Dyskutowaliśmy także o tym, jakie cechy musi posiadać twórca video, aby osiągnąć sukces i jak może zarabiać tworząc swój kanał.
Szymon Rączka to „połowa” kanału Handimania. Wraz z żoną Manuelą tworzą jeden z najlepszych kanałów DIY na świecie. Ich filmy na kanale Handimania obejrzano ponad 117 milionów razy. Małżeństwo prowadzi również polską wersję kanału o nazwie „Handimania Polska”. Byli gośćmi takich programów jak „Pytanie na Śniadanie” czy „Dzień dobry TVN”. O ich materiałach DIY mówiona także w amerykańskim programie Today Show. Współpracowali z takimi markami jak: Red Bull, Ikea czy Lidl Polska.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Włodek Markowicz swoją karierę na YouTube rozpoczął współprowadząc kanał „Lekko Stronniczy”. W 2015 roku rozpoczął działania na własną rękę, tworząc m.in. kultowe już materiały video takie jak „Kropki”, które do dziś obejrzało ponad milion osób. W marcu 2016 roku, Włodek otrzymał potrójne wyróżnienie podczas „Blog Roku 2016” w kategoriach: Vlog, Twórca Video oraz nagrodę Grand Prix całego konkurs. Włodek Markowicz jest jedną z najciekawszych postaci polskiej sceny YouTube, tworząc jedne z najlepszych treściowo i produkcyjnie materiałów video w Polsce.
„Zawód youtuber” to projekt realizowany przez Magdalenę Daniłoś na jej kanale YouTube, którego celem jest pokazanie polskiej sceny YouTube od kuchni. Marketerzy mają ogromne obawy prze rozpoczęciem komercyjnej współpracy z twórcami video w Polsce. Dzięki tym wywiadom wiele niejasnych do tej pory aspektów współpracy youtuberów z markami staje się bardziej przejrzystych. W wywiadach konfrontowane są ze sobą zawsze stanowiska dwóch twórców realizujących zupełnie różne od siebie treści.
Poprzedni odcinek „Zawód youtuber” obejrzysz tutaj.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing