Co łączy miejskie ogrody z biblioteką? Jak zachęcić do czytelnictwa, a przy okazji przekonać, że uprawianie zieleni na balkonach, tarasach i w przydomowych ogródkach to ważny gest dla planety? Pracownicy Brytyjskiej Biblioteki w północno-zachodniej dzielnicy Londynu, Camden, szuka odpowiedzi na te pytania w akcji „Unearthed” (pol. „Odkopane”).
fot. Ads of Brands
Zobacz również
Działania towarzyszą wystawie „Unearthed: The Power of Gardening” poświęconej historii ogrodnictwa na Wyspach Brytyjskich. W ramach wydarzenia, obok podziwiania pierwszego angielskiego podręcznika ogrodniczego i wczesnej broszury True Levellers, można też zetknąć się ze średniowiecznymi ziołami i poznać partyzanckie metody ogrodnictwa. Wszystko po to, aby przybliżyć odwiedzającym siłę ogrodnictwa i jego wpływ na ludzi, społeczności i środowisko w Wielkiej Brytanii.
To jednak nie wszystko. Kampania społeczna towarzysząca wystawie „Unearthed: The Power of Gardening” to także okazja do samodzielnego stworzenia i zagospodarowania własnego ogródka. Wszystko dzięki ogólnodostępnym nasionom bazylii, pomidorów i słonecznika, które mieszkańcy i turyści w Camden mogą zabrać ze sobą do domów. Wystarczy odwiedzić jedną z najbardziej ruchliwych ulic miasteczka, naprzeciwko The Stables, i tak rozpocząć działania na rzecz środowiska naturalnego wokół nas.

fot. www.events.bl.uk
Fundacja Biedronki: co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych [BADANIE]
– Kiedy myślisz o ogrodnictwie, niekoniecznie automatycznie przychodzi ci na myśl British Library, więc byliśmy podekscytowani perspektywą tego, jak ta wystawa może zasiać nasiona daleko poza murami Biblioteki w dzielnicy Camden. Mamy nadzieję, że billboard z nasionami zachęci mieszkańców Camden i przechodniów z zielonymi palcami do odkrycia więcej o nieoczekiwanej mocy ogrodnictwa we wszystkich jego formach, zarówno poprzez oglądanie kwitnących pomidorów, słoneczników i bazylii, jak i poprzez przybycie, aby dowiedzieć się więcej na naszej wystawie Unearthed – tłumaczy Jamie Andrews, dyrektor ds. zaangażowania publicznego w Bibliotece Brytyjskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację kampanii odpowiada agencja kreatywa Anything is Possible.