TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ta kampania zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii – jest fikcyjna, a już robi furorę w sieci

Ta kampania zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii – jest fikcyjna, a już robi furorę w sieci
We francuskich mediach od kilku dni furorę robi kampania, która w prosty, acz poruszający sposób zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii koronawirusa. I choć cały projekt wygląda niezwykle profesjonalnie, to kampania tak naprawdę jest… fikcyjna.
O autorze
1 min czytania 2020-10-20

Z uwagi na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa we Francji została wprowadzona swego rodzaju godzina policyjna, która zakazuje mieszkańcom przemieszczania się w godzinach od 21:00 do 6:00 rano. 

Krótko po tym francuskie media obiegła ciekawa kampania, która ma za zadanie zwrócić uwagę na jeden, istotny problem, który z uwagi na pandemię koronawirusa może przybrać na sile. Chodzi mianowicie o problem bezdomności. 

W ramach kampanii powstała seria poruszających grafik, które przedstawiają osoby bezdomne śpiące w różnych miejscach w mieście. Plakaty okraszono też napisem – „O 21:00 nie wszyscy wracają do domu”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na grafikach widnieje również małe logo popularnej we Francji Fundacji Abbé-Pierre, która walczy z bezdomnością w tym kraju. Co ciekawe, kampania wcale nie powstała z inicjatywy organizacji – tak naprawdę jest ona fikcyjna. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jej pomysłodawczynią jest studentka szkoły artystycznej Eden Bouaziz. „Po ogłoszeniu nowych ograniczeń i wprowadzeniu godziny policyjnej od razu przyszła mi do głowy myśl. Jeśli musisz być w domu przed 21:00, jak mają się odnieść do tego ci, którzy go zwyczajnie nie mają?” – napisała artystka na swoim facebookowym profilu.

Fikcyjna kampania zdobyła niemały rozgłos we francuskich mediach, ale przede wszystkim – zwróciła uwagę na realny problem. 

zdjęcia: facebook.com/eden.bouaziz.7

PS

Tegoroczny festiwal filmowy w Cannes został przełożony ze względu na pandemię koronawirusa. W związku z tym władze miasta postanowiły tymczasowo przekształcić pałac, w którym rokrocznie odbywa się wydarzenie, na ośrodek dla bezdomnych i ich psów.

PS

Australijska organizacja Beddown, która pomaga osobom potrzebującym, wpadła na nietypowy pomysł wykorzystania pustych miejsc parkingowych na parkingu podziemnym w Brisbane – przekształciła je w wygodne łóżka dla bezdomnych.

PS3

Po wnikliwym badaniu rynku oraz współpracy z bezdomnymi firma Ample Labs postanowiła stworzyć chatbota Chalmers, który pomaga osobom w potrzebie znaleźć miejsce do spania, a także punkty, w których otrzymają darmowy posiłek.

PS4

LinkedOut to francuska platforma społecznościowa, która nawiązuje do funkcjonalności LinkedIna, lecz jej główna misja jest nieco inna – projekt ma na celu pomóc osobom bezdomnym w znalezieniu pracy.

PS5

W grudniu 2018 roku w Sztokholmie pojawiły się 53 billboardy, które wskazywały bezdomnym drogę do najbliższych schronisk w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni.