Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Twórca Pokemon Go przedstawia swoją wizję metaverse, w której technologia nie dominuje nad światem rzeczywistym

Twórca Pokemon Go przedstawia swoją wizję metaverse, w której technologia nie dominuje nad światem rzeczywistym
Mimo że firma Niantic, stojąca za grą Pokemon Go, w swoich działaniach skupia się na wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, w najnowszej kampanii podkreśla, że technologia nie może zastępować prawdziwych doświadczeń.
O autorze
2 min czytania 2021-11-18

Niantic to firma, która za sprawą Pokemon Go jako jedna z pierwszych na tak szeroką skalę udostępniła usługę opierającą się na rzeczywistości rozszerzonej. Nie dziwi więc fakt, że marka dołącza także do świata metaverse, o którym głośno zrobiło się po rebrandingu firmy Marka Zuckerberga. Niantic przedstawia jednak nieco inną wizję wykorzystania technologii łączących świat wirtualny z rzeczywistym.

W październiku John Hanke, założyciel i dyrektor generalny firmy Niantic, zamieścił na blogu wpis na temat szerzącego się trendu metawersum, zatytułowany „Metaverse to dystopijny koszmar. Zbudujmy lepszą rzeczywistość”. Jego zdaniem toczące się obecnie rozmowy na temat rozszerzonej rzeczywistości w zbyt dużym stopniu skupiają się na porzuceniu realnego świata na rzecz „czegoś, co ma potencjał bycia lepszym”.

– W Niantic wierzymy, że możemy wykorzystać technologię, aby zanurzyć się w rzeczywistości rozszerzonej – zachęcając wszystkich, w tym nas samych, do wstawania, wychodzenia na zewnątrz i łączenia się z ludźmi i otaczającym nas światem. To właśnie po to urodziliśmy się my, ludzie, efekt dwóch milionów lat ludzkiej ewolucji, a w rezultacie właśnie to czyni nas najszczęśliwszymi. Technologia powinna być wykorzystywana do ulepszania tych podstawowych ludzkich doświadczeń, a nie do ich zastępowania – napisał Hanke.

Odzwierciedleniem tych słów jest najnowsza kampania marki zatytułowana „Meet You Out There”, która celebruje możliwość odkrywania nowych wrażeń przy jednoczesnym łączeniu się z innymi ludźmi i realnym, otaczającym światem. Nintic chce przypomnieć, że od początku zachęca ludzi do wyjścia na zewnątrz, spotykania się z innymi, nawiązywania nowych znajomości. Najpierw – tworząc światowy hit Pokemon Go, a obecnie – wkraczając w metaverse.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot powstał dzięki współpracy Niantic z agencją Gravity Road, które z umiarem wykorzystały w produkcji technologię AR, podkreślając, że metaversum nie jest lepszą alternatywą dla rzeczywistości. Film prezentuje ludzi, którzy masowo wychodzą na zewnątrz, aby podążać za tajemniczym obiektem przesuwającym się po niebie. Wędrówka za wielkim statkiem kończy się na wspólnym spotkaniu sporej grupy ludzi na zewnątrz. Film niesie przekaz o tym, że „technologia powinna być wykorzystywana do ulepszania podstawowych ludzkich doświadczeń, a nie zastępowania ich” – jak podkreśla szef Niantic.

– Zwłaszcza teraz, przy tak wielu rozmowach o metaverse i spędzaniu większej ilości czasu w tych wirtualnych światach, poczuliśmy, że jeszcze ważniejsze jest dla nas wyartykułowanie naszego punktu widzenia – podsumowuje Archit Bhargava, dyrektor ds. globalnego marketingu produktów w Niantic.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
W odpowiedzi na prezentację świata metaverse w wykonaniu Marka Zuckerberga, organizacja Inspired by Iceland stworzyła spot, który parodiuje szefa firmy Meta i jednocześnie podkreśla, że świat, który można obserwować i rzeczy, które można dotknąć, już istnieje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
Aby nieco przybliżyć działania platformy w rzeczywistości metaverse, Meta zaprezentowała swoją pierwszą kampanię, w której zachęca odbiorców do wspólnego wejścia do „świata wyobraźni”.

PS 3
Hyundai stworzyło „Hyundai Mobility Adventure”, czyli przestrzeń metaversum dostępną na platformie Roblox,  przedstawiającą zaawansowane produkty Hyundai Motor i przyszłe rozwiązania w zakresie mobilności.