TikTok ogłasza zmiany. Użytkownicy z UE będą mieli wybór związany z personalizacją treści

TikTok ogłasza zmiany. Użytkownicy z UE będą mieli wybór związany z personalizacją treści
TikTok musi podporządkować się pod unijną ustawę o usługach cyfrowych. Jednym z obowiązków, które nałożono na aplikację jest wymóg oferowania treści, które nie bazują na aktywności użytkowników.
O autorze
2 min czytania 2023-08-07

TikTok powinien wprowadzić zmiany przed 28 sierpnia b.r. Wszystko z uwagi na nowe regulacje, które zawarto w unijnej ustawie o usługach cyfrowych. Ich celem jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni cyfrowej, a co za tym idzie, ochrona podstawowych praw użytkowników oraz zapewnienie równych warunków rozwoju przedsiębiorstw. 

– Naszą misją jest inspirowanie do kreatywności i dawanie radości. Wiemy, że zapewnienie bezpieczeństwa, prywatności i ochrony naszej społeczności europejskiej ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu. Będziemy nadal nie tylko wypełniać nasze obowiązki regulacyjne, ale także dążyć do wyznaczania nowych standardów poprzez innowacyjne rozwiązania i współpracę z naszymi partnerami branżowymi, organami regulacyjnymi, prawodawcami i społeczeństwem obywatelskim – napisano w komunikacie na blogu platformy TikTok.

Koniec z algorytmem TikToka?

Nie jest tajemnicą, że TikTok działa na zasadzie algorytmu, na który wpływ mają sami użytkownicy. W praktyce oznacza to, że osoby korzystające z aplikacji mogą zobaczyć te filmy, które są powiązane z innymi chętnie przez nich oglądanymi. 

Jednak zgodnie z nową ustawą od UE, wyświetlane treści nie powinny być powiązane z aktywnością użytkowników. Dlatego niebawem na TikToku pojawi się możliwość wyłączenia personalizacji dla mieszkańców Unii Europejskiej. Dzięki temu na tablicy będą wyświetlały się filmy, które niekoniecznie odpowiadają zainteresowaniom danej osoby. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W zamian za to TikTok zaoferuje treści rekomendowane w danym kraju, z którego pochodzi użytkownik. Filmiki będą proponowane zgodnie z tym, co jest obecnie popularne w odpowiednim regionie oraz odpowiadającym mu języku. Natomiast jeśli chodzi o treści z profili, które już obserwujemy, będą one wyświetlane w kolejności chronologicznej (od najnowszego do najstarszego filmiku). 

Warto dodać, że wyłączenie personalizacji nie będzie obowiązkowe. Każdy użytkownik sam zdecyduje czy nadal chce korzystać z tiktokowego algorytmu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiany również dla nieletnich użytkowników  

Kolejna zmiana dotyczy użytkowników TikToka w wieku 13-17 lat. Mieszczący się w tym zakresie wiekowym nastolatkowie nie zobaczą spersonalizowanych reklam, związanych z ich zainteresowaniami na TikToku, ale także poza nim. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Blokowanie treści na TikToku

Ostatnią z możliwości, jaką otrzymają użytkownicy z Unii Europejskiej, będzie opcja zgłaszania treści uznanych przez nich za nieodpowiednie. Użytkownik, którego film zostanie zgłoszony, otrzyma informację o takim incydencie. TikTok udostępni twórcom wyjaśnienie, dlaczego dana treść nie spodobała się odbiorcom oraz chce dać każdemu opcję odwołania się od decyzji.

PS TikTok uruchomi własny e-sklep. Chce konkurować z Amazonem czy Shein

Sklep internetowy ma zostać uruchomiony w sierpniu. Początkowo będzie działał jedynie w Stanach Zjednoczonych. Towar zostanie wyprodukowany w Chinach.

PS2 TikTok to już nie tylko wideo. W aplikacji pojawią się posty tekstowe

Posty tekstowe mają przypominać Instagram Stories. To pomysł TikToka na zatrzymanie uwagi odbiorców podczas scrollowania. Twórcy aplikacji dodają także, że dają szanse tym, którzy nie czują się dobrze przed obiektywem.