Mimo że Snapchat istnieje już na rynku od dobrych kilku lat i posiada około 203 mln użytkowników, to dalej pozostaje daleko w tyle za Instagramem czy Facebookiem. W związku z tym firma postanowiła stworzyć swoją pierwszą globalną kampanię, za pomocą której chce zachęcić nowe osoby do dołączenia do aplikacji.
W ramach kampanii „Real Friends” stworzono serię krótkich filmów, które zwracają uwagę na to, że Snapchat jest świetnym miejscem na nawiązywanie nowych znajomości oraz pielęgnowanie swoich dotychczasowych przyjaźni.
Zobacz również
Spoty pojawią się w kinach, telewizji i mediach cyfrowych w USA, Indiach i Australii, zaś jesienią kampania wejdzie także na rynki europejskie.
Ponadto, w ramach inicjatywy „Real Friends” stworzono także serię reklam z cytatami na temat przyjaźni, które pojawiły się w prasie i na nośnikach zewnętrznych. Do akcji zaproszono także influencerów, którzy na swoich profilach na Instagramie publikowali posty na żółtym tle, kojarzącym się ze Snapchatem, z hashtagami #RealFriends i #FriendshipQuotes.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wygląda na to, że już wkrótce w Snapchacie znajdzie się opcja, którą dobrze znamy z Facebooka – tworzenie wydarzeń oraz możliwość wysyłania zaproszeń na nie swoim znajomym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W lutym br. producent klocków Lego wprowadził do sprzedaży limitowaną kolekcję ubrań dla osób dorosłych. Jej zakupu można było dokonać tylko za pomocą aplikacji Snapchat.