Studenci o marce „Polska”: Spójna strategia to dziś konieczność!

Praca magisterska Weroniki Ruckiej „Działania promocyjne Ambasady RP w Sztokholmie i Ambasady Szwecji w Warszawie w mediach społecznościowych. Analiza porównawcza” została nagrodzona w X edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską poświęconą promocji..
O autorze
1 min czytania 2016-12-09

innowacyjności i konkurencyjności Polski nagrodą Ministra Spraw Zagranicznych.

 

 

Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, przyznała Weronice Ruckiej nagrodę specjalną Ministra Spraw Zagranicznych. W swojej pracy „Działania promocyjne Ambasady RP w Sztokholmie i Ambasady Szwecji w Warszawie w mediach społecznościowych. Analiza porównawcza” Rucka analizuje działania promocyjne prowadzone w mediach społecznościowych przez Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Sztokholmie oraz Ambasadę Szwecji w Warszawie. Przeprowadzona analiza ma na celu zbadanie, w jakim stopniu obie ambasady nawiązują do idei i strategii brandingu narodowego własnych państw.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Temat promocji Polski i brandingu narodowego jest bardzo istotny w czasach, gdy państwa rywalizują ze sobą o inwestycje zagraniczne, turystów czy wykwalifikowanych pracowników. Polska musi stanowić konkurencyjne ogniwo na rynku międzynarodowym – wyjaśnia laureatka. – Politycy muszą zwracać większą uwagę na budowanie mocnej marki naszego kraju. Spójna strategia brandingu narodowego jest w dzisiejszych czasach bardzo istotna. Niestety, w Polsce osoby rządzące często zdają się nie dostrzegać wagi tego tematu – dodaje.

Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Na przestrzeni dziewięcioletniej historii Konkursu otrzymaliśmy blisko 700 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a ponad 100 z nich nagrodziliśmy. Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie w absolwentach szkół wyższych. Nagradzane prace magisterskie to wielki wkład tych młodych ludzi w rozwój wiedzy na temat współczesnej Polski – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tegorocznej edycji udział wzięło blisko 70 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 11 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.  

 Gala Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” odbyła się w czwartek, 8 grudnia w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego.