Z uwagi na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa we Francji została wprowadzona swego rodzaju godzina policyjna, która zakazuje mieszkańcom przemieszczania się w godzinach od 21:00 do 6:00 rano.
Krótko po tym francuskie media obiegła ciekawa kampania, która ma za zadanie zwrócić uwagę na jeden, istotny problem, który z uwagi na pandemię koronawirusa może przybrać na sile. Chodzi mianowicie o problem bezdomności.
Zobacz również
W ramach kampanii powstała seria poruszających grafik, które przedstawiają osoby bezdomne śpiące w różnych miejscach w mieście. Plakaty okraszono też napisem – „O 21:00 nie wszyscy wracają do domu”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na grafikach widnieje również małe logo popularnej we Francji Fundacji Abbé-Pierre, która walczy z bezdomnością w tym kraju. Co ciekawe, kampania wcale nie powstała z inicjatywy organizacji – tak naprawdę jest ona fikcyjna.
Jej pomysłodawczynią jest studentka szkoły artystycznej Eden Bouaziz. „Po ogłoszeniu nowych ograniczeń i wprowadzeniu godziny policyjnej od razu przyszła mi do głowy myśl. Jeśli musisz być w domu przed 21:00, jak mają się odnieść do tego ci, którzy go zwyczajnie nie mają?” – napisała artystka na swoim facebookowym profilu.
Fikcyjna kampania zdobyła niemały rozgłos we francuskich mediach, ale przede wszystkim – zwróciła uwagę na realny problem.
zdjęcia: facebook.com/eden.bouaziz.7
PS
Tegoroczny festiwal filmowy w Cannes został przełożony ze względu na pandemię koronawirusa. W związku z tym władze miasta postanowiły tymczasowo przekształcić pałac, w którym rokrocznie odbywa się wydarzenie, na ośrodek dla bezdomnych i ich psów.
PS
Australijska organizacja Beddown, która pomaga osobom potrzebującym, wpadła na nietypowy pomysł wykorzystania pustych miejsc parkingowych na parkingu podziemnym w Brisbane – przekształciła je w wygodne łóżka dla bezdomnych.
PS3
Po wnikliwym badaniu rynku oraz współpracy z bezdomnymi firma Ample Labs postanowiła stworzyć chatbota Chalmers, który pomaga osobom w potrzebie znaleźć miejsce do spania, a także punkty, w których otrzymają darmowy posiłek.
PS4
LinkedOut to francuska platforma społecznościowa, która nawiązuje do funkcjonalności LinkedIna, lecz jej główna misja jest nieco inna – projekt ma na celu pomóc osobom bezdomnym w znalezieniu pracy.
PS5
W grudniu 2018 roku w Sztokholmie pojawiły się 53 billboardy, które wskazywały bezdomnym drogę do najbliższych schronisk w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni.