Opracowana samoregulacja jest istotną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. W ten sposób postawiono kolejny krok w kierunku zwiększenia ochrony konsumentów i zapobieganiu wprowadzaniu ich w błąd.
Autorem dokumentu jest Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, będący organizacją pozarządową non profit. Wprowadzona w maju 2024 r. regulacja jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym dokumentem dotyczącym etycznej reklamy suplementów diety.
Zobacz również
W związku z dynamicznym rozwojem branży suplementów diety, na przełomie 2022/2023 r. odnotowano wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W odpowiedzi na tę sytuację powołana została Grupa Robocza ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem jej prac i konsultacji jest wspomniany dokument.
Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są m.in.:
- dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów. Kupujący powinni mieć możliwość podejmowania decyzji o zakupie na podstawie rzetelnych komunikatów. To samo dotyczy źródeł prawdziwych, popartych badaniami informacji na temat stosowania suplementów diety.
- Stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety. Wypracowana samoregulacja ma wyznaczać jasny kierunek dla przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinny być stosowane.
- Pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych. Wszystko to, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
Pełną treść kompleksowej samoregulacji można przeczytaj TUTAJ.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: Freepik
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS UOKiK po raz pierwszy ukarał firmę za kryptoreklamę. Pojawiło się oświadczenie marki
28 sierpnia 2023 r. Prezes UOKiK poinformował o pierwszej w historii Urzędu karze związanej z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych. Karą finansową obciążono spółkę Olimp Laboratories.