TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Sherlock na tropie e-Zła” – OLX rusza z kampanią o bezpieczeństwie w sieci

„Sherlock na tropie e-Zła” – OLX rusza z kampanią o bezpieczeństwie w sieci
Serwis ogłoszeniowy OLX zaprezentował humorystyczną kampanię z najpopularniejszym detektywem w roli głównej. W pierwszym spocie Sherlock mówi o niebezpieczeństwach związanych z szukaniem mieszkania przez internet.
O autorze
1 min czytania 2022-11-15

W pierwszym spocie kampanii edukacyjnej, zatytułowanym „Zaliczka na Kłopoty”, OLX prezentuje elegancki gabinet Sherlocka Holmesa. W roli słynnego detektywa doradczego widzimy Jacka Borusińskiego znanego z grupy teatralnej Mumio, która wystąpiła w serii reklam sieci Plus sprzed kilkunastu lat.

Filmik, wyreżyserowany przez Sławomira Szczęśniaka, z przymrużeniem oka podkreśla, że w internecie należy zachować ostrożność i zawsze sprawdzać, gdzie mogą trafić nasze pieniądze.

W reklamie poznajemy parę, która szuka pomocy w związku z utratą zaliczki na wynajem mieszkania. Okazuje się jednak, że nawet Sherlock, który zachwyca nieprzeciętną czujnością i sztuką dedukcji, nie jest w stanie pomóc ofiarom nieuczciwego sprzedawcy.

„OLX przestrzega: chcąc wynająć mieszkanie, pod żadnym pozorem nie wysyłaj zaliczki przed jego obejrzeniem” – puentuje Doktor Watson (w tej roli Sebastian Stankiewicz).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Sporo osób jeszcze pamięta, że zanim OLX został OLX-em, to nazywał się Tablica.pl; ale pewnie już zdecydowanie mniej pamięta, że zanim Tablica stała się Tablicą, to nazywała się… Szerlok.pl. W tej sytuacji wykorzystanie w kampanii postaci stworzonej przez sir Arthura Conana Doyle’a nabiera dla nas dodatkowego, sentymentalnego smaczku – napisał w mediach społecznościowych Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl.

W ramach kampanii powstały cztery spoty, każdy poświęcony innemu oszustwu w sieci. Filmom towarzyszą również zabawne, krótkie formy przygotowane z myślą o młodszych odbiorcach, którzy będą mieli okazję zetknąć się z kreacjami na Tik Toku czy Stories.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania trwa od 15 listopada i jest dostępna w mediach społecznościowych marki OLX. Za kreację odpowiada agencja PZL. Produkcja po raz kolejny spoczęła w rękach Lucky Luciano Pictures.

Kradzieże tożsamości, wyłudzanie danych czy phishing to obrzydliwe przestępstwa. Jesteśmy w PZL przekonani, że poruszanie tych tematów śmiertelnie poważnie mogłoby podziałać na odbiorców wręcz odpychająco. Jak więc podać treść ostrzeżeń bez oceniania i dydaktyzmu? Zdecydowaliśmy się na komediową formę, mając nadzieję, że tak podane treści dotrą do odbiorców i zapobiegną w jakiejś mierze szerzeniu się e-zła – mówi Sławomir Szczęśniak, współautor koncepcji kreatywnej, creative supervisor w PZL.

To już kolejna kampania serwisu ogłoszeniowego, która przestrzega internautów przed niebezpieczeństwami w sieci. W „Internetowych poradach Roberta Makłowicza” znany krytyk kulinarny opowiada historie osób, które dzięki swojej ostrożności nie dały złapać się w pułapkę oszustów internetowych. Z kolei w kampanii „W internecie nie bądź głupi” Janusz Chabior i Jan Frycz w serii zabawnych filmów demaskowali najczęstsze oszustwa, których ofiarą może paść w sieci każdy z nas.