Sąd Apelacyjny orzekł, że właściciel portalu pudelek.pl ma opublikować przeprosiny dla Omeny Mensah i zapłacić jej 30 000 zł zadośćuczynienia za rozpowszechnianie zniesławiających i rasistowskich tekstów na jej temat. „Prowadzę fundację, w której walczę z rasizmem oraz promuję wartości tolerancji i nigdy nie zgodzę się, żeby obok mojej osoby w mediach pojawiały się tendencyjne teksty wyzwalające falę nienawiści, czy ksenofobii, obrażające mnie i bliskie mi osoby.” – mówi Omenaa Mensah i dodaje – „Misją mediów powinno być m.in. edukowanie społeczeństwa, a nie bazowanie, a wręcz promocja najbardziej prymitywnych emocji. Mam nadzieję, że mój wygrany proces będzie dla innych przykładem, że czasami warto powiedzieć „stop rasizmowi”, „stop kłamstwom”, „stop hejtowi” i zawalczyć o swoje dobre imię oraz o przerwanie, z premedytacją nakręcanej, fali agresji słownej.”
Omenaa Mensah w pozwie wnosiła o usunięcie publikacji oraz komentarzy naruszających jej dobra osobiste w postaci wizerunku, godności oraz dobrego imienia, zamieszczenia przeprosin na portalu oraz zasądzenie zadośćuczynienia. Wszystkie roszczenia zostały uwzględnione przez Sąd. Omenaa całą kwotę wygraną w procesie przekaże na budowę szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie.
Zobacz również
Przeprosiny ukazały się dziś na stronie głównej portalu i będą emitowane przez 7 dni kolejnych dni.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na początku września 2018 roku wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS3
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.
PS4
Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.
PS5
Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartej kobiety na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.
PS6
Hejt w internecie jest ważnym problemem, co nie umknęło uwadze organizatorów tegorocznej edycji festiwalu See Bloggers. W jego ramach zorganizowano debatę na temat mowy nienawiści, w której udział wzięły dr Monika Kopytowska z Wydziału Filologicznego UŁ, Omenaa Mensah, Zosia Zborowska, Paula Bruszewska.