„Jaka jest prawda z GenZ?” – w akcji employer brandingowej pytają przedstawiciele banku BNP Paribas. Aby się tego dowiedzieć, do udziału w kampanii „Stereotypy nie pracują” zaproszono twórców internetowych będących jednocześnie przedstawicielami Zetek. I tak oto, w spocie wystąpili m.in. @the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze i @domekgames_.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednak kampania odczarowuje nie tylko młodych uczestników rynku pracy, ale też stereotypy związane z pracą w sektorze bankowości. Tak powstał cykl rozmów, w których influencerzy poznają tajniki zawodu bankowca i przekonują się, że to coś znacznie więcej, niż Excel i przekładanie dokumentów.
Przyczynkiem do akcji BNP Paribas stały się wyniki badania „Młodzi Dorośli” przeprowadzonego przez IRCenter, według których aż 58% spośród osób w wieku od 20 do 24 lat stawia na rozwój kariery i dąży do sukcesu zawodowego. Młodzi chcą się uniezależniać, również finansowo, zdobywać wiedzę, stabilizację finansową (90%) i nauczyć się świadomie zarządzać finansami (65%).
– Młodzi chcą pracy, która zapewni im stabilność, ale też będzie zgodna z ich wartościami. Badanie pokazuje, że są ambitni i świadomi swoich priorytetów. Aż 68% badanych wskazuje, że ważne jest dla nich, aby praca była interesująca, a 54% zależy na tym, by była spokojna. I nie ma w tym nic złego! Chcą odnosić sukcesy, ale nie rezygnując z życia osobistego. Obserwując doświadczenia rodziców, młodzi widzą, że nadmiar obowiązków nie zawsze prowadzi do lepszego życia. Dlatego stawiają na unikanie wypalenia zawodowego oraz dbanie o relacje i zdrowie psychiczne – tłumaczy Magdalena Pilarska, menadżerka ds. Employer Brandingu i Komunikacji w Banku BNP Paribas.
Głównym elementem kampanii „Stereotypy nie pracują” jest klip wideo, który pozwala obalić stereotypy dotyczące przedstawicieli GenZ, a także skonfrontować się z nimi najmłodszemu pokoleniu obecnemu na rynku pracy. Co więcej, młodzi dostali również szansę na opowiedzenie własnej wersji tej historii i przekonanie się, jakie możliwości rozwoju kariery daje praca w banku.
Elementy akcji „Stereotypy nie pracują” można znaleźć w mediach społecznościowych: na Instagramie, Facebooku, YouTubie i TikToku, na stronie internetowej banku BNP Paribas oraz u wydawców branżowych.
Za ideę kreatywną odpowiada agencja Garden of Words, a za planowanie i zakup mediów agencja mediowa Havas Media.
Zdjęcie główne: YouTube