Jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii marka Cadbury zaprezentowała spot promujący czekoladowe jajka Creme Egg. W reklamie pojawili się różni bohaterowie, którzy pokazywali wiele sposobów na jedzenie wspomnianej słodyczy. W pewnym momencie w wideo pojawia się para mężczyzn, przekazująca sobie z ust do ust czekoladowe jajko.
To właśnie ta scena wzbudziła niemałe kontrowersje wśród odbiorców. Wiele osób oburzył fakt, że reklama, która przedstawia całujących się mężczyzn, mogła być wielokrotnie oglądana przez dzieci. Inni jeszcze zarzucili marce atak na chrześcijańskie wartości i wykorzystanie homoseksualnej pary do zrobienia szumu wokół spotu.
Zobacz również
Niektórych ten fakt zgorszył na tyle, że w internecie powstała petycja, której celem jest zablokowanie emisji spotu w mediach. Już ponad 48 tys. osób podpisało się pod apelem skierowanym w stronę marki Cadbury.
Firma w odpowiedzi na zarzuty internautów opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym zaznaczyła, że od zawsze starała się być postępową i inkluzywną marką. „»Prawie pocałunek« pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle, jak zostałaby ukazana każda inna para” – przyznali przedstawiciele marki.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Głośna reklama marki Durex stworzona w ramach kampanii „Głośni w łóżku”, w której bohaterami jest para gejów, nie narusza dobrych obyczajów i nie promuje negatywnych wzorców zachowań – tak orzekła Komisja Etyki Reklamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W niektórych brytyjskich supermarketach na półkach sklepowych pojawiły się czekolady marki Cadbury w opakowaniach, na których nie widniały żadne słowa. I nie był to żaden błąd przy produkcji, a świadome działanie marki, którego celem było zwrócenie uwagi na problem samotności wśród starszych osób.
PS3
W ramach Dnia Niepodległości w Indiach marka Cadbury stworzyła czterokolorową tabliczkę czekolady, której celem było promowanie różnorodności wśród tamtejszego społeczeństwa.