Ta reklama Cadbury oburzyła internautów – bo pokazywała całujących się mężczyzn

Ta reklama Cadbury oburzyła internautów – bo pokazywała całujących się mężczyzn
Wokół tegorocznej reklamy marki Cadbury wybuchły niemałe kontrowersje – spot emitowany w Wielkiej Brytanii oburzył odbiorców, bowiem pokazywał całujących się mężczyzn.
O autorze
1 min czytania 2021-02-24

Jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii marka Cadbury zaprezentowała spot promujący czekoladowe jajka Creme Egg. W reklamie pojawili się różni bohaterowie, którzy pokazywali wiele sposobów na jedzenie wspomnianej słodyczy. W pewnym momencie w wideo pojawia się para mężczyzn, przekazująca sobie z ust do ust czekoladowe jajko. 

To właśnie ta scena wzbudziła niemałe kontrowersje wśród odbiorców. Wiele osób oburzył fakt, że reklama, która przedstawia całujących się mężczyzn, mogła być wielokrotnie oglądana przez dzieci. Inni jeszcze zarzucili marce atak na chrześcijańskie wartości i wykorzystanie homoseksualnej pary do zrobienia szumu wokół spotu. 

Niektórych ten fakt zgorszył na tyle, że w internecie powstała petycja, której celem jest zablokowanie emisji spotu w mediach. Już ponad 48 tys. osób podpisało się pod apelem skierowanym w stronę marki Cadbury.

Firma w odpowiedzi na zarzuty internautów opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym zaznaczyła, że od zawsze starała się być postępową i inkluzywną marką. „»Prawie pocałunek« pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle, jak zostałaby ukazana każda inna para” – przyznali przedstawiciele marki. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Głośna reklama marki Durex stworzona w ramach kampanii „Głośni w łóżku”, w której bohaterami jest para gejów, nie narusza dobrych obyczajów i nie promuje negatywnych wzorców zachowań – tak orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W niektórych brytyjskich supermarketach na półkach sklepowych pojawiły się czekolady marki Cadbury w opakowaniach, na których nie widniały żadne słowa. I nie był to żaden błąd przy produkcji, a świadome działanie marki, którego celem było zwrócenie uwagi na problem samotności wśród starszych osób.

PS3

W ramach Dnia Niepodległości w Indiach marka Cadbury stworzyła czterokolorową tabliczkę czekolady, której celem było promowanie różnorodności wśród tamtejszego społeczeństwa.