Jak podają badania, co piąty Brytyjczyk (22%) pada ofiarą próby oszustwa co tydzień. W nawiązaniu do tego problemu, O2 i agencja kreatywna Faith, która działa w branży AI, postanowiły w kreatywny sposób walczyć z oszustami.
W ten sposób powstała Daisy, czyli realistyczna, nowoczesna sztuczna inteligencja konwersacyjna. Zaprojektowano ją w taki sposób, by mogła rozmawiać z oszustami oraz podtrzymać konwersację tak długo, by ci mieli mniej czasu na próby wyłudzenia lub oszukania innych ludzi.
Zobacz również
Daisy stała się członkiem zespołu ds. zapobiegania oszustwom w O2. Model powstał, dzięki zastosowaniu narzędzi AI (między innymi modelu LLM), które pozwoliły wygenerować postać nie do odróżnienia od prawdziwej osoby. Daisy zaprojektowano na podstawie głosu oraz osobowości prawdziwego krewnego jednego z pracowników VCCP. Model komunikuje się w czasie rzeczywistym, co jeszcze bardziej sprawia wrażenie rozmowy z prawdziwą osobą. Daisy pracuje 24/7.
Aby była jeszcze bardziej wiarygodna, w projektowaniu skupiono się również na zastosowaniu stereotypowych poglądów oszustów. Podczas swoich rozmów postać zdążyła już wielokrotnie opowiedzieć pokrętne historie o swojej rodzinie, powiedzieć o swojej pasji do robienia na drutach, a także przedstawić fałszywe dane osobowe, w tym zmyślone dane bankowe.
Oszuści, którzy najczęściej podszywają się pod największe i najbardziej zaufane firmy brytyjskie zostali pokonani swoją własną „bronią”. Daisy jedynie marnuje ich połączenia i, w ramach kampanii informacyjnej, przekazuje im wiadomości na temat sztuczek i taktyk, które stosują.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Warto dodać, że O2 i Faith współpracowali z czołowym brytyjskim oszustem, Jimem Browningiem, dzięki czemu Daisy miała zapewniony dostęp do najlepszych informacji i taktyk. Tym sposobem udało się utrzymać niektóre rozmowy z oszustami na ponad czterdzieści minut.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W O2 dużo inwestujemy w walkę z oszustwami, a ta kampania pokazuje, jak daleko jesteśmy gotowi się posunąć, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientom. Jestem podekscytowany wprowadzeniem nowego członka naszego zespołu ds. oszustw, Daisy: Jest naszą tajną bronią przeciwko oszustom – nie do odróżnienia od prawdziwej osoby, AI ukrywającą się na widoku, poświęconą marnowaniu czasu oszustów! – powiedział Simon Valcarcel, dyrektor ds. marketingu w Virgin Media O2.