Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Robert Samaruk (Stars&Buzz): W dobie demokratyzacji treści warto postawić na autentyczność

Robert Samaruk (Stars&Buzz): W dobie demokratyzacji treści warto postawić na autentyczność
Na temat tworzenia i realizacji kampanii,komunikacji opartej na wartościach, storytellingu i polskiej reprezentacji AMP Futbolu rozmawiamy z Robertem Samarukiem.
O autorze
2 min czytania 2018-02-21

Skąd pomysł na najnowszą kampanię dla reprezentacji Amp Futbol? Co ma ona na celu?

Podstawowy cel to znalezienie sponsorów i nowych kibiców.

W tym roku kadra Amp Futbol jedzie na Mistrzostwa Świata i aby odpowiednio się przygotować i przede wszystkim dotrzeć, potrzebuje środków. Bez zamknięcia budżetu marzenia o medalach mistrzostw świata nie mają szans na realizację.

Dodatkowo chcieliśmy, aby o tej reprezentacji dowiedziało się maksymalnie dużo ludzi, ponieważ ekipie Amp Futbol zależy na szerzeniu idei oraz oczywiście na kibicach.

Mało kto wie, że polska reprezentacja piłkarzy po amputacjach zdobyła brąz na zeszłorocznych mistrzostwach Europy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łącząc te dwa cele — postawiliśmy na format wideo.

Co było najtrudniejszego podczas tworzenia i realizacji kampanii?

Najtrudniejszym aspektem było wymyślenie konceptu, który przy zerowym budżecie pozwoli na wygenerowanie kilkuset tysięcy wyświetleń.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt był projektem pro bono. Kolejną absolutnie kluczową kwestią było zaangażowanie wielu wspaniałych ludzi, którzy wnieśli do projektu swój wizerunek, talent oraz siłę swoich profili społecznościowych. Bez nich ten projekt nie miał racji bytu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W pojęciu kreatywnym ich narracja odgrywa bardzo ważną rolę.

Każdy twórca deklaruje, że zależy mu na zbudowaniu kampanii na emocjach. Nie każdemu jednak się to udaje. Co jest obecnie najtrudniejsze w stworzeniu wiarygodnego przekazu? Skąd pomysł na postawienie w komunikacji na takie wartości? Jakie efekty planujecie osiągnąć?

Mieliśmy o tyle ułatwione zadanie, że reprezentacja Amp Futbol to wspaniali, autentyczni ludzie, którzy osiągają sukces dzięki walce… Początek drogi do sukcesu tych chłopaków, to w wielu przypadkach była walka o życie. Oparliśmy się na prawdziwych emocjach, na marzeniach. Nie szukaliśmy nic na siłę. Marzeniem każdego zawodnika jest zdobycie Mistrzostwa Świata i to właśnie jest osią naszej opowieści. Opowieści, w której pokazujemy trudną drogę do tego celu.

Jak udało Wam się zaprosić do współpracy tak rozpoznawalne twarze?

Zadziałała magia Amp Futbol 🙂

Mówiąc zupełnie serio, drużyna Amp Futbol ma wielu przyjaciół wśród piłkarzy reprezentacji Polski.

Po drugie jasny cel akcji i brak cech komercyjnych (poza Amp Futbol nie było promowanej żadnej marki, czy organizacji) spowodowało, że wszystkie znane osoby, do których się zwróciliśmy, z chęcią przyłączyły się do akcji.

Po trzecie spodobał się też koncept. Narracja, która była prawdziwa dla narratora oraz autentyczna dla ducha Amp Futbol była ciekawym zabiegiem. Jak widzieliście, sportowcy biorący udział w projekcie zagrali swoje role z olbrzymim zaangażowaniem i profesjonalizmem.

Zachęcam do „zobaczenia” filmu z zamkniętymi oczami 🙂 Zobaczycie, jak pięknie gra warstwa narracyjna.

O czym należy pamiętać, chcąc przedstawić tak poruszającą historię?

Przede wszystkim musimy wiedzieć, o kim chcemy opowiedzieć i do kogo adresujemy nasz przekaz. Musimy poznać „bohatera” naszej opowieści, zrozumieć go oraz postarać się o to, żeby temat po prostu czuć. Oczywiście nigdy do końca nie będziemy w stanie tego zrobić, ale warto mocno się nad tym pochylić. W dobie demokratyzacji treści — warto postawić na autentyczność.

Musimy pamiętać, że odbiorcy mają praktycznie nieograniczony wybór treści. Jeśli chcemy, aby zobaczyli nasz film, to musimy opowiedzieć naszą historię w ciekawy sposób. Dobrać atrakcyjną formę, ale nie spuszczać oka z założonych celów.