniu? Sprawdź.
- W ciągu ostatniego roku, większość przedstawicieli agencji PR-owych uczestniczyło w negatywnie ocenionych przez nich przetargach, które według badanych stanowią aż 30-50% wszystkich postępowań w branży PR. To jeden z wniosków, który płynie z raportu o „Doświadczeniach przetargowych”, stworzonego dla ZFPR przez K+Research w ramach kampanii „Partnerski PRzetarg”.
- Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić odpowiedzialnie, uzasadniając, że wszystko jest dla ludzi – o ile zachowujemy umiar, jak wynika z badania „Kultura picia w Polsce – co o sobie myślimy?”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który zainicjował właśnie nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Jeśli % to tylko kulturalnie”.
Webinar
- Już 11 lipca o godz. 10:00 odbędzie się kolejny webinar w formacie Q&A. Tym razem naszym gościem będzie Michał Dunin, ekspert w zakresie digital marketingu, social media i marketingu zintegrowanego. Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI, które agencje i marki powinny uwzględniać? Jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas webinaru. ZAREJESTRUJ SIĘ.
>>> Sprawdź także #PolecajkiNM, w nich między innymi:
- „Digital News Report 2024″, czyli raport pokazuje, jak wygląda konsumowanie wiadomości online na całym świecie. Opiera się na badaniu YouGov przeprowadzonym wśród ponad 95 tys. osób w 47 krajach, które stanowią połowę światowej populacji. Więcej informacji o badaniu znajdziesz w artykule.
- Najnowszy odcinek „Marketingu z ludzką twarzą” od Andrzej Wierzchonia, który został w całości poświęcony spotkaniu z Katarzyna Konkel na temat socjologii w świecie marketingu.
- Najnowszy odcinek podcastu WARC, który poświęcony jest tegorocznej odsłonie konkursu Cannes Lions.
PS #PrzeglądTygodnia [14.06-20.06.2024]: reklamy z tatą w roli głównej, perełki i antyperełki influencerskie, smok na Empire State Building
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 14 a 20 czerwca 2024 roku.