„Stereotypy nie pracują”: bank BNP Paribas, @ochlopcze i inni influencerzy obalają stereotypy na temat GenZ

„Stereotypy nie pracują”: bank BNP Paribas, @ochlopcze i inni influencerzy obalają stereotypy na temat GenZ
@the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze i @domekgames_ to influencerzy, których do współpracy przy kampanii EB „Stereotypy nie pracują” zaprosił bank BNP Paribas. Celem akcji jest pokazanie prawdziwej twarzy pokolenia Z.
O autorze
1 min czytania 2024-10-15

„Jaka jest prawda z GenZ?” – w akcji employer brandingowej pytają przedstawiciele banku BNP Paribas. Aby się tego dowiedzieć, do udziału w kampanii „Stereotypy nie pracują” zaproszono twórców internetowych będących jednocześnie przedstawicielami Zetek. I tak oto, w spocie wystąpili m.in. @the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze i @domekgames_.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednak kampania odczarowuje nie tylko młodych uczestników rynku pracy, ale też stereotypy związane z pracą w sektorze bankowości. Tak powstał cykl rozmów, w których influencerzy poznają tajniki zawodu bankowca i przekonują się, że to coś znacznie więcej, niż Excel i przekładanie dokumentów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przyczynkiem do akcji BNP Paribas stały się wyniki badania „Młodzi Dorośli” przeprowadzonego przez IRCenter, według których aż 58% spośród osób w wieku od 20 do 24 lat stawia na rozwój kariery i dąży do sukcesu zawodowego. Młodzi chcą się uniezależniać, również finansowo, zdobywać wiedzę, stabilizację finansową (90%) i nauczyć się świadomie zarządzać finansami (65%).

– Młodzi chcą pracy, która zapewni im stabilność, ale też będzie zgodna z ich wartościami. Badanie pokazuje, że są ambitni i świadomi swoich priorytetów. Aż 68% badanych wskazuje, że ważne jest dla nich, aby praca była interesująca, a 54% zależy na tym, by była spokojna. I nie ma w tym nic złego! Chcą odnosić sukcesy, ale nie rezygnując z życia osobistego. Obserwując doświadczenia rodziców, młodzi widzą, że nadmiar obowiązków nie zawsze prowadzi do lepszego życia. Dlatego stawiają na unikanie wypalenia zawodowego oraz dbanie o relacje i zdrowie psychiczne – tłumaczy Magdalena Pilarska, menadżerka ds. Employer Brandingu i Komunikacji w Banku BNP Paribas.

Głównym elementem kampanii „Stereotypy nie pracują” jest klip wideo, który pozwala obalić stereotypy dotyczące przedstawicieli GenZ, a także skonfrontować się z nimi najmłodszemu pokoleniu obecnemu na rynku pracy. Co więcej, młodzi dostali również szansę na opowiedzenie własnej wersji tej historii i przekonanie się, jakie możliwości rozwoju kariery daje praca w banku.

Elementy akcji „Stereotypy nie pracują” można znaleźć w mediach społecznościowych: na Instagramie, Facebooku, YouTubie i TikToku, na stronie internetowej banku BNP Paribas oraz u wydawców branżowych.

Za ideę kreatywną odpowiada agencja Garden of Words, a za planowanie i zakup mediów agencja mediowa Havas Media.

Zdjęcie główne: YouTube

PS Głos pokolenia Zet w najnowszej kampanii OLX Praca