#1 Iceland: Rang-tan
Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Już ma on ponad 5 mln wyświetleń.
#2 Restauracja Si: Słomki z makaronu
Warszawska Restauracja Si postanowiła walczyć z plastikowymi słomkami. Jako ich zamiennik wykorzystuje makaron, który jednocześnie oddaje ducha tego, co ta restauracja serwuje, czyli włoskie dania.
Zobacz również
#3 KFC: Krytyczny komentarz
Przepis na promocję według KFC? Wykorzystać krytyczny komentarz na temat danej potrawy, by zapowiedzieć wprowadzenie do oferty jej nowej, ulepszonej wersji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
#4 IKEA: Przyda się
W Czarny Piątek, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chciała zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypomina o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Snøhetta: hotel Svart
Niezwykły projekt hotelu firmy architektonicznej Snøhetta o kształcie pierścienia będzie położony u podnóża lodowca i ma produkować więcej energii niż zużywać.
#6 IKEA: Dom dla bezpańskich psów
Podczas załamania pogodowego pracownicy IKEI we włoskim mieście Katania zdobyli się na piękny gest i postanowili przygarnąć do marketu kilka bezdomnych psów, które szybko zadomowiły się w przytulnych wnętrzach sklepu.
#7 Warszawa: Mobilny Punkt Poradnictwa dla bezdomnych
Na ulice Warszawy wyjechał bezpłatny autobus, który jest Mobilnym Punktem Poradnictwa dla bezdomnych. Pojazd umożliwia osobom bezdomnym przemieszczanie się pomiędzy schroniskami, noclegowniami, jadłodajniami, ogrzewalniami, punktami pomocy medycznej oraz łaźnią.
#8 Dawid Podsiadło: Małomiasteczkowe krzyżówki
Dawid Podsiadło znowu zaskakuje pomysłowością – teraz dla swoich fanów przygotował Małomiasteczkową krzyżówkę. Aby odgadnąć główne hasło, trzeba najpierw znaleźć hasła z 40 billboardów w 40 miastach w Polsce.
#9 IKEA: Lift
Co się stanie, gdy dwóch zupełnie obcych sobie mężczyzn zostaje zamkniętych w windzie w Wigilię? IKEA w swoim spocie udowadnia, że nawet będąc w takiej sytuacji można godnie przeżyć Święta.
#10 Libresse: Viva La Vulva
Kampania marki Libresse Viva La Vulva walczy z mitami i stereotypami na temat waginy. Celem akcji jest sprawienie, by kobiety były dumne z tego, co mają i nie czuły żadnego wstydu mówiąc o swojej waginie.
#11 Lexus: Driven by Intuition
Spot „Driven by Intuition” marki Lexus został w całości stworzony przez sztuczną inteligencję, która bazowała m.in. na danych o nagrodzonych kampaniach produktów luksusowych z ostatnich piętnastu lat.
#12 Hotel ibis: Relax We Post
Jesteś na wakacjach, chcesz odpocząć od mediów społecznościowych, ale jednocześnie boisz się ich zaniedbania? Szwajcarski oddział hoteli ibis przychodzi z pomocą – jedną z usług dostępnych dla gości obiektu jest opiekun od social mediów.
#13 Volvo Trucks: Polski Strażak
Nowy spot Volvo Trucks został stworzony w podzięce dla polskich strażaków. Główną przyczyną stworzenia kampanii wizerunkowej związanej ze strażą pożarną były tegoroczne wydarzenia w Szwecji – czyli ogromne pożary do których wyjechały polskie zastępy straży pożarnej.
#14 Thornton’s Budgens: Strefa wolna od plastiku
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
#15 Mutts Canine Cantina: Zawodowy głaskacz psów
To się nazywa praca marzeń! Za godzinę pieszczot z psiakami teksańska restauracja Mutts Canine Cantina dla czworonogów oferuje 100 dolarów.
#16 Kiosk z fake newsami
„Dziecięcy fight club”, „Gwiazdy piją krew dzieci, by się naćpać” – to tylko niektóre z haseł, które widnieją na magazynach sprzedawanych w pewnym kiosku w Nowym Jorku. Sklep jest częścią akcji, której celem jest zwrócenie uwagi na problem fake newsów.
#17 Poznań: Bałtycki Ekosystem
Śląsk miał swój zielony tramwaj, Warszawa – lasy w słupach reklamowych. Poznań odpowiedział wyjątkową, otwartą dla wszystkich zainteresowanych, roślinną strefą w samym centrum miasta.
#18 Carlsberg: Snap Pack
We wrześniu br. Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.
#19 Coca-Cola: Katarzyna Nosowska śpiewa „Coraz bliżej Święta”
Świąteczny evergreen Coca-Cola w aranżacji i produkcji Michała „FOXa” Króla oraz wykonaniu Nosowskiej zyskał oryginalne brzmienie charakterystyczne dla muzyki elektronicznej i alternatywnej.