fot. unsplash.com
Obecność sklepu na Facebooku jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, a także umożliwia wystawienie i sprawdzenie opinii na temat firmy.
Zobacz również
Nawet jeśli prowadzimy sklep ze specyficznym towarem, np. z branży przemysłowej czy technicznej, nie myślmy, że tego rodzaju asortyment jest mało atrakcyjny dla użytkowników Facebooka. Nic bardziej mylnego! Obecnie media społecznościowe oferują szereg różnych możliwości promocji, nie tylko dodawanie postów, czy zbieranie lajków. Sprawdźcie propozycję najpopularniejszych narzędzi Facebooka, dedykowanych sklepom internetowym!
Facebook Ads
Facebook Ads to nic innego jak system reklamowy, umożliwiający dotarcie do wybranej grupy odbiorców. W porównaniu z kampaniami Google AdWords pozwala na dużo bardziej precyzyjne dobranie grupy docelowej, np. pod względem wieku, płci, czy zainteresowań. Nie ma dolnego limitu budżetowego, a więc reklamowanie swojej firmy na Facebooku można zacząć, chociażby od 50 zł. Wiadomo, że efekty zależne są przede wszystkim od kwoty, jaką przeznaczymy na kampanię. Im wyższy budżet, tym szerszy zasięg reklamy. Facebook Ads umożliwia także kampanie remarketingowe w oparciu np. o ręcznie dodaną listę mailingową. Mimo że pod tym względem AdWords ma podobną funkcję, która umożliwia ustawienie płatności za kliknięcie w reklamę, to jednak Facebook oferuje niższe ceny.
Posty sponsorowane
Posty bazujące wyłącznie na zasięgu organicznym, czyli takim, który pozwala nam dotrzeć do odbiorców bezpłatnie, nie zawsze jest wystarczający. Szczególnie jeśli myślimy o intensywnym i dynamicznym promowaniu asortymentu naszego sklepu. Organiczny zasięg postów na Facebook szacuje na nie więcej niż 10%, a niektóre źródła mówią nawet o 2% fanów. Oznacza to, że przy bazie 1000 fanów, post bez promocji zobaczy prawdopodobnie mniej niż 100 obserwujących. I tu właśnie z pomocą przychodzi płatna promocja. Pozwala ona na dowolne sterowanie zasięgiem swoich postów i w ten sposób docieranie do wybranej grupy odbiorców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sklep Facebook
To stosunkowo nowe narzędzie, szczególnie przydatne dla sklepów internetowych. Facebook umożliwia włączenie funkcji sklepu na fanpage’u Twojej firmy. Umożliwia to dokonanie zakupu produktu lub usługi bezpośrednio z Facebooka, bez potrzeby wchodzenia lub logowania się na stronie sklepu. Na razie, serwis nie pobiera prowizji, ani opłaty za korzystanie z tej funkcji. Jednak bardzo możliwe, że w niedalekim czasie, w miarę spopularyzowania się tej funkcji, opłaty zostaną wprowadzone.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Messenger
Komunikator Messenger był odpowiedzią na zapotrzebowanie na prywatne dialogi. Wykształcił się z chata na Facebooku i stanowi popularne narzędzie komunikacji, także z markami. Obecność na Facebooku daje klientom możliwość szybkiego nawiązania kontaktu, bez szukania na stronie danych kontaktowych czy formularzy. Narzędzie to daje możliwość ustawienia autorespondenta w razie braku obecności kogoś z obsługi. Za szybkie odpowiedzi, strona otrzymuje wyróżnienie, w formie zielonego komunikatu, potwierdzającego sprawne odpowiadanie na zapytania odbiorców.
Oferty
Facebook umożliwia tworzenie ofert, które zachęcają do dokonania zakupu. Jest to funkcja typowo sprzedażowa. Dzięki temu mamy możliwość dokładnego opisania danej usługi, czy produktu, przybliżyć zastosowanie, stworzyć galerię zdjęć, a także podać cenę. Pod dokładnym zapoznaniu się z ofertą w prosty sposób można przekierować użytkowania bezpośrednio do witryny sklepu np. za pomocą przycisku: „Zapłać w witrynie”.
Content marketing
Treści mogą być także wykorzystane na firmowym fanpage’u. Ich wartość jest nieoceniona, gdyż to właśnie dobry copywriting służy edukowaniu i motywowaniu klienta, a w dalszej kolejności zachęceniu do zakupu. Wartościowy copywriting to taki, który zbuduje w użytkowniku potrzebę na dany produkt, czy usługę. Wysokiej jakości posty to także okazja do zbudowania zainteresowania wokół marki, czy nawet wykreowania swoistej społeczności, która podziela wartości firmy.
Samodzielnie czy przez agencję?
Chociaż sama obecność na Facebooku jest bezpłatna, jednak bez budżetu trudno osiągnąć jakikolwiek efekt. Nawet jeśli zdecydujesz się prowadzić marketing społecznościowy we własnym zakresie, warto przeznaczyć przynajmniej minimalny budżet na dotarcie do potencjalnych klientów.
Kiedy skorzystać z pomocy agencji? Agencje mają doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu kampanii o różnym zasięgu, dlatego korzystając z ich pomocy, nie tylko oszczędzisz czas, a dzięki raportowanym działaniom, łatwo ocenisz efekty. Dodatkowo agencja zaopiekuje się bieżącą komunikacją z klientem, dzięki czemu nie trzeba śledzić komentarzy i wiadomości. W razie kryzysu (negatywne komentarze, złe opinie) otrzymasz wsparcie osób, które na co dzień radzą sobie z takimi sytuacjami.