Polski oddział południowokoreańskiego producenta telefonów i telewizorów opublikował na swoim profilu na TikToku krótki spot, w którym chciał zareklamować urządzenie DualScreen. Marka postanowiła jednak zaprezentować zastosowanie produktu w dość kontrowersyjny sposób.
W tiktokowym spocie marki LG widzimy bowiem starszego mężczyznę, który robi od tyłu zdjęcia młodej kobiecie ubranej w krótką spódniczkę. Dziewczyna w pewnym momencie zauważa, co robi bohater reklamy i prosi go o pokazanie telefonu jako dowód – na ekranie widzi jednak tylko niewinne selfie starszego mężczyzny.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Ostatecznie okazuje się, że bohater faktycznie robił po kryjomu zdjęcia kobiecie, lecz dzięki urządzeniu DualScreen udało mu się to zamaskować przed dziewczyną.
O filmie szybko zrobiło się głośno w internecie – użytkownicy z całego świata uznali reklamę za seksistowską, co głośno postanowili skomentować w swoich mediach społecznościowych.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W odpowiedzi na kontrowersje marka LG usunęła spot i wydała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła i przyznała, że „treść niedawno opublikowanego wideo na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka Volkswagen znalazła się w ogniu krytyki tuż po wyemitowaniu reklamy nowego modelu Golfa – internauci zarzucili firmie rasizm i nawiązywanie do ruchów białej supremacji.
PS2
Kampania niemieckiego ministerstwa transportu miała na celu promować bezpieczną jazdę na rowerze z użyciem kasku na głowę. Została jednak skrytykowana za seksizm.