Marka stworzyła reality show zatytułowane „Uwięzieni w latach 90.”, do którego zaprosiła sześciu zawodników reprezentujących pokolenie Z. Dla tej grupy życie bez produktów IKEA jest nieznane, więc marka stworzyła dla nich specjalne wyzwanie. Uczestnicy programu zostali zamknięci w domu rodem z lat 90., gdzie z wielu przedmiotów codziennego użytku korzystali po raz pierwszy.
Zobacz również
Zawodnicy show w stylu „Big Brothera” zakosztowali życia bez ułatwiających codzienne funkcjonowanie przedmiotów. Musieli zmierzyć się z takimi „wyzwaniami”, jak obsługa telefonu przewodowego zamiast smartfona, spanie pod ciężką gryzącą kołdrą czy poruszanie się po malutkiej łazience, w której trudno zorganizować rutynowe zabiegi upiększające.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Program został wyprodukowany we współpracy z agencją reklamową McCann Worldgroup Spain z okazji 25-lecia IKEA w Hiszpanii. Marka chciała w ten sposób uświadomić, jak wiele ułatwień skierowała do konsumentów w czasie swojego istnienia. Na kanale IKEA można obejrzeć 8 odcinków programu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Uczestnicy programu „Uwięzieni w latach 90.” zatęsknili za miękką pościelą IKEA. Teraz marka zamierza odświeżać stare poduszki i kołdry, a następnie ponownie wprowadzać je do sprzedaży.
PS 2
IKEA wystartowała z nową kampanią zwracającą uwagę, że w domowym życiu najbardziej nie liczą się przedmioty, a relacje z najbliższymi i przeżywanie emocji.
PS 3
Na powrót do przeszłości zdecydowało się jakiś czas temu Adobe, które odtworzyło biuro agencji reklamowej z lat 90.