Komisja Europejska i polscy artyści stworzyli komiks o walce ze smogiem

Komisja Europejska i polscy artyści stworzyli komiks o walce ze smogiem
Komiks „Paneuropa versus Smog” to nowe wydawnictwo, powstałe z inicjatywy Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce, którego tematem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza. W jego realizację zaangażowali się polscy artyści.
O autorze
1 min czytania 2020-11-04

„Paneuropa versus Smog” stanowi kontynuację komiksu z 2019 roku pt. „Paneuropa vs. Pandemonium”. Tym razem tematem przewodnim wydawnictwa jest walka z zanieczyszczeniem powietrza – smog to bowiem jeden z głównych problemów w wielu regionach Polski, gdzie znaczna część domów nadal ogrzewana jest piecami węglowymi. 

„Drugi tom przygód Paneuropy to starcie z podstępnym i nieuchwytnym wrogiem. Najwięksi herosi kontynentu: Atena, Sawa, Szczurołap, Romulus i Remus stawiają czoła potężnym potworom pustoszącym południe Polski. Tymczasem mistrz sztuk tajemnych – Twardowski – poszukuje starożytnej broni mogącej przechylić szalę zwycięstwa na stronę sił dobra. Czy mag zdoła odwrócić bieg wydarzeń? Czy ludzkość zabrnęła już za daleko w swoim dążeniu do autodestrukcji? Jeśli nie pomoże mądrość alchemika Sędziwoja, to będzie musiała wystarczyć wojowniczość opiekunki rzek – Sawy. Od wyniku walki zależy przyszłość całej ludzkości, nie tylko Europejczyków” – czytamy w opisie publikacji.

Komiks „Paneuropa versus Smog” powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej, zaś w jego realizację zaangażowali się polscy artyści – scenarzysta Tobiasz Piątkowski i rysownik Przemysław Kłosin – a także miasta partnerskie – Łódź, Katowice i Wałbrzych – które na co dzień, korzystając z funduszy unijnych, realizują programy mające na celu powstrzymanie zanieczyszczenia powietrza i walkę ze smogiem. Co ciekawe, każdej miejscowości  dedykowana jest inna okładka przedstawiająca charakterystyczne, lokalne obiekty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oficjalna premiera komiksu nastąpi 15 listopada br. podczas Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. Publikacja w wersji PDF jest dostępna na tej stronie.

PS

Na początku roku ruszyła humorystyczna kampania stworzona w ramach projektu „Poślij smoga do pieca”, realizowanego przez Fundację Polska Ziemia, która zwracała uwagę na problem smogu w Polsce. Bohaterami akcji byli nosacze Tate Janusz, Pjoter i Halyna.

PS2

T-Raperzy znad Wisły i OLX zachęcali do walki ze smogiem w ramach wyjątkowej Antysmogowej piosenki i pełnego dymu teledysku.

PS3

W Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski w listopadzie 2019 roku pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która miała za zadanie pokazać, jak zanieczyszczone jest powietrze.