Mówi się, że jednoczesne oglądanie telewizji i jedzenie to nie jest przepis na sukces. Od dawna słyszymy, że poszczególnymi kęsami warto się napawać, a film czy serial tylko niepotrzebnie rozpraszają jedzących. Mimo to, do wpatrywania się w ekran podczas jedzenia przyznaje się aż 93% Brytyjczyków. W kontrze do opinii o negatywnym wpływie telewizji na jedzenie stanęli twórcy restauracji TV Dinners For U, którą w połowie lipca 2024 roku otwarto w Londynie.
Zobacz również
Zasady są proste: goście lokalu zjadają ulubione potrawy, jednocześnie oglądając wyświetlane na ekranach filmy, seriale i programy dostępne na bezpłatnej platformie streamingowej UKTV U. Każde menu zostało dopasowane do konkretnych tytułów, a autorem tych niespotykanych połączeń jest naukowiec zajmujący się żywnością – dr Stuart Farrimond. Chodzi o to, żeby jeszcze bardziej wyostrzyć zmysły, a tym samym zagwarantować jedzącym więcej przyjemności. Co ciekawe, pozytywny wpływ poszczególnych programów telewizyjnych na kubki smakowe został naukowo udowodniony jeszcze przed inauguracją projektu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Szefem kuchni restauracji jest Sam Brotchi, pracujący w lokalach wyróżnionych gwiazdką Michelin. Goście oglądają programy w specjalnych słuchawkach, jednocześnie spożywając zamówione z menu dania. Dr Farrimond wyodrębnił pięć gatunków programów telewizyjnych i dopasował do nich receptury:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- fakty i prawdziwe życie – menu z uspokajającymi produktami spożywczymi, które wspomagają jasne myślenie,
- rozrywka i komedia – menu poprawiające nastrój i skłaniające do dzielenia się,
- filmy akcji i przygodowe – intensywne smaki dla dodatkowych emocji
- klasyczne comfort food i filmy wzbudzające nostalgię – potrawy pocieszające, które wydają się znajome,
- kryminały – jedzenie, które wzbudza ciekawość i wzmaga koncentrację.
Przed odwiedzeniem TV Dinner For U należy zarezerwować stolik. Można to zrobić przez stronę internetową.
Zdjęcia: www.flickr.com
PS „Koala burger”: Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody
Greenpeace Australia walczy z niszczeniem i wylesianiem dzikiej przyrody na rzecz produkcji wołowiny potrzebnej do produkcji kanapek w sieci restauracji McDonald’s. W tym celu pluszowe koale wspięły się na jedną z restauracji w Melbourne. Powstał także… „Koala burger”.