Dzielenie się przychodami z muzyki
Funkcja „Music Revenue Sharing” to nowy sposób na zarabianie stworzony zarówno z myślą o twórcach na Facebooku, jak i o posiadaczach praw do utworów. Odtąd Meta umożliwi dzielenie przychodów między wykonawcą a twórcą treści za każdym razem, gdy w wideo pojawia się licencjonowana muzyka popularnych i wschodzących artystów, m.in. takich jak Post Malone, Tove Lo czy Leah Kate.
Zobacz również
Jak to działa?
Twórcy, którzy publikują filmy trwające co najmniej 60 sekund, zawierające element wizualny i licencjonowaną muzykę, mogą otrzymać 20% udziału w przychody z reklam typu In-Stream. Osobny udział otrzymają posiadacze praw do muzyki i Meta.
Dostęp do nowej funkcji otrzymają wszyscy twórcy, którzy kwalifikują się do wyświetlania reklam In-Stream w swoich treściach i spełniają standardy Mety dotyczące zarabiania.
W pierwszej kolejności program zostanie udostępniony twórcom w Stanach Zjednoczonych, a w nadchodzących miesiącach Meta planuje wprowadzić go także w innych krajach. Firma nie wyklucza również rozszerzenia nowej funkcji na treści w zakładce Facebook Reels.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
To pierwsza taka opcja w branży muzycznej – żadna inna platforma nie oferuje twórcom tego typu modelu zarabiania na tak dużą skalę – podsumowuje Meta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Niedawno Meta wprowadziła narzędzia usprawniające kontakt między firmami a potencjalnymi klientami za pośrednictwem aplikacji. Firma chce pomóc małym firmom ułatwić proces obsługi klienta i zwiększyć wyniki finansowe.